אסף מרון, הפסנתרן מכיכר ציון
אסף מרון, הפסנתרן מכיכר ציון

וידאו – מי הפסנתרן המסתורי שמנגן כל יום בכיכר ציון?

הפסנתרן מגיע כמעט מדי יום לכיכר ציון ומנגן על פסנתר הבטון, שהוצב בכיכר ציון לנגינה חופשית של העוברים והשבים -עשרות מתגודדים סביבו ונהנים מנגינתו

פורסם בתאריך: 15.2.18 10:20

מדי יום מגיע לכיכר ציון צעיר ירושלמי שמנגן על פסנתר מבטון, שהוצב במקום, ומנעים את זמנם של העוברים והשבים. עשרות מתגודדים סביב הצעיר שמנגן קלסיקות לצד להיטים.

מי זה הפסנתרן המסתורי? שמו אסף מרון, והוא נוהג לנגן בחודשים האחרונים בפסנתר שהוצב בכיכר ציון בירושלים, כחלק ממיצג אומנותי. בתקופה האחרונה סרטונים שלו מנגן הפכו לוויראליים בפייסבוק. כל מי שמסתובב בתקופה האחרונה בירושלים לא יכול להחמיץ את פסנתר הבטון שהוצב בכיכר ציון לנגינה חופשית, ואת הפסנתרן המוכשר לבוש כובע המצחיה, שמפליא לנגן שם מדי יום ולקבץ סביבו מאזינים רבים.

מרון, בוגר המכינה בשעלבים וכיום סטודנט בביה"ס למוזיקה "מזמור". מרון, בן 30, הוא בנו של הכלייזמר הנודע ברני מרינבך, ומתברר שהתפוח לא נפל רחוק מהעץ.

אסף מרון, הפסנתרן מכיכר ציון

אסף מרון, הפסנתרן מכיכר ציון

הפסנתר, עשוי בטון ועמיד בפני פגעי מזג האוויר, הוצב לפני מספר חודשים על ידי היזם דן קאופמן, על מנת שכל המעוניין יוכל להנעים את זמנם של המטיילים באזור. מרון שעבר ברחוב ראה את הפסנתר, התיישב לנגן, ומאז לא הפסיק. לנגינתו על הפסנתר כבר יצא שם של 'ההצגה הכי טובה בעיר', והיא מושכת מדי יום עוברי אורח מכל הסוגים – יהודים, ערבים, חרדים, חילונים ותיירים, שנעמדים במעגלים מסביב למרון,  מאזינים ומעודדים במשך דקות ארוכות. כשרונו המוזיקלי של מרון לא חמק גם מעיניו של היזם, דן קאופמן, שמינה אותו לאחראי להפעלת המיצג.

אסף מרון, הפסנתרן מכיכר ציון

אסף מרון, הפסנתרן מכיכר ציון

"הנגינה על פסנתר, דווקא בכיכר באמצע הרחוב מזמנת רגעים קסומים שנחקקו לי בראש", מספר מרון. "באחת הפעמים התקבצו סביבי קשיש חרדי, תייר סיני, בחורה חילונית וקבוצת ילדים. זה היה רגע מיוחד של אחדות בין בני אדם, שהמוזיקה מגשרת על פערי הגילאים, האמונות והתרבויות שלהם. אירוע מיוחד נוסף היה כאשר קבוצת תלמידות ניסו ללא הצלחה לאסוף ברחוב תרומות עבור ילד חולה. הכרזתי שאת הטיפים שאנשים יתנו עבור הנגינה אעביר כתרומה לבנות, ובתוך זמן קצר נאספו מאות שקלים".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר