תינוק נחנק (צילום: דוברות איחוד הצלה)
תינוק נחנק (צילום: דוברות איחוד הצלה)

ניצל בנס – תינוק נחנק בביתו בירושלים, מגרונו נפלט מכסה של סוללה

פעוט כבן 9 חודשים נחנק הבוקר, ראשון, בביתו בירושלים. מתנדבי רפואת חירום של איחוד הצלה סניף ירושלים העניקו לו סיוע רפואי ראשוני והצליחו להוציא את מכסה הסוללה

פורסם בתאריך: 18.2.18 10:18

הבוקר, ראשון, הוזעקו מתנדבי איחוד הצלה לבית בירושלים בעקבות קריאה על פעוט כבן 9 חודשים שנחנק. המתנדבים יצאו במהירות לכיוון הבית, במקביל העניקו המוקדנים הדרכה טלפונית למשפחה, במהלכה נפלט מגרונו של התינוק מכסה של סוללה. בהמשך פונה התינוק לבית החולים הדסה עין כרם.

"למוקד החירום של איחוד הצלה התקבלה קריאה על פעוט כבן 9 חודשים שנחנק בביתו בירושלים", מספרים באיחוד הצלה. "מתנדבי רפואת חירום של איחוד הצלה סניף ירושלים העניקו לו סיוע רפואי ראשוני".

יחיאל גורפיין חובש רפואת חירום של איחוד הצלה מתאר: "כשהגעתי למקום נתקלתי בפעוט כבן 9 חודשים, שסבל מבעיות נשימה ודימום בגרונו עקב מכסה סוללה שנתקע לו בקנה הנשימה. תוך כדי הדרכה טלפונית ממוקד איחוד הצלה למרבה הנס מכסה הסוללה נפלט מגרונו והוא שב לנשום. יחד עם חובשים נוספים שגרים בסמיכות למקום ערכנו לו בדיקות רפואיות ולאחר מכן הוא פונה להמשך בדיקות וקבלת טיפול רפואי בבית החולים".

 

באגף דוברות והסברה של איחוד הצלה קוראים להורים ומבוגרים להפיק לקחים ממקרה זה שהפעם הסתיים באורח נס, ולמנוע מהישג ידם של ילדים ופעוטות חפצים חדים או זעירים שעלולים לגרום לפציעות או חנק. זהירות ונקיטה בכללי הבטיחות ימנעו אסונות מיותרים.

מהמרכז הרפואי הדסה נמסר: "התינוק הגיע למיון ילדים בהדסה הר הצופים לאחר ששיחק עם שעון, פירק אותו והכניס את הסוללה לפה. כשהאמא שמעה את השיעול המשתנק היא תפקדה מצוין, לדברי מנהל מיון ילדים ד"ר דוד רכטמן, וטפחה היטב על גבו כדי לשחרר מהלוע את הסוללה. פעולתה הצליחה והסוללה יצאה. במיון נבדק הילד ונערך צילום על מנת לוודא כי אין עוד חלקים שנבלעו".

ד"ר רכטמן מדגיש כי "בליעת סוללות הינה מסוכנת לבריאותהן בשל החנק והן בשל החומרים המשתחררים בגוף, אך במקרה זה הסוללה לא נבלעה והוצאה בזמן מגרונו של התינוק הפעלתן".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר