בדיקת אלכוהול (צילום: דוברות המשטרה)
(צילום: דוברות המשטרה)

סקר אור ירוק: כל נהג שני בעיר מודה – "שתיתי אלכוהול ונהגתי"

בסקר שביצעה עמותת אור ירוק לפורים הודו 50 אחוז מתושבי העיר כי נהגו לאחר ששתו אלכוהול; 62 אחוז הודו כי נסעו עם נהג ששתה אלכוהול

פורסם בתאריך: 28.2.18 08:46

שותים עד לא ידע בפורים? מתברר שרבים מאיתנו, ולא רק בחג, שותים אלכוהול ולאחר מכן עולים על ההגה. בסקר שביצעה עמותת אור ירוק לקראת חג הפורים הודו 50 אחוז מתושבי ירושלים כי שתו אלכוהול ונהגו לאחר מכן. עוד לפי הסקר 62 אחוזים מתושבי העיר אמרו כי נסעו ברכב עם נהג ששתה אלכוהול לפני הנהיגה.

באור ירוק מציינים כי ברמה הארצית 47 אחוז מתושבי ישראל מודים כי נהגו לאחר ששתו משקה אלכוהולי.

עוד עולה מהסקר כי בקרב גברים (63 אחוז) שיעור העונים בחיוב על השאלה 'האם נהגת לאחר ששתית משקה אלכוהולי?' גדול בהרבה מנשים (32 אחוז). כמו כן, מהסקר עולה כי ככל שהגיל יורד, כך שיעור המשיבים בחיוב לשאלה זו עולה: בקרב בני 18 עד 34, 50 אחוז דיווחו כי נהגו לאחר ששתו; בקרב בני 35 עד 54 – 49 אחוז; בקרב בני 55 ויותר – 36 אחוזים דיווחו ששתו אלכוהול ונהגו.

בקרב בני המגזר הדתי והחרדי, רק 27 אחוז דיווחו כי נהגו לאחר ששתו; בקרב המסורתיים – 50 אחוזים; בקרב החילוניים – 27 אחוזים.

 

ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק מוסר כי "הסקר הזה מוכיח עד כמה נמוכה המודעות של הנהגים לסכנות שבנהיגה תחת השפעה של אלכוהול, עד כמה הנהגים אינם חוששים להיתפס כשהם נוהגים שתויים, עד כמה חסרה הסברה לנהגים ועד כמה חסרות ניידות משטרה בכבישים".

(צילום אילוסטרציה: אור ירוק)

(צילום אילוסטרציה: אור ירוק)

קיטה מדגיש כי "חייבים להגביר את האכיפה, לא רק בפורים ובחגיגות אלא בכל ימי השנה, וחייבים להתחיל לעשות זאת עכשיו – לפני התאונה הבאה. מי ששותה אלכוהול חייב להבין שהוא ייעצר וייענש באופן חמור. ההרתעה חייבת להיות משמעותית כדי שנהגים שיכורים לא יסכנו את חיי כולנו, ולכן חייבים להוסיף 200 ניידות תנועה ומאות שוטרים".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר