סוללת הליתיום שהובילה לשריפה בבית וגן (צילום: כבאות והצלה ירושלים)
סוללת הליתיום שהובילה לשריפה בבית וגן (צילום: כבאות והצלה ירושלים)

סכנת האופניים החשמליים – בכבאות ירושלים מתריעים על התלקחות סוללות הליתיום

עקב דליקות שנגרמו בעיר מסוללות אופניים חשמליים, אומר רשף משנה איתן צליח: "מספיק שיש כשל קטן בתוך הסוללה, וזה כבר עלול לגרום לפיצוץ"

פורסם בתאריך: 28.3.18 09:42

בחודש האחרון התרחשו בירושלים מספר מקרי שריפה, שנגרמו בשל פיצוץ של סוללות ליתיום של אופניים חשמליים. באחד המקרים שהתרחש בתחילת החודש, בבית וגן, התפוצצה סוללת ליתיון של אופניים חשמליים שהונחו בחדר מדרגות בבניין, בעקבות פונו הדיירים – כוחות כיבוי הגיעו למקום והשתלטו על הלהבות. אחת הדיירות לקתה בהלם, נזק נגרם לאחת הדירות.

בכבאות והצלה מחוז ירושלים מציינים כי בחודש האחרון נרשמת עלייה בכמות השריפות שנגרמות בעיר בעקבות התפוצצות של סוללות ליתיום של אופניים חשמליים. חוקר השריפות רשף משנה איתן צליח, המשרת בתחנת גבעת מרדכי, שהיה באירוע שבו נשרפה דירה בשל התפוצצות סולה, מספר כי "נגרם נזק של פיח ועשן במטבח, החלקים שעפו גרמו לשריפה בווילונות, בתנורים, במקרר ובתקרת הבית. הדירה צריכה לעבור שיפוץ. סוללות ליתיום, בתנאים מסוימים עלולות להתפוצץ. זה יותר שכיח באופניים חשמליים. ראינו את זה בארץ ובירושלים, בניידים, במחשבים ניידים, במכשירי בוסטר להנעת רכבים וכו'".

רשף משנה איתן צליח (צילום: פרטי)

רשף משנה איתן צליח (צילום: פרטי)

האם יש סימנים מקדימים לפיצוץ של סוללת ליתיום?

"התנפחות של הסוללה, ריח מוזר של שרוף כמו מצבר שרוף. אם סוללה לא מחזיקה הרבה זמן, סימן שהיא מתקרבת לסוף החיים שלה. אם למשל המכשיר כבה בפתאומיות. אם הסוללה מתחממת באופן לא סביר. זה סוג של זיהום פנימי, מספיק שיש כשל קטן בתוך הסוללה, וזה כבר גורם לחום ועלות לגרום לפיצוץ. זה קורה בדרך כלל בהטענה עצמה. יכול להיות גם בגלל כבל שלא מתאים. יש גם אנשים שרוצים לחסוך, קונים כבלים זולים. בנוסף, גם כאלה שמעבירים כבל טעינה מאופניים לאופניים, כך נוצא מצב שהאמפר לא מתאים. חום סביבתי גם לא תורם".

איך ניתן להימנע?

"לא להניח את המוצרים על משטחים לא מתאימים כמו מיטות וארונות, אלא במקום מאוורר שלא יהיו חומרים דליקים מתחת. שולחן עץ גם לא טוב, אלא עדיף משטח שיש או ברזל. כבר ראיתי מקרים שפלאפון על מיטה בער. היה גם מקרה שאנשים הטעינו מחשב נייד על מיטה והחדר נשרף כליל. כל הדברים האלה נחשבים מטען אש, ובמיוחד המטענים של האופניים. זו אנרגיה עצומה. לא להשאיר את זה בלי השגחה. להטעין בחדר שאין בו אנשים ולבוא ולהסתכל אחת לחצי שעה שהכל בסדר ואין ריח מוזר".

 

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר