אולם מועצת העירייה (צילום: טל הרדה)
אולם מועצת עיריית ירושלים בכיכר ספרא (צילום: טל הרדה)

גורמים בעיריית ירושלים אינם מופתעים מפיצוץ הפרשה: "הגיע הזמן לנקות אורוות"

בתגובה לפרשת השוחד החדשה שבמסגרתה נעצר בכיר בעירייה אומרים גורמים בספרא: "אף אחד לא נפל בעיריית ירושלים מפרסום הדברים"

פורסם בתאריך: 12.3.18 12:51

הבוקר, שני, שעות ספורות לאחר שנעצר הבכיר בכיכר ספרא שעומד בראש ועדה חשובה, בחשד לפרשת שוחד חדשה – אומרים גורמים בעיריית ירושלים כי הם לא מופתעים מהדברים שהותרו לפרסום עד כה. חבר מועצת העירייה אריה קינג (ירושלים מאוחדת) אומר בשיחה עם "כל העיר" כי "אף אחד לא נפל בעיריית ירושלים מפרסום הדברים, אני חושב שאם המשטרה תעמיק לחקור היא תמצא עוד דברים נוספים שצריכים להיחקר וזאת כדי להוציא את השחיתות מתוך העירייה. אם ראש העיר מתהדר שהוא מנהל כל כך טוב ומוצלח תמוה איך הוא לא עקר את הדברים האלה מהשורש. יחד עם זאת – אל לנו לשכוח שחזקת החפות עומדת לכל החשודים, עש שיורשעו בהליך משפטי".

אריה קינג (צילום: תומר אפלבאום)

אריה קינג (צילום: תומר אפלבאום)

חברת המועצה לורה ורטון (מרצ) מציינת: "המערך של תכנון ובנייה בירושלים כנראה רווי שחיתות ואנו רואים כעת את קצה הקרחון. הגיע הזמן לחשוף את הכל ולטפל בעניין. צר לי על העובדים המסורים שנלכדו במצב הזה, אך הרבה יותר על התושבים שסובלים מדי יום מההפקרות הזו ועל העיר כולה שנמצאת עכשיו תחת מתקפה של תכניות גרנדיוזיות ולא ראויות. טוב שמתחילים במעצרים וחקירה של בכירים שמנצלים את מעמדם כדי להתעשר ותוך כדי הורסים את העיר עם פרויקטים שכל תכליתם כסף קל וקידום אינטרסים פסולים".

לורה ורטון (צילום: מולי גולדברג)

לורה ורטון (צילום: מולי גולדברג)

ורטון מוסיפה: "תושבים פונים אלי עם תלונות מכל הסוגים, שלצערי עד עכשיו הנהלת העירייה העדיפה להתעלם מהן. אני מאוד מקווה שמשטרת ישראל תתחיל לחקור ברצינות את התנהלות העירייה והליכי האישור של תכניות. אין זה מוגזם לדרוש מנבחרי הציבור שלנו להתנהל ביושרה ובניקיון כפיים. אנו שבעים מפרשות שחיתות המכרסמות את הדמוקרטיה שלנו. אני מצפה שרשויות החוק יפעלו בחומרה כדי שטוהר המידות ישוב לעיריית ירושלים וקוראת לכל תושבת ותושב להראות ערנות ואחריות כדי שיחד נוכל למגר את התופעות המסוכנות".

רחל עזריה (צילום אורן בן-חקון)

ח"כ רחל עזריה (צילום אורן בן-חקון)

גם ח"כ רחל עזריה, לשעבר סגנית ראש העיר, הגיבה על מעצר הבכיר בעירייה ומסרה: "הגיע הזמן לנקות אורוות בעיריית ירושלים. כבר היו בעבר פרשות חמורות מאוד, כמו הולילנד ואחרות, חברי מועצה לשעבר מוועדת תכנון ובניה יושבים היום בכלא על שחיתות. ראש העיר יחד עם המשטרה צריכים לשים לזה סוף. מי שמשלם את המחיר הם תושבי ירושלים".

כפי שפורסם, היום, שני, בשעות הבוקר, הגיעו חוקרי להב 433 לירושלים ועצרו לחקירה באזהרה שישה חשודים – אחד מהם הוא בכיר בעיריית ירושלים העומד בראש ועדה חשובה, יחד איתו נעצר יזם ובעל אולם אירועים בעיר. החשדות: מעורבות בעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים, שימוש לרעה בכוח במשרה ועבירות מס. לפי חשד המשטרה הבכיר בעיריית ירושלים קיבל טובות הנאה תמורות קידום מטרותיהם של אחרים. כמו כן, נעצר קרוב משפחתו. החקירה הסמויה הפכה הבוקר לגלויה עם מעצרם של החשודים. השוטרים הגיעו לבתיהם ולמשרדיהם של החשודים וערכו חיפוש.

בהמשך למעצרים מוסרת העירייה: "עיריית ירושלים אינה מכירה את פרטי החקירה, אך כמובן תשתף פעולה באופן מלא וגורף עם משטרת ישראל ורשויות החוק ככל שתתבקש, כדי להגיע לחקר האמת ולמגר כל שחיתות ציבורית באם ישנה כזו ללא פשרות".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר