קו אוטובוס מהיר (צילום: מיכל פתאל)
(צילום אילוסטרציה: מיכל פתאל)

הציון של הירושלמים לתחבורה הציבורית בעיר: 6.4

מופתעים מהציון הנמוך? גם אנחנו לא. מסקר שערכה עמותת אור ירוק עולה כי הנוסעים בירושלים מתלוננים בין השאר על איחורים וצפיפות באוטובוסים

פורסם בתאריך: 21.3.18 08:43

מצב התחבורה הציבורית בירושלים, בדגש על שירות האוטובוסים, בכי רע וזה דבר ידוע שאינו מטופל כראוי מזה תקופה. איחורים, צפיפות, עומסים ודוחק  – אלו בעיקר התלונות שעולות מצד נוסעים בעיר, כפי שהתפרסם לא פעם באתר "כל העיר". אם הייתם צריכים עוד הוכחה – הסקר האחרון של עמותת אור ירוק קובע כי הנוסעים הירושלמים העניקו לתחבורה הציבורית בעיר את הציון הממוצע 6.4 מתוך 10, ואת הציון הממוצע 6.7 על תחושת הבטיחות בנסיעה.

רוב המשתתפים בסקר טענו שהאוטובוסים בעיר מאחרים להגיע לתחנה, לעתים באיחור של עד עשר דקות; מחצית מהם דיווחו כי האוטובוסים צפופים וכי מחיר הנסיעה גבוה מדי.

במסגרת הסקר גם בדקו חברי קבוצות הנוער 11 תחנות אוטובוס בעיר. הם גילו כי התנאים בתחנות טובים למדי (הצללה, מקומות ישיבה, דפי מידע ועוד), אך ברובן נמצאו ליקויים בכל הנוגע להנגשה עבור ציבור הנכים: בשבע מן התחנות אין מדבקות גדולות עם מספר התחנה, ובשתי תחנות ישנן מדבקות שאינן תקינות; בתשע מן התחנות אין שלטים בכתב ברייל; בתחנה אחת אין מקום לכיסא גלגלים.

יש לציין כי על פי הנחיית משרד התחבורה, עד 1 בינואר 2015 כל תחנות האוטובוס בישראל היו אמורות להיות מונגשות לבעלי מוגבלויות ולעמוד בתקן.

התוצאות במבשרת ציון אינן מעודדות יותר: הנשאלים, תושבי מבשרת, העניקו לתחבורה הציבורית המקומית את הציון הממוצע 4 בלבד, ואת הציון הממוצע 6.4 בנוגע לתחושת הבטיחות בנסיעה. גם במבשרת דיווחו רבים מהתושבים על איחורים. מחצית מהנשאלים טענו כי מחיר הנסיעה גבוה מדי, אך רובם דיווחו כי האוטובוסים אינם צפופים.

 

בעמותת אור ירוק מציינים כי "תחבורה ציבורית נוחה ונגישה צריכה להיות השאיפה של כולם. מדינת ישראל חייבת לשפר את איכות החיים של אזרחיה, באמצעות תחבורה ציבורית יעילה שמגיעה במהירות מנקודה לנקודה ושאינה מאלצת את הנוסעים להחליף שלושה אוטובוסים בדרך ליעדם. אם תהיה פה תחבורה ציבורית טובה יהיו פחות כלי רכב על הכביש, ובכך יצטמצמו עומסי התנועה, יופחת זיהום האוויר והסיכון לתאונות ולנפגעים בכבישים יקטן".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. תחבורה ציבורית

    גרועה ביותר,אוטובוסים שלא מגיעים לתחנות במועדים שלהם,לא מפאת איחורים ,זה מעבר לאיחור,פשוט מגיעים מתי שבא להם,
    צפיפות בלתי נסבלת שמחמירה בקיץ עקב שלא מעט אוטובוסים המזגנים לא עובדים או מאוד ישנים ולא מספקים אוורור נאות,
    בחורף אוטובוסים דולפים מים לתוך המושבים,אתה מוצא את עצמך משחית זמן רב בצפיה לאוטובוס לא מגיע או מגיע באיחור ניכר.
    אכבת קלה גם בעיתית,קרונות עמוסים,חברה שרואה בלקוחות שלה ,לקוחות שבויים,לכן אפשר לשסות בהם את פקחי נסיעה
    רוב רובם המוחלט של האנשים לא רמאים ולא רוצים לנסוע ללא תיקוף,אבל בכל זאת נוסעים מוצאים את עצמם מקבלים דוחות,כאשר לא מעט פעמים לא האשם בהם,אלה במערכות הכרטוס.אבל אולי המצב הזה משרת היטב את החברה שמצאה דרך להכנסה נוספת וגדולה מקנסות.
    סיוט ששמו תחבורה ציבורית,מצד שני משנה לשנה מצב העומס בכבישים רק עולה,
    בזיון ששייך לכל הגורמים אין תחבורה ציבורית ראויה כנהוג במדינות מתקדמות,גורמים לכך שאנחנו מבזבזים זמן שגם עולה כסף,

  2. יעלה גדעון

    תחבורה ציבורית
    תמיד עושים סקרים, מדברים, יש אייטם בכלי התקשורת השונים ו…
    עולם כמנהגו נוהג.

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    קו 75 להר חומה מסתיים בשעה 22 חוצפה מה קורה למי שאין רכב פרטי איך חוזרים בלילה מאוחר . ומה קורה עם שלב ג עמנואל זיסמן אין בכלל שרותי תחבורה ציבורית וזה שערוריה.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר