משה ליאון (צילום: דיוויד כץ)
משה ליאון (צילום: דיוויד כץ)

"הייתי בלב העניין בהעברת התקציב; המטרה שלי היא להצעיד את ירושלים לעצמאות כלכלית"

כשברקע אישור התקציב העירוני לעיריית ירושלים - משה ליאון צפוי להכריז באופן רשמי בשבוע הבא על מועמדותו לראשות העיר. בשיחה עם "כל העיר" הוא מתאר את היעדים: "היעד החשוב ביותר זה ניקיון, צריך לנקות את העיר ולשפר את חזותה"

פורסם בתאריך: 21.3.18 11:19

אחרי יותר מדי ישיבות, דיונים, הפגנות, שביתות, איומי סרק בפיטורים המוניים והרבה אשפה שנשפכה מול משרדי האוצר – מחר, חמישי 22.3, צפויה מועצת עיריית ירושלים לאשר את התקציב העירוני של העיר לשנת 2018 – הגדול ביותר שהיה לירושלים, שיעמוד על סך של כ-6 מיליארד שקלים – תקציב שוטף ועוד כ-3 מיליארד שקלים – תקציב פיתוח – סך הכל 9 מיליארד שקלים. כזכור, בשנה שעברה עמד התקציב העירוני על 7.37 מיליארד שקלים (5.47 מיליארד שקלים – תקציב שוטף ו-1.9 מיליארד שקלים – תקציב פיתוח).

"זה התקציב הגדול ביותר שהיה לעירייה, ולמעשה הבשורה הגדולה שהוא ממשיך את השנה שעברה", אומר חבר המועצה משה ליאון, מחזיק תיק המינהלים הקהילתיים, בשיחה עם "כל העיר". "התחלנו בזה שהיינו צריכים קיצוץ ואין שום קיצוץ. אפילו יכול להיות שתהיה תוספת תקציבית, אנחנו ממשיכים עם הדיונים מול משרד האוצר על תוספות וסיכמנו שאחרי שהתקציב יעבור נמשיך לדבר".

ליאון, וזה לא סוד, הוא מועמד פוטנציאלי לראשות העיר, שצפוי להכריז באופן רשמי, כך נודע ל"כל העיר", על מועמדותו ביום שלישי הבא, 27.3, במהלך הרמת הכוסית לחג הפסח במלון קראון פלזה. בסיבוב הקודם – הבחירות לראשות העיר שנערכו ב-2013, כזכור, התמודד ליאון לראשות העיר, אך הפסיד לניר ברקת. למרות שרבים ציפו שיעזוב את העיר, ליאון נשאר כאן בחמש השנים האחרונות והחל לעבוד, בתחילה מתוך האופוזיציה ולאחר מכן כמחזיק תיק כשהצטרף לקואליציה של ברקת. בימים האחרונים ליאון היה שותף, ויש שיגידו שאף הוביל את המשא ומתן האחרון מול משרד האוצר על גובה התקצוב הממשלתי לירושלים לשנת 2018, שיעמוד השנה על 832 מיליון שקלים.


ניר ברקת (צילום: מאיר אליפור)

ניר ברקת (צילום: מאיר אליפור)


"הייתי חלק מהמשא ומתן עם משרד האוצר", מספר ליאון ל"כל העיר". "הייתי בלב העניין בהעברת התקציב, אני מרגיש מאוד טוב עם זה כי ירושלים חייבת סיוע במענק הממשלה, על מנת לחיות בשוטף. כמובן שהמטרה שלי היא בסופו של דבר להצעיד את ירושלים לעצמאות כלכלית, אבל זה ייקח תקופה ושנים", הוא אומר. "צריך לדאוג לכך שיהיו לירושלים נכסים שיניבו הכנסות, וכל הזמן שזה לא קיים, כמו שזה קיים בערים אחרות, חייבים לגשר בין המחסור בתשלומי הארנונה עקב הפטורים השונים, לבין התקציב הדרוש לעירייה".

למעשה, לפי חלוקת התקציב הממשלתי השנתי לירושלים – 700 מיליון שקלים יגיעו ממשרד האוצר בתקנת ירושלים (מענק הבירה), 87 מיליון יגיעו שקלים מתוספת של משרד האוצר לתקציב הבלתי רגיל שיומר לתקציב השוטף, ו-45 מיליון שקלים יגיעו מהתחייבויות עבר של משרדי האוצר, החינוך והפנים. (סה"כ: 832 מיליון שקלים).  כמו כן יעביר האוצר כ-50 מיליון שקלים בגין התחייבות 2017. סכום זה ישמש, לדברי העירייה, לסגירת התחשבנות 2017.  בנוסף לכך הוסכם כי עיריית ירושלים תעמיד ממקורותיה 20 מיליון שקלים.

לגבי חלוקת העוגה התקציבית – כפי שזה נראה, היא לא הולכת להיות כל כך שונה לעומת השנה שעברה. אולם, אחד הסעיפים המקוממים השנה הוא קיצוץ בתקציב עבור קשישי ירושלים. אם בשנה שעברה, 2017, עמד התקציב על 5.77 מיליון שקלים, השנה – 2018 – התקציב עומד על 5.70. כשבבריטניה זיהו את תופעת הבדידות, בעיקר בקרב הגיל השלישי ואף מינו שרה שתטפל רק בנושא כואב זה, בירושלים, לפי דוח התקציב העירוני, מעדיפים לקצץ דווקא בפעולות חברה לקשישים. בשנת 2017 השקיעה עיריית ירושלים 350 אלף שקל עבור פעולות חברה לקשישים, השנה היא תשקיע פחות – רק 250 אלף שקל, כאשר התקציב לטיולים לגמלאים קוצץ לחלוטין.

מדוע קוצץ התקציב לקשישים?

"אני באופן אישי פועל להגדיל את התקציב לקשישים בעיר", אומר ליאון. "אני נמצא במגעים מתקדמים עם המשרד לשוויון חברתי, ואני מקווה מאוד שאני אבשר שהבאתי תקציב נוסף ומשמעותי לקשישים. יש לזה חשיבות רבה. חייבים לתת כמה שיותר לקשישים. פיתחתי את זה בשנה שעברה במינהלים הקיהלתיים ואני מתכוון לפתח את זה כמה שיותר. קשישים ופנסיונרים צריכים להגיע למינהל הקהילתי ולמבנים הציבוריים ששייכים למינהל, על מנת לקבל שירותים ופעילויות חברתיות מטעם המינהלים הקהילתיים השונים. בדיוק בנושא הזה אני מטפל".

 

באירוע מרתון ירושלים האחרון, לפני שבועיים, צלח ליאון, בן ה-56, את מקצה ה-10 ק"מ. בעליות הקשות של המסלול הכי המוני ודחוס, אך יחסית קצר, נראה כי ליאון בכלל בא לכאן כדי לרוץ למרחקים ארוכים. השלב הבא – הכרזה רשמית על התמודדות לראשות העיר בשבוע הבא, והפעם יש לו סיכוי לא רע בכלל.

מה היעד הבא?

"היעד הוא להמשיך ולהביא כמה שיותר תקציבים דרך המשרדים השונים לירושלים בנושאי התחבורה, כבישים ושיפור פני העיר, וגם בנושא התרבות. מכל משרד ממשלתי חייבים להביא עוד ועוד תקציבים לעירייה. היעד החשוב ביותר זה ניקיון, צריך לנקות את העיר ולשפר את חזותה. זה יעד מאוד רציני".

מלשכת ברקת לא נמסרה תגובה.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר