מאיר תורג'מן בהארכת המעצר (צילום: מגד גוזני)
מאיר תורג'מן בהארכת מעצרו (צילום: מגד גוזני)

פרשת מאיר תורג'מן: המחוזי דחה את ערעורו כנגד הרחקתו מכיכר ספרא

בית המשפט המחוזי בלוד דחה את ערעורו של תורג'מן כנגד הרחקתו מכיכר ספרא. במהלך הדיון אמר נציג המשטרה כי הם "פועלים כדי שהתיק יהיה כבר אצל הפרקליטות"

פורסם בתאריך: 27.5.18 17:43

היום, ראשון, דחה בית המשפט המחוזי מרכז בלוד את ערעורו של סגן ומ"מ ראש העיר מאיר תורג'מן, שחשוד בעבירות של לקיחת שוחד, מרמה והפרות אמונים – כנגד תנאי הרחקתו מכיכר ספרא. תורג'מן ערער על החלטת בית משפט השלום בראשון לציון מיום 9.5.18, שהאריך את תנאי הרחקתו מבניין עיריית ירושלים בעוד 60 ימים. עוד נדחה ערעורו של תורג'מן כנגד החלטת השלום להוסיף תנאי של "איסור עיסוק" – משמעותו היא שעל תורג'מן נאסר לעסוק בתפקידיו כסגן ומ"מ ראש העיר וכיו"ר ועדת התכנון והבנייה או בכל תפקיד אחר בעירייה. משמעות ההחלטה היא שתורג'מן לא יכול להתקרב לכיכר ספרא עד לחודש יולי.

כפי שנחשף ב"כל העיר", למרות הכל תורג'מן לא הסתגר בתקופה האחרונה בביתו והוא מתכנן לחזור למועצת העירייה עם תום הפרשה.


  • להורדת האפליקצייה של "כל העיר" באנדרואיד
  • להורדת האפליקצייה של "כל העיר" באייפון

כזכור, מאיר תורג'מן, סגן ומ"מ ראש העיר ויו"ר ועדת התכנון והבנייה בעיריית ירושלים, נעצר בחודש מרץ בחשד לעבירות של לקיחת שוחד ושימוש לרעה בכוח המשרה. לפי חשד המשטרה תורג'מן קיבל טובות הנאה שוות כסף בתמורה לקידום תועלתם של אחרים בניגוד לחוק. יחד איתם נעצרו בנו איציק תורג'מן, מנהל מלון כורש משה הבא, היזם דוד קליינר ובעלי אולם האירועים ארטמיסיה בתלפיות דודו אברהם ואלון סעדון. כפי שפורסם ב"כל העיר", עיקר החשדות בפרשת המלון בכורש הוא שהבא וקליינר ביצעו שינויים במבנה ההיסטורי, בסיועו של תורג'מן. כמו כן לפי החשד הבא חתם על ערבות בנקאית עבור תורג'מן בסכום של 200 אלף שקל.

בנוגע לאולם האירועים ארטמיסיה, חשוד תורג'מן כי קידם את עניינים של הבעלים וערך במקום אירועים. ביום 19.3.18 שוחרר תורג'מן למעצר בית עד ליום 30.3.18 ובתנאי של הרחקה לתקופה של 45 יום מכיכר ספרא. בנוסף, נאסר עליו ליצור קשר עם המעורבים בפרשה והוצא לו צו עיכוב יציאה מהארץ למשך 90 ימים. זאת ועוד, הוחלט כי על תורג'מן להפקיד הפקדה כספית בסך 40 אלף שקל, לחתום על התחייבות עצמית של 100 אלף שקל וערבות צד ג' בסך 50 אלף שקל, שתיחתם על ידי כל אחד מהמפקחים עליו. כאמור, ביום 9.5.18 החליט בית משפט השלום בראשון לציון להאריך את תקופת הרחקתו מכיכר ספרא בעוד 60 ימים ועוד ציין כי עולה החשד שתורג'מן מאיים על גורמים בעירייה. היום, 27.5.18, דחה בית המשפט המחוזי מרכז את ערעורו על החלטה זו.


מאיר תורג'מן בהארכת המעצר (צילום: מגד גוזני)

מאיר תורג'מן בהארכת המעצר (צילום: מגד גוזני)


סנגורו של תורג'מן, עו"ד איתן פלג, אמר במהלך הדיון בערעור בבית המשפט המחוזי כי מאז הארכת תנאי הרחקתו של תורג'מן מיום 9.5.18 "חלפו שלושה שבועות כמעט, העורר לא זומן לחקירה ולא עומת בעניין השיבוש". עוד הדגיש עו"ד פלג כי תורג'מן כופר בכל חשש וחשד לשיבוש חקירה. סנגורו ביקש מבית המשפט לקבל את הערר ולאפשר לתורג'מן לשוב לתפקידיו בעירייה. במהלך הדיון שנערך בפני השופט עמי קובו, אמר נציג המשטרה כי הם "פועלים כדי שהתיק יהיה כבר אצל הפרקליטות".

 

השופט קובו ציין בהחלטתו כי נראה שבתחומים מסוימים החקירה התקדמה ושתורג'מן צפוי להיחקר חקירה מסכמת, "ובהמשך לכך התיק צפוי לעבור לפרקליטות לשם קבלת הנחיות". בסוף החליט השופט שלא להתערב בהחלטת בית משפט השלום ודחה את הערעור.

 

מאיר תורג'מן בהארכת המעצר, היום בבית המשפט (צילום: מגד גוזני)

מאיר תורג'מן (צילום: מגד גוזני)

 

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר