מאיר תורג'מן, בעת מעצרו (צילום: מגד גוזני)
מאיר תורג'מן, בעת מעצרו (צילום: מגד גוזני)

חשיפת "כל העיר": מאיר תורג'מן מתכוון לחזור למועצת העיר

סגן ראש העיר מאיר תורג'מן, שחשוד בעבירות של שוחד וגם באיומים על גורמים בעירייה, לא מסתגר בבית ומתכנן לחזור למסלול המרוץ בבחירות הקרובות. גורם המקורב אליו מספר: "בסופו של דבר נראה שהוא כן ירוץ למועצת העיר, דרך רשימה עצמאית"

פורסם בתאריך: 26.5.18 18:39

סגן ראש העיר מאיר תורג'מן, שחשוד בעבירות שוחד ומורחק מכיכר ספרא, לא מסתגר בבית ונראה שמוקדם מדי יהיה להספיד את הקריירה הפוליטית שלו. בחודש האחרון הוא הסתובב בעיר – נפגש עם אנשים בבתי קפה, ביקר בקניון מלחה, הקפיד להתאמן בחדר הכושר ופקד את בית הכנסת שלו. נראה כי למרות החקירות, המעצרים וההרחקות מכיכר ספרא, תורג'מן, שהכריז על התמודדותו לראשות העיר לפני הפרשה, לא עומד מלכת ומתכוון, כפי שנודע ל"כל העיר" – לחזור למועצת העירייה עם תום הפרשה.


  • הורדת האפליקצייה של "כל העיר" באנדרואיד
  • להורדת האפליקצייה של "כל העיר" באייפון

"זה לא הסוף", אומר השבוע בשיחה עם "כל העיר" גורם המקורב אליו. "פונים אליו הרבה אנשים ויש סביבו קבוצה גדולה, שתומכת ואוהבת. יש לו גם קבוצת וואטסאפ גדולה של הרבה מאוד מקורבים ואנשי עסקים בירושלים. נותנים לו רוח גבית להמשיך במרוץ, אומרים לו 'לא משנה מה קרה, אנחנו מאמינים בך'. זה נותן לו את הכוח". הגורם המקורב מוסיף ומספר כי סביר שתורג'מן "ירוץ למועצת העירייה עם הרשימה שלו. בימים אלה הוא עדיין שוקל את הצעדים ומתייעץ עם אשתו, עורך דינו והקרובים אליו".

הוא חושב שיש לו סיכוי? כך או כך, תדמיתית הוא נפגע.

"ההערכה לפני הפרשה היתה שמאיר מביא 4-3 מנדטים, וגם היום, אחרי הכל, יש למאיר הרבה אנשים שהוא סייע להם, שיודעים שהוא עשה למען התושבים, יבחרו בו".

תורג'מן, ששימש יו"ר ועדת התכנון והבנייה, כזכור, נעצר בחודש מרץ בחשד לעבירות של לקיחת שוחד, הלבנת הון ושימוש לרעה בכוח המשרה. עיקר החשדות נגד תורג'מן – בפרשת המלון בכורש חשוד תורג'מן בסיוע ליזמים לבצע שינויים במבנה ההיסטורי; בנוגע לאולם האירועים ארטמיסיה, חשוד תורג'מן בקידום עניינים של הבעלים ובעריכת אירועים במקום.

ביום 19.3 שוחרר תורג'מן למעצר בית עד 30.3 בתנאים של הפקדה כספית והתחייבות עצמית, ובתנאי הרחקה לתקופה של 45 יום מכיכר ספרא. בנוסף, נאסר עליו ליצור קשר עם המעורבים בפרשה. ביום 9.5 הוארכה תקופת הרחקתו מכיכר ספרא ב-60 יום. בהחלטת בית המשפט בעניין זה נכתב כי "קיים חשד סביר לכך שהחשוד מאיים על גורמים בעירייה". סנגורו של תורג'מן עו"ד איתן פלג טען מנגד בבית המשפט כי "הטענה שהוא מהלך אימים על אנשים, נובעת מכך שאולי תורג'מן מדבר באופן בוטה". ביום 27.5 דחה בית המשפט המחוזי מרכז-לוד את ערעורו של תורג'מן כנגד תנאי הרחקתו מכיכר ספרא.


מאיר תורג'מן בהארכת המעצר (צילום: מגד גוזני)

מאיר תורג'מן בהארכת המעצר (צילום: מגד גוזני)


מקורביו של תורג'מן טוענים כי "זה שלא החזירו את תורג'מן לעבודה זה הזוי, ואי אפשר להתעלם מהטיימינג – דווקא עכשיו שהוא הצהיר שהוא רץ לראשות העיר? אין ספק שמישהו לא רוצה שהוא ירוץ לראשות העיר".

ובכל זאת, עולה החשד שהוא מאיים על עובדים בעירייה.

"זו הסיבה הכי הזויה שיש – מאז שהתפוצצה הפרשה הוא לא דיבר עם אף אחד בעירייה. הוא מסכן, כמעט חרב עליו עולמו ואין לי ספק שזה ייגמר ללא כתב אישום".

מנגד, גורם אחר בסביבתו של תורג'מן, טוען ואומר: "ארבעה חודשים לפני בחירות? אני לא יודע כמה זה רלוונטי שהוא ירוץ, אבל הוא מאמין בעצמו. הוא רוצה לתרום, ומאיר לא פראייר, אי אפשר לעצור אותו. יש לו מנטליות מאוד חזקה, גם אחרי מה שהוא עבר. בגדול הוא לוחם. אנשים אומרים 'שברו אותו, ריסקו אותו'. לא נכון. הוא לא שם. בסופו של דבר הוא גם יעשה מה שטוב למשפחה שלו שעברה טלטלה".

מאיר תורג'מן בהארכת המעצר (צילום: מגד גוזני)

מאיר תורג'מן בהארכת המעצר (צילום: מגד גוזני)

שלט של מאיר תורג'מן ברחוב פייר קניג (צילום: פרטי)

כך זה היה נראה לפני שהתפוצצה הפרשה, רחוב פייר קניג (צילום: פרטי)

חבר קרוב מאוד של תורג'מן, היועץ זיו בצלאל, בוחר השבוע לשתף ולספר: "לפני שבועיים ישבתי שבעה על אבי. אני מסורתי-חילוני, מאיר הוא אדם דתי שדאג לכל דבר. הוא דיבר בהלוויה, הגיע כל ערב אלי הביתה, היה החזן וניהל את תפילת הערבית. וכל בוקר דאג שביחד נגיע לבית הכנסת ונתפלל. אין אנשים כאלה, אדם טוב ונדיר. והכל הוא עושה בצורה הכי נעימה שיש. אמרתי לו 'אני לא אשכח לך את זה בחיים'. וזה לא רק אני – מאיר עזר לעשרות אלפי אנשים בירושלים, בכל מיני רמות. עוברים עליו ימים מאוד קשים והוא בטוח בצדקתו ובחפותו".


מחירי הדיור בעיר: צפי לעלייה של 10 אחוזים, בעיקר ליד השגרירות

ההתרסקות והתדהמה בעיר: דידי בן ארוש נעצר בחשד לביצוע שני מעשי שוד


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר