ירושלים, מבט על בגין, דיור, בנייה, דירות, נדל"ן (צילום: יובל טבול)
(צילום: יובל טבול)

מחירי הדיור בעיר: צפי לעלייה של 10%, בעיקר ליד שגרירות ארה"ב

למרות מגמת הירידה השנתית במחירי הדיור בירושלים - מומחי נדל"ן מעריכים כי צפויה קפיצה במחירים, בעקבות פתיחת השגרירות

פורסם בתאריך: 16.5.18 08:54

האם פתיחת שגרירות ארה"ב בירושלים הולכת לפגוע במגמת הירידה במחירי הדיור בירושלים?

לראשונה מזה עשור – נרשמת ירידה שנתית במחירי הדיור ברחבי הארץ וגם בירושלים. מדובר בירידה של 0.9 אחוזים בחודש שעבר, וזאת לפי מדד שמפרסמת הלשכה מרכזית לסטטיסטיקה (למ"ס), שמצביע על מגמה של מהפך. סך הכל מדובר בירידה של 2.7 אחוזים במדד הארצי בחצי השנה האחרונה.


  • הורדת האפליקצייה של "כל העיר" באנדרואיד
  • להורדת האפליקצייה של "כל העיר" באייפון

כמו כן, לראשונה מזה עשור, ישנה ירידה שנתית בתקופה המשווה בין פברואר ומרס 2018 לעומת התקופה המקבילה אשתקד של 0.1 אחוזים במחירים. שר האוצר משה כחלון (כולנו) התייחס לנתוני הלמ"ס על מחירי הדיור, ואמר: "בהתחלה כולם אמרו שזה בלתי אפשרי, השוק בוער ואין שום סיכוי שאפשר להשפיע על מחירי הדיור – אבל עשינו את זה. אין כאן הצלחה שלי או של מישהו אחר. זו הצלחה של הזוגות הצעירים שאחרי כל כך הרבה שנים יוכלו להגיע לדירה משלהם. גם במחיר למשתכן וגם בשוק החופשי שנרגע. הבערה כבתה. כל הסקפטיים שתקפו אותנו במשך שלוש השנים האחרונות וניסו לטרפד ועדיין מנסים – אני מציע לכם להשלים עם המציאות ולהסתגל למציאות החדשה. שוק הדיור נרגע והמחירים יורדים".


השר משה כחלון (צילום: חיים מסיקה)

השר משה כחלון (צילום: חיים מסיקה)


מנגד, עולה החשש לעלייה במחירי הדירות בשכונת ארנונה והסביבה, בעקבות פתיחת שגרירות ארה"ב. לאחר העברתה הרשמית של השגרירות האמריקאית לבירת ישראל, ישנם לא מעט מומחים אשר מעריכים כי מחירי הנדל"ן בעיר 'יקפצו' בצורה משמעותית, כבר בשנה הקרובה. לדברי ניר שמול, מנכ"ל חברת שניר לשיווק נדל"ן, להעברת השגרירות ולהכרה בעיר כבירתה של ישראל באופן רשמי תהיינה משמעויות נדל"ניות כבדות משקל ברחבי העיר, כבר בשנים הקרובות. לדבריו המהלך הזה יביא בהכרח לעלייה משמעותית בביקוש לנכסי נדל"ן ירושלמיים – ובכך לעלייה דרמטית במחירי הנדל"ן.

"המעבר של שגרירות ארה"ב לירושלים תיתן תוקף משפטי משמעותי להיותה עיר הבירה של ישראל", מסביר שמול. "מדינות וארגונים בינלאומיים נוספים צפויים להכיר גם הם במעמדה של ירושלים, ועל כן להעביר אליה בחודשים ובשנים הקרובות עשרות רבות של שגרירויות ושל מוסדות בינלאומיים. כבר עתה אנחנו רואים מדינות נוספות שעשו זאת. לפיכך אני צופה שכבר בשנה הקרובה נהיה עדים לעלייה של 10 אחוזים לפחות במחירי הדירות בעיר, ולעלייה של יותר מ-20 אחוזים במחירי הקרקעות והמבנים שיכולים לשמש כשגרירויות או כמשכנם של מוסדות בינלאומיים".


טקס פתיחת שגרירות ארה"ב בירושלים (צילום: אוליבייה פיטוסי)

סמוך לשגרירות ארה"ב בירושלים (צילום: אוליבייה פיטוסי)


ואם הוזכר נושא הביקוש, נראה שישנן כבר 'תזוזות' בשטח: אנשי נדל"ן ירושלמיים מדווחים על עלייה משמעותית בביקוש לדירות גדולות בסמוך לקונסוליות שבאזור המושבה הגרמנית והמושבה היוונית, כדוגמת הקונסוליות היוונית, הנורווגית והשבדית.

"בהחלט מדובר במגמה הולכת ומתרחבת", מסביר גיורא דיין, מנכ"ל 'תפנית נכסים' המתמחה בתיווך עסקאות נדל"ן באזור. "אנו רואים בשטח הרבה יותר ביקוש לדירות יוקרה גדולות במיוחד, הנמצאות ברחובות השקטים והפנימיים של המושבה הגרמנית והמושבה היוונית, הן בשל המיקום המרכזי והקרבה לקונסוליות הנמצאות בשכונה והן בשל נושא הביטחון. אין לי ספק שלהצהרה של טראמפ ישנה השפעה ישירה על כך".


שני פרויקטי ענק של פינוי בינוי בקטמונים ובקרית היובל הופקדו בוועדה המחוזית

השכונות המבוקשות בארץ – פסגת זאב שנייה, גילה רביעית


 

אחת הדירות הנכללות במגמה זו ומוצעות כעת למכירה היא דירת פנטהאוז-קוטג' בעלת שבעה חדרים המשתרעת על פני 350 מ"ר, ומציעה גם מרפסת בגודל 60 מ"ר. הדירה ממוקמת ברחוב הצפירה שבמושבה הגרמנית, ומוצעת למכירה ב-4.85 מיליון דולרים.

דיין: "האוכלוסייה האנגלוסקסית תופסת מקום מרכזי במבנה הדמוגרפי של המושבה הגרמנית והסביבה, ומשפיעה גם היא על הביקוש לדירות גדולות באזור. בתוספת העברת השגרירות האמריקאית לעיר, אנו בהחלט מקבלים תמונה רחבה על המגמה שתלווה אותנו בשנים הקרובות באזור".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר