בית הוועד בית הכרם - המקום שבו יפעל הבר קפה (צילום: שלומי הלר)
בית הוועד בית הכרם - המקום שבו יפעל הבר קפה (צילום: שלומי הלר)

הבר-קפה השיתופי בבית הכרם יפעל בסופי שבוע

חברי הנהלת הקואופרטיב הצביעו בעד הפעלת הבר קפה גם בסופי שבוע. עוד הוחלט כי המקום יהיה חלבי ויוגשו בו גם מנות צמחוניות וטבעוניות

פורסם בתאריך: 19.10.18 13:24

הבר הקפה השיתופי, שמוקם בימים אלה ביוזמת תושבים בבית הכרם וצפוי להיפתח בתוך כחודשיים-שלושה ברחוב החלוץ (במבנה בית הוועד), יפעל בסופי שבוע במתכונת שבת. כך החליטו השבוע עקרונית חברי הקואופרטיב. עוד החליטו החברים, בישיבה שהתקיימה ביום שישי האחרון, כי המקום יהיה חלבי ויוגשו בו גם מנות צמחוניות וטבעוניות.



בהנהלת הקואופרטיב השיתופי של הבר-קפה בבית הכרם מסרבים השבוע לאשר את עניין הפתיחה בשבת, ומציינים כי "באסיפה הכללית הראשונה נקבעו בצורה דמוקרטית קווי היסוד לפעילות הבר-קפה השיתופי שיופעל על ידי הקואופרטיב, נקבע כי המקום ישמור על פלורליזם ויהיה פתוח ומזמין לכל תושבי השכונה. שעות וימי הפעילות יקבעו סופית בתום תקופת ההרצה לבחינת הכדאיות הכלכלית והביקוש".

ובכל זאת, האם הבר-קפה יפעל בסופי שבוע?
"הוחלט פה אחד שאין התנגדות לפתוח בסוף השבוע אך החלטה לפתוח בפועל תבוא אחרי תקופת הרצה ומשוב מחברים ולקוחות. בתקופת ההרצה המקום יפתח כל יום בשעות שונות, שיקבעו מראש כדי לבחון את הביקוש והרצון של תושבי השכונה".

יחד עם זאת, גורמים שונים שנכחו בישיבת ההנהלה של הקופארטיב, שהתקיימה כאמור ביום שישי האחרון, אישרו ל"כל העיר" כי ההחלטה בשלב זה היא על הפעלת הבר-קפה בסופי שבוע במתכונת מצומצמת, כאשר דרכי העבודה המוגדרות (כגון אפשרות תשלום לאחר צאת השבת, הפעלת פלטה במקום חשמל) ייקבעו בהמשך.

כזכור, כפי שפורסם ב"כל העיר" בשבוע שעבר, דיונים רבים התקיימו בין יזמי הבר קפה ותושבי השכונה על אופיו של המקום. בשיחה עם "כל העיר" הסביר בשבוע שעבר רון לרמן, אחד מהיזמים, כי "יש הרבה דיונים פנימיים בין התושבים על איך העסק אמור לפעול, למשל האם העסק אמור להציע רק אוכל טבעוני או רק אוכל צמחוני? האם צריך לפתוח את המקום גם בשעות הבוקר המוקדמות לטובת האוכלוסייה הוותיקה יותר בשכונה? וכן קיים גם שיח לגבי הפעילות בסופי השבוע – בסוף זוהי החלטה משותפת של כלל החברים. הרעיון שתושבים יהפכו להיות חלק מבעלי העסק כבר פעיל בפאב המפלצת בקרית היובל. זה נובע מהצורך בשכונה למקום בילוי, שישרת את האוכלוסייה תוך תחושת חיבור".

"אני הצטרפתי למיזם מתוך נקודת הנחה שאני תורמת למשהו שייתן ערך מוסף לשכונה", מדגישה תושבת השכונה וחברת קופוארטיב הבר קפה, "בר קפה או כל מקום בילוי נוסף שיפעל בסופי שבוע בבית הכרם זה דבר מרענן ונצרך פה בשכונה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

9 תגובות
  1. אחת העם

    סופסוף חדשות טובות בירושלים!!! הצטרפו לקבוצת הפייסבוק "הרוב החילוני"

  2. בבא סבבה

    ככל שתמשיכו ללכת נגד התורה ככה כוחה יגדל..תמשיכו ככה..אין בית חילוני שאין בו חוסר בתשובה..בדיוק בגלל ההתנגדות של החילונים

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מה הקשר הרוב החילוני יש חרדים שזה מענין להם אתם יודעים את מה…. פחח עלאקק הניצחון של החילונים תפתחו את כל העולם בשבת אתם רבים אם אחים שלכם ימתומתמים …כאילו לא מספיק כל הצרות שיש לעם ישראל …

  4. נועה

    נפלא! אגיע לשם בפעם הבאה שאגיע לירושלים. אבל תפסיקו עם השטויות של פלטת חימום ותשלום בערב. אנחנו חילונים! אנחנו לא שומרי שבת. זו זכותנו. אני אגיע רק למקומות הפתוחים בשבת בצורה נעימה ללקוח. לא מקומות הנכנעים לסחטנות.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר