שלטי ההפרדה בשכונת גאולה (צילום: שלומי הלר)
שלטי ההפרדה בשכונת גאולה (צילום: שלומי הלר)

הפרדה בין נשים לגברים בשכונת גאולה | העדה החרדית ל"כל העיר": "אם יורידו את השלטים, נתלה אותם שוב"

על רקע שלטי ההפרדה המגדרית, ששוב נתלו בשכונת גאולה בירושלים, אומר ל"כל העיר" פעיל העדה החרדית יואליש קרויס: "אתם תראו שאם יורידו את השלטים 'נפציץ' בעוד שלטים מכל הכיוונים". עיריית ירושלים בתגובה: "השלטים יוסרו"

פורסם בתאריך: 4.2.19 17:20

שוב הפרדה מגדרית בשכונת גאולה בירושלים: לאחרונה נתלו שוב שלטי הפרדה מגדרית – למעבר נשים ולמעבר גברים – בלב השכונה. יש לציין כי לא מדובר בשילוט חדש, אלא כזה שנתלה פעם אחר פעם, לאחר שהוא מוסר על ידי הפקחים העירוניים.

היום, שני, שוב הגיעו פקחי עיריית ירושלים לצומת הרחובות צפניה ועזרא, על מנת להסיר את השלטים הלא חוקיים שנתלו, אך אלה הותקפו וסולקו מהמקום.


– ימי הביניים בקרית היובל: לאן נעלמו הילדות משלטי הרלב"ד"?
– "שלטי צניעות הם סממן מסוכן לכפייה"
– "הכותל הוא מקום קדוש גם לכאלה שאינם חרדים"


בעדה החרדית אומרים היום, שני, ל"כל העיר" כי אם השלטים יוסרו הם יוצבו מחדש. לדברי יואליש קרויס, לשעבר קמב"ץ העדה החרדית ותושב האזור, "אם יורידו את השלטים, נתלה אותם שוב. אני לא מבין מה הבעיה פה, אנחנו עושים משהו בשביל להגן על הנשים שלנו, אז גם זה אסור?".



הסמטה המדוברת מהווה מעבר של תושבים, כשבמרכזו עומד בית כנסת הוותיק "הר צבי". "קודם כל זה לא שטח ציבורי אלא שטח פרטי", טוען קרויס," זה שייך לבית הכנסת. זה שהבית כנסת לא חוסם את המעבר – זה בעיה שלהם. השנה אני לקחתי רישיון כדי לעשות הפרדה במאה שערים ומחיצה לאורך 30 מטרים, מה הרישיון אומר? שזה הופך את המרחב הציבורי למרחב פרטי, אני לא מבין את ההיגיון. אתם תראו שאם יורידו את השלטים 'נפציץ' בעוד שלטים מכל הכיוונים".


שלטי ההפרדה בשכונת גאולה (צילום: שלומי הלר)

שלטי ההפרדה בשכונת גאולה (צילום: שלומי הלר)


לבסוף, מאיים קרויס ופונה לציבור החילוני בירושלים ואומר: "אני מציע לחילונים לעזוב את ירושלים, למה לא יהיה להם טוב בחמש השנים הבאות יהיה להם מריבות על כל מיני שטויות".

חבר המועצה עו"ד יוסי חביליו (מצילים את ירושלים), מציין: "אני מתנגד נחרצות לכל הפרדה מגדרית בוודאי לשלטים שהוצבו בגאולה וכרם אברהם, הצבת השלטים אינה חוקית ונפסלה בבג"ץ בהתייחס לבית שמש, אני מתכוון לפנות לאגף הפיקוח העירוני בבקשה שידאגו להסרת השלטים".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "השלטים יוסרו".


מצעד הגאווה ירושלים 2019: בסימן חירות מלאה מאלימות ומאפליה כלפי הקהילה הגאה

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר