שלט הצניעות בנחלאות, לורה ורטון (צילומים: מולי גולדברג)
שלט הצניעות בנחלאות, לורה ורטון (צילומים: מולי גולדברג)

ורטון: "שלטי הצניעות הם סממן מסוכן לכפייה"

יו"ר סיעת מרצ לורה ורטון מתקוממת לנוכח שלטים המורים על לבוש צנוע שמתנוססים בגאון בשכונות שונות בעיר, בהן גם נחלאות

פורסם בתאריך: 28.4.18 12:49

"אנא אל תעברי בשכונתינו בלבוש לא צנוע". זה אולי בלתי נתפס, אבל שלטים עם הכיתוב הזה או דומה לו מתנוססים בירושלים של שנת 2018 במרכז העיר ירושלים.



ולא, לא מדובר על שלטים שמוצבים באזורים שמזוהים כבעלי אופי חרדי, אלא בשלט שמתנוסס בשכונת נחלאות במרכז העיר.

"שלטי הצניעות שמפוזרים בעיר הם סממן מסוכן לכפייה של אורח החיים של אוכלוסייה אחת על אחרת", מציינת השבוע חברת המועצה לורה ורטון (מרצ). "כבר שנים שאני נאבקת להסיר את השלטים הלא חוקיים הללו, ובמקום שהעירייה תוריד את כולן היא מאפשרת לעוד שלטים להיתלות גם במקומות שברור שאין להם מקום".

שלט הצניעות בנחלאות (צילום: מולי גולדברג)

שלט הצניעות בנחלאות (צילום: מולי גולדברג)

עוד מוסיפה ורטון כי "בהחלטת בג"ץ בעניין שלטי צניעות בבית שמש קבע השופט דוד גדעוני כי סירוב העירייה להסיר את שלטי הצניעות מביא 'לפגיעה חריפה וקשה בזכותן של נשים לשוויון ולכבוד, ויש בהם גם משום השפלה'. השופט גדעוני הוסיף וציין בפסיקתו כי 'המסר העולה מן השלטים מפלה ופוגעני'. נחלאות היא שכונה רבגונית ומקסימה, וחבל לי על הפגיעה באווירה של סובלנות ששלטים מסוג זה משדרים. בזמן שעבריינים משחיתים תמונות של נשים בכל רחבי העיר, צריכה להיות אפס סובלנות לשלטים שלמעשה מעודדים הדרה. אני מאמינה שרוב מוחלט של תושבי העיר ותושבי נחלאות לא תומכים בשלטים אלה ואין סיבה להשלים עמם. מקומם בעיניי שבשביל ללכת לעשות קניות בשוק ולעבור בנחלאות, צריך להתלבש בצניעות. לא ניתן לזה להמשיך לקרות, ירושלים יקרה לנו והרחובות צריכים להיות נקיים מהבריונות והכפייה הזו. חברות, תלבשו מה שאתן רוצות ותלכו איפה שאתן רוצות. מהיום – לבוש צנוע לא בלקסיקון שלנו".

כתגובה לפרסום של ורטון, פרסם יו"ר מינהל קהילתי לב העיר ד"ר אופיר לנג פוסט, שבו ציין בין השאר: "בוא נעמיד את הדברים על דיוקם! לא מדובר בשלט שהוצב היום, אלא לפני שנים ארוכות בכניסה לשטח פרטי של בתי ברוידא שהוקמו לפני למעלה ממאה שנה, המבקשים לכבד את אורח חייהם בביתם, במיוחד על רקע זה שהם מקבלים בהבנה ובברכה קבוצות רבות של תיירים שנכנסות מדי יום לסיורים בחצרותיהם". עוד הוסיף לנג כי "מהיכרותי את דיירי החצרות ניתן ללמוד מהם על יחסי שכנות ושיתוף פעולה במגוון נושאים שאנו פועלים יחד איתם בשכונה ואנו תקווה כי קשר זה רק ילך ויעמיק על אף הניסיונות של גורמים שונים לעורר מחלוקות".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הטרדות מיניות מסוכנות עוד יותר… הקפדה על הלכות ייחוד למשל, יוכלו למנוע הרבה מחלוקות סביב הנושא. כך גם הפרדה בין גברים לנשים באירועים מסויימים ובתחבורה הציבורית. אם גברים ונשים יישבו בנפרד בתחבורה ציבורית- גברים לא יוכלו להטריד נשים… ככה פשוט… עם כל הכבוד- גם "להתחיל עם בחורה" זו הטרדה מינית…. בחור לא מתחיל עם בחורה בגלל אופיה הכובש. הוא לא מכיר אותו כלל. יש לו דברים אחרים בראש… שגב' ורטון תשאל את עצמה למה כל כך חשוב שגברים ונשים יישבו יחד בתחבורה הציבורית. מלבד זאת- בחורה שלבושה בחוסר צניעות, זו כפייה חילונית מאחר והיא פוגעת בגברים המבקשים לשמור עיניהם מכך. תארו לעצמכם שמישהו יסתובב ערום ברחוב ואתם עם ילדים קטנים. האין זו כפיה?

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כאישה ולא אני לא חרדית אני בעד השלטים האלה מאשר לראות ילדות ונשים עם גוף חשוף..אישה צריכה מילדות להבין מה היא צניעות..החינוך המתירני הוא שמביא עלינו כחברה את האסונות…ותחשבו על זה…

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר