אורי אנסבכר ז"ל, ערב השירה בעין יעל (צילומים: באדיבות המשפחה, בני עקיבא)
אורי אנסבכר ז"ל, ערב השירה בעין יעל (צילומים: באדיבות המשפחה, בני עקיבא)

"האור יוסיף ויתגבר עד שיגרש את כל החושך": מאות הגיעו לערב לזכרה של אורי אנסבכר ז"ל

הרצח המזעזע של אורי אנסבכר ז"ל: אמש, שלישי, ערכה תנועת בני עקיבא ערב שירה בעין יעל - במקום בו התנדבה הנערה שנרצחה באכזריות; מעצרו של המחבל החשוד ברצח הוארך

פורסם בתאריך: 13.2.19 12:49

"הִתְעוֹרְרִי הִתְעוֹרְרִי, כִּי בָא אוֹרֵךְ קוּמִי אוֹרִי, עוּרִי עוּרִי שִׁיר דַּבֵּרִי, כְּבוֹד ה' עָלַיִךְ נִגְלָה"/ ר' שלמה הלוי אלקבץ.

מאות חברות, חברים, בני נוער ואנשי ציבור – כאלה שלא הכירו את אורי אנסבכר ז"ל, הגיעו, אמש, שלישי, לערב שירה וחיבור לזכרה, שערכה תנועת בני עקיבא, במוזיאון עין יעל. אורי אנסבכר ז"ל, בוגרת תנועת בני עקיבא – התנדבה בעין יעל. דודה של אורי אנסבכר ז"ל, בועז בר-יודה אמר כי "הטוב ינצח, הוא מוכרח לנצח. אתם הנוער הנפלא הזה שבאתם לכאוב להתחזק ביחד אתם ההוכחה הגדולה שהאור יוסיף ויתגבר עד שיגרש את כל החושך. העולם צועד לעבר התיקון. המאבק שלנו על ארץ זו הדרך להופיע את הטוב. ארץ ישראל נקנית בייסורים".



אורי אנסבכר ז"ל (צילום: באדיבות המשפחה)

אורי אנסבכר ז"ל (צילום: באדיבות המשפחה)


באירוע נשאו דברים רב היישוב תקוע הרב אבי בלידשטיין, חבריה לתנועה של אורי אנסבכר ז"ל, אשת התקשורת סיוון רהב-מאיר, מזכ"ל בני עקיבא יאיר שחל, יו"ר מנהלת השירות הלאומי ראובן פינסקי, מנהל מרכז יעלים איתן יוגב ועוד.



מזכ"ל בני עקיבא יאיר שחל: "במקום בו מנסים אויבינו לדבוק בחושך וברוע – אנו נוסיף אור. במקום בו אורי ז"ל נרצחה בידי רוצח בן בליעל – אנו דורשים ומבקשים חיבור לארצנו, עמנו ותורתנו. עם הנצח לא מפחד מדרך ארוכה – זוהי לא רק אמירה. זו דרך חיים".


ערב השירה בעין יעל (צילום: בני עקיבא)

ערב השירה בעין יעל (צילום: בני עקיבא)


אורי אנסבכר ז"ל, בת 19 במותה, נרצחה באכזריות – גופתה נמצאה ביום חמישי שעבר סמוך לעין יעל. הלוויתה של אורי אנסבכר ז"ל נערכה ביום שישי בצהריים בבית העלמין בתקוע. אורי ז"ל היא בתו של הרב גדי אנסבכר, איש חינוך מוכר ביישוב תקוע. הוריה מסרו כי "היא היתה נשמה קדושה, שמבקשת משמעות. בעלת נפש רגישה לכל אדם ויצור, ורצון אינסופי לתיקון העולם".

"היא היתה כל כך צעירה, זה לא הגיוני ולא הוגן. פשוט בלתי נתפס", כך סיפרו בדמעות בשיחה עם "כל העיר" בני זוג שהכירו את הצעירה מהמרכז לטיפול נוער בסמוך לעין יעל. "היא היתה עדינת נפש, בחורה חביבה ונעימה, מלאה באהבה לזולת, פשוט כואב הלב. ליבנו יוצא אל המשפחה, שלא יידעו עוד צער. מהרגע ששמענו על האירוע הקשה והמצמרר הזה נהייה לנו רע. הילדים שלנו בוכים בלי הפסקה מאז שנודע להם. היא תמיד היתה שם בשבילנו, בשביל כל באי המרכז".

כיממה לאחר מציאת גופתה של אורי אנסבכר ז"ל נעצר חשוד ברצח. החשוד – ערפאת ארפאעיה, תושב חברון, נתפס בפעילות משותפת של שב"כ, צה"ל, מג"ב, ימ"מ ומשטרה בתוך מסגד ברמאללה.


המחבל עראפת ארפאעיה, החשוד ברצח אור אנסבכר (צילום: אוליבייה פיטוסי)

המחבל עראפת ארפאעיה, החשוד ברצח אור אנסבכר (צילום: אוליבייה פיטוסי)


בית משפט השלום בירושלים האריך ביום שני את מעצרו של המחבל עראפת ארפאעיה, שחשוד ברצח, בעשרה ימים. לפי הודעת השב"כ, ארפאעיה הודה כי רצח את אורי אנסבכר ז"ל ממניע לאומני, ואף שיחזר את הרצח. מדובר בחשוד שמוכר למערכת הביטחון ובעבר היה כלוא בבית כלא ישראלי על עבירות טרור – ברף נמוך של הפצת הסתה. לפני כשנתיים נעצר ארפאעיה בכניסה להר הבית עם סכין גדולה – בחקירתו בשב"כ אז הוא טען כי הוא אוהד את החמאס ואמר כי הוא רוצה להיות שהיד. בתחילת השבוע מיפו כוחות הביטחון את ביתו של המחבל ארפאעיה, על מנת לבחון אפשרות של הריסת ביתו.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר