טיפול נמרץ ילדים בהדסה (צילום: דוברות הדסה)
טיפול נמרץ ילדים בהדסה (צילום: דוברות הדסה)

השביתה בהדסה | המשנה לראש העיר במתקפה על הרופאים: "שביתה פראית שעלולה לסכן חיים"

היום השני לשביתת הרופאים בהדסה - המשנה לראש העיר חיים כהן תוקף: "ההסתדרות הרפואית, שגילתה רחמים כלפי מחבלים שביצעו פשעים אכזריים, מתעלמת מתושבי ירושלים הזקוקים לשירותי רפואה"

פורסם בתאריך: 13.2.19 15:59

היום, רביעי – היום השני לשביתת הרופאים והרופאות בהדסה עין כרם והר הצופים, תוקף המשנה לראש העיר חיים כהן, מסיעת ש"ס, את ההסתדרות הרפואית. "חכמינו אומרים – כל המרחם על האכזרים, סופו שמתאכזר לרחמנים. ההסתדרות הרפואית התנגדה להזנה בכפייה של מחבלים, ותומכת בשביתה של רופאים במרכז הרפואי הדסה. בימים אלו ההסתדרות הרפואית, שגילתה רחמים כלפי מחבלים שביצעו פשעים אכזריים, מתעלמת מתושבי ירושלים הזקוקים לשירותי הרפואה של המרכז הרפואי 'הדסה', ומקדמת שביתה פראית שעלולה לסכן חיים, ואשר בוודאי תפגע בחולים".



חיים כהן (צילום: יעקב כהן)

חיים כהן (צילום: יעקב כהן)


כהן מתכוון לעמדתה של ההסתדרות הרפואית, לפיה פעולה של הזנה בכפייה הינה בגדר עינויים. העמדה עולה מדי פעם בפעם כאשר עולה נושא ההזנה בכפייה של מחבלים הכלואים בבתי הכלא ושובתים רעב על סדר היום הציבורי. "הדסה הוא בית חולים קריטי בהצלת חיים של תושבי ירושלים", מוסיף כהן, "הוא משרת את כל האוכלוסיות בעיר בלי הבדל של דת, גזע ומין. אי אפשר להפקיר את החולים בגלל סכסוך עבודה. מצופה מארגון שחרת על דגלו נורמות של אתיקה רפואית מחמירה, שכאמור פגע במאמץ של המדינה למנוע הסלמה ביטחונית, לכל הפחות להתחשב בחולים ולא לגרור אותם למאבקים מוצדקים ככל שיהיו בין רופאים להנהלת בית החולים הדסה".



כמו כן, בהמשך לפרסום ב"כל העיר" על הכוננות המיוחדת של המרכז הרפואי שערי צדק, על רקע השביתה בהדסה: בשערי צדק מדווחים היום ל"כל העיר" כי התפוסה בחדרי המיון עומדת על 122 אחוזים, ובמחלקות הפנימיות על 115 אחוזים.

הרופאים החלו לשבות אתמול, 12.2.19, ללא הגבלת זמן, וזאת על רקע טענתם כי הנהלת בית החולים הדסה הפסיקה לכבד את הסכם השכר הקיבוצי ועצרה את קליטת המתמחים החדשים לבית החולים. כידוע, ראשי המאבק בהדסה תכננו לשבות ביום ראשון בבוקר, אולם בעקבות פנייתה של הנהלת הדסה לבית הדין לעבודה, במטרה למנוע את צעדי השביתה, המהלך נדחה. הנהלת הדסה הגישה ערעור לבית הדין הארצי לעבודה בניסיון למנוע מהרופאים ומהרופאות לשבות, אולם ביום שני נדחתה הבקשה. כפי שפורסם ב"כל העיר", ההסתדרות הרפואית (הר"י), הודיעה למנכ"ל הדסה פרופ' זאב רוטשטיין כי השביתה היא "בעקבות צעדים פוגעניים והרסניים".


המרכז הרפואי הדסה עין כרם (צילום: אבי חיון)

המרכז הרפואי הדסה עין כרם (צילום: אבי חיון)


לאה וופנר, מנכ"לית הסתדרות הרופאים (הר"י), אמרה אתמול ל"כל העיר" כי "הסכסוך בהדסה הינו בעקבות שיקולים שאיננו יודעים של מנכ"ל הדסה. למרות שמתמחים התקבלו לעבודה והיו צריכים להתחיל כבר ב-1.2.19, הוא החליט לא לקבל אותם לעבודה – מהרגע להרגע, והוציא להם מכתבי שימוע מכיוון שהם עובדי הדסה. כל מה שאנחנו דורשים שיקבלו אותם לעבודה. כרגע הם בבית, ללא עבודה, ומפסידים את ההתמחות. ברגע שהדסה תקלוט את המתמחים – אין שביתה. יש לציין שאנו עושים הכל על מנת שלא תהיה שביתה. אני מקווה שיהיה מבוגר אחראי במדינה שירים טלפון לרוטשטיין ויגרום לו לקלוט אותם להתמחות".

תגובת הסתדרות הרופאים (הר"י) תתתפרסם כשתתקבל.

תגובות

תגובה אחת
תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    תתבייש לך אפס שכמותך יום אחד תעשה את עובדות הקודש שעושים הרופאים ונראה אותך פוליטי טקטי אפס כשאתה צריך רופאים לשונך המלקקת יוצאת החוצה. כבוד כבוד לעבודתם

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר