מגדל בן 18 קומות במתחם יפו-שרי ישראל (הדמיה: משרד יגאל לוי - אדריכלים)
מגדל בן 18 קומות במתחם יפו-שרי ישראל (הדמיה: משרד יגאל לוי - אדריכלים)

הכניסה לעיר תופסת גובה: אושרה תוכנית להקמת מגדל בן 18 קומות במתחם יפו-שרי ישראל

המגדל, שישמש לפעילות מסחרית ולמשרדים, ייבנה סמוך לקווי הרכבת הקלה ולמתחם הכניסה לעיר - בו עתיד לקום רובע העסקים של העיר

פורסם בתאריך: 27.2.19 12:35

תוכנית להקמת מגדל משרדים בן 18 קומות באזור הכניסה לעיר אושרה בוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה שבמינהל התכנון. אתמול, שלישי, 26.2.19, החליטה הוועדה לאשר תוספות בנייה בהיקף של כ-16 קומות, על בסיס מבנה קיים שגובהו כשתי קומות באזור צומת הרחובות יפו ושרי ישראל, סמוך לתחנה המרכזית ירושלים.

המבנה שוכן סמוך לקו הרכבת הקלה הקיים (הקו האדום) ובעתיד ייסלל באזור קו רכבת קלה נוסף – הקו הירוק. כמו כן, המגדל ממוקם סמוך למבני קרית הממשלה, ולמתחם "רובע העסקים" בכניסה לעיר, שבו עתיד לקום מוקד תעסוקה שיכלול מגדלים נוספים.



בוועדה המחוזית מציינים כי הוועדה המקומית המליצה על צמצום הבינוי המוצע ועל הנמכת מספר הקומות בבניין, אך הוועדה המחוזית בראשות עו"ד עמיר שקד דחתה את ההמלצה, ובחרה ליישם את מדיניות הבינוי לאורך צירי הרכבת הקלה על פיה, "עידוד בנייה אינטנסיבית הכוללת עקרונות בנייה מגוונות המיועדות למגורים, תעסוקה, מלונאות, מסחר, וליצירת רחובות עירוניים פעילים ומגוונים, תוך עידוד השימוש בתחבורה ציבורית והפחתת ההסתמכות על הרכב הפרטי".



המגדל ישמש לפעילות מסחרית ולמשרדים הן בקומות הקרקע והן בשאר קומותיו. בנוסף, "התוכנית כוללת שיפור של החזיתות המסחריות הפונות לרחוב במטרה להבטיח חזית עירונית פעילה ומגוונת", כך נמסר מהוועדה.


מגדל בן 18 קומות במתחם יפו-שרי ישראל (הדמיה: משרד יגאל לוי - אדריכלים)

מגדל בן 18 קומות במתחם יפו-שרי ישראל (הדמיה: משרד יגאל לוי – אדריכלים)


יו"ר הוועדה עו"ד עמיר שקד מדגיש כי "מדובר בתוכנית אשר תסייע לחזק ולהמשיך את תנופת הפיתוח של הכניסה ומרכז העיר, וכי הבינוי המוצע הכולל עירוב שימושים, יהווה מוקד עירוני מרכזי למפגש ופעילות אורבנית משולבת תוך חיזוק צירי הרכבת הקלה כצירים עירוניים תוססים ומגוונים הנשענים על שירות של מערכת הסעת המונים בסטנדרטים מודרניים הראויים לעיר איכותית ודינמית".

כזכור, פרויקט רובע העסקים בכניסה לעיר, שבנייתו יצאה לדרך, יתפרש על פני שטח של כ־300 דונם וצפוי להוסיף, כך לפי צפי המתכננים – עוד כ־65,000 אלף מקומות עבודה חדשים. בהקמתו של הפרויקט הגרנדיוזי מושקעים 1.4 מיליארד שקלים.

תגובות

תגובה אחת
תגובה אחת

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר