הבורות במנהרת צה"ל (צילום: באדיבות המצלם)
הבורות במנהרת צה"ל (צילום: באדיבות המצלם)

התאונה הקטלנית במנהרת צה"ל | משפחת ההרוג טוענת: "הוא החליק מאחד הבורות בכביש. פשע שלא מתקנים את זה"

בני משפחתו וחבריו של שמואל אייזיק מגן, שנהרג בתאונה לאחר שהאופנוע שעליו רכב עלה על בור בכביש, טוענים כי "רשלנות זו מילה עדינה; הכתובת היתה על הקיר". העירייה בתגובה: "הכביש תוחזק מיד לאחר התאונה"

פורסם בתאריך: 10.3.19 12:12

בזה אחר זה התאספו ביום חמישי שעבר עשרות בני משפחה וחברים של שמואל אייזיק מגן, הצעיר בן ה-18 שנהרג בתאונה קטלנית במנהרת צה"ל. לטענתם, התאונה הקטלנית והטרגית היא תוצאה של כביש משובש ומלא בורות, שלא תוקנו לאורך תקופה ארוכה. לפיכך, כך לטענת הקרובים, מדובר ברשלנות של ממש. לדבריהם, "הכתובת היתה על הקיר".

נחמן רגב, חברו של אייזיק מגן ז"ל, אשר נסע אף הוא בלילה שבין רביעי לחמישי על אותו הכביש משחזר: "נסענו רגוע אחד אחרי השני, כמו שאנחנו נוסעים בכל לילה בדרך לקבר רחל. כשהגענו לסיבוב החד בתחילת המנהרה, שמואל החליק מאחד הבורות הרבים שיש בכביש ועף בעוצמה לתוך הקיר של המנהרה. הבורות האלה נמצאים שם תקופה ארוכה. כמה פעמים כמעט החלקתי מהם בעצמי".

שמואל אייזיק מגן ז"ל (צילום: באדיבות המשפחה)

רגב מוסיף וטוען כי "פשוט פשע שלא מתקנים דבר כזה. אפילו לרכבים הבורות האלה מזיקים, ועם אופנוע צריך נס לא להתהפך".



נתן, קרוב משפחתו של אייזיק מגן מוסיף וטוען בשיחה עם "כל העיר" כי "רשלנות זו מילה עדינה למה שקרה שם. אם היתה נפתחת חקירה פלילית, אולי גם היו קובעים שזה יותר חמור מגרימת מוות ברשלנות. זה כביש צר בתוך מנהרה, שמאות אופנועים עוברים בו בכל יום, וכמעט בלתי אפשרי לעבור את הבורות האלה. תאונה קטלנית שכזו היתה רק עניין של זמן. הכתובת היתה על הקיר".

הבורות במנהרת צה"ל (צילום: באדיבות המצלם)

הבורות במנהרת צה"ל (צילום: באדיבות המצלם)

כזכור, כפי שפורסם ב"כל העיר", בסביבות השעה 2:00 בלילה שבין רביעי לחמישי, אירעה תאונה קטלנית במנהרת צה"ל. אייזיק מגן, ז"ל, רוכב האופנוע, שנסע עם חברו איבד שליטה והתנגש בעוצמה בגדר הבטיחות. הוא נהרג וחברו פונה במצב קל לבית החולים. חובש מד"א רכוב על אופנוע משה חמד תיאר: "כשהגעתי למנהרה ראיתי את האופנוע על הכביש ובסמוך אליו שכב צעיר כבן 18 מחוסר הכרה עם פגיעת ראש קשה. הענקנו לו טיפול רפואי שכלל ביצוע פעולות החייאה תוך שימוש בתרופות, והוא פונה במצב קריטי לבית החולים, שם לצערנו נקבע מותו. צעיר נוסף שהיה גם כן על האופנוע ונפצע באורח קל טופל במקום ולא נזקק לפינוי לבית חולים".

מהמשטרה נמסר כי "משטרת ישראל לא אחראית לתיקון כבישים. הנושא נמצא באחריות העירייה".

מהעירייה נמסר בתגובה: "הכביש תוחזק מחדש מייד לאחר התאונה והבורות בו תוקנו".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. נחמן

    פשוט בושה שב2019 במדינת ישראל יזכרו לשפץ את הכבישים רק אחרי אסונות. לאן הגענו?

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    עם כל הצער והכאב, תנחומים למשפחה ולחברים.
    כבישי ירושלים סדוקים ומפוררים כבר זמן רב – לא מטפלים בזה!
    בנוסף, לרוב הקטנועים גלגלים בקוטר קטן ולכן הם יאבדו אחיזה מכל בור ויעופו הרבה לפני קטנוע בעל גלגלים גדולים או כמובן אופנוע.
    חבל שראש העיריה עסוק בדברים אחרים..

  3. גוסטריידר

    מי שנוסע ״ברגוע״ לא מתרסק על קיר במהירות שיכולה להרוג אותו.

  4. ירושלמית מיואשת

    כמעט כל הכבישים בירושלים במצב מסכן חיים ברמה זו או אחרת: בורות, סדקים, גבשושיות, שקעים, סימוני נתיבים וקווי עצירה מחוקים לחלוטין, תמרורים שבורים. כשמזג האוויר סביר, עוד אפשר להבחין מבעוד מועד במפגעים ולהיזהר, אבל כשהראות לקויה בגשם/בחושך, זה פעמים רבות מסתיים בתאונה או בכמעט תאונה ומסכן חיי אדם. מתי יבינו שלהיות ראש עיריה זו לא עיסוק בפוליטיקה. וזה לא קרש קפיצה למרכז הליכוד. להיות ראש עיריה פירושו של דבר לעסוק בתחזוקה יומיומית של העיר – ניקיון, גינון, כבישים, ניקוז. זה מה שחשוב לתושבים ולעיר האומללה הזו…

  5. חיים

    למעט אולי כביש בגין רוב הכבישים באחריות העיריה משובשים לחלוטין וזה כבר שנים-אני מזמין אתכם לסוע בכביש ברחוב ירמיהו

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר