שוק מחנה יהודה (צילום: ארנון בוסאני)
שוק מחנה יהודה (למצולמים אין קשר לנכתב בידיעה) (צילום: ארנון בוסאני)

שוק מחנה יהודה: רשות המסים פשטה על המתחם

מבקרי מס הכנסה, שהגיעו לשוק מחנה יהודה בירושלים, ערכו קניות ותצפיות על העסקים. בחלקם נמצא שלא נרשמו סכומי הקניות. והתירוצים? "היו מגוונים"

פורסם בתאריך: 10.3.19 14:33

"תירוצים מגוונים": מבקרי מס הכנסה הגיעו בשבוע שעבר לשוק מחנה יהודה ופשטו על העסקים במתחם הקניות והבילויים. מבקרי מס הכנס ערכו קניות, ביקורת ותצפיות על העסקים, במסגרת מבצע ביקורת ניהול ספרים בירושלים רבתי. מתוצאות המבצע עולה כי בקרב 12.5 אחוזים מהעסקים שנבדקו, לא נרשמו הכנסות כנדרש לפי החוק. מרשות המסים נמסר כי "בחלק מהעסקים שנבדקו, נמצא שלא נרשמו סכומי קניות הביקורת והתירוצים של בעלי העסקים היו מגוונים".



"לא שמתי לב ושכחתי להדפיס", כך מספרים ברשות המסים שאמר בעל חנות לממכר פיצוחים בשוק מחנה יהודה: "העובד שמכר התחיל לעבוד רק היום ואני הייתי עסוק בתנור, אז לא ראיתי מה הוא עושה".



ברשו המסים ממשיכים ומספרים כי "בשני דוכנים לממכר פירות וירקות נאמר למבקרים, 'בסוף היום אני רושם את כל הכסף', והשני הרחיב וטען 'התחלתי לעבוד היום בבוקר ואני לא רגיל לעבוד ולכן יכול להיות ששכחתי'. בעליו של בית מאפה, שלא היה בקופתו סרט פנימי, מיהר להסביר למבקרים: 'לא ידעתי שצריך לשמור את פירוט העסקאות'".

ביקורות זו ונוספות היו חלק מ-88 ביקורות בעסקים, שערך משרד פקיד שומה ירושלים 3. "פעילות הביקורת נערכה כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור", מציינים ברשות המסים. "זאת, במסגרת המדיניות של הגברת פעילות האכיפה לשיפור ושימור יכולת ההרתעה, הרחבת המודיעין, בין היתר על ידי עריכת מבצעי שטח, שמטרתם להביא לדיווחי אמת ולגביית מס אמת ובכך להגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים".

תגובות

תגובה אחת
תגובה אחת
  1. סיגל הר ברוך

    חייבים להיות מסודרים עם כל מה שקשור לדיווחים ולהתנהלות מול רשות המיסים. אם לא תיקחו כבר עכשיו עו״ד שמתעסק בתחום אחרת יהיה מאוחר מדי וזה כבר ידוע שיש להם רשימות שמורות על עסקים ואנשים פרטיים שמחכות לאור ירוק. ממליץ על עו״ד סרחיו דקל מירושלים, הוא היה מאוד מקצועי וסייע לי בכל אופן!

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר