(צילומים: מיכאל כרמי, מיכאל ניזרי)
(צילומים: מיכאל כרמי, מיכאל ניזרי)

המייל האדום של "כל העיר": מטפלים בפניות הציבור

גל פריצות בקרית משה, בור ביוב פתוח בארמון הנציב, מצוקת חניה בעיר גנים, סחף בכביש בגין ואשפה במרכז העיר - הנה הטיפול בחלק מהפניות שהגיעו השבוע למייל האדום של "כל העיר" - [email protected]

פורסם בתאריך: 22.3.19 15:12

שורה של פניות הגיעו השבוע למייל האדום של "כל העיר" [email protected]. הנה אופן הטיפול בחלק מהמקרים שהגיעו השבוע.



  • תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר" [email protected]

אחת הפניות היתה מתושב שהתלונן על גל של פריצות לבתים בקרית משה, לטענתו בשלושת החודשים האחרונים מתרחש גל פריצות גדול, שבו, אירעו עשרות פריצות לבתים, כשבכולן סימנים זהים. תושבים אחרים מספרים כי הפריצות מתרחשות בדרך כלל בסופי שבוע – בערבי שבת – כשרבים מהתושבים מעבירים את השבת אצל קרובי משפחה.



"אל הבית שלי פרצו ממש לפני כשבועיים", מספר דייר ברחוב השושנה בקרית משה בשיחה עם "כל העיר". "אני ומשפחתי נסענו לעשות האת השבת אצל אמא שלי. כשחזרנו לביתנו בצאת השבת, הופתענו לגלות כי הבית נעול מבפנים. נדרשנו להזמין כוחות משטרתיים בכדי להיכנס אליו. כוחות המשטרה נאלצו לפרוץ לבית, וכשנכנסו פנימה נדהמנו לגלות כי הפורצים שברו את הסורגים ונכנסו דרכם לבית. הם גנבו את כל תכשיטי הזהב של אשתי ואת טבעת הנישואין שלנו, את המזומן שהיה בבית וגם צרור רכב שבו המפתחות לבית, לרכב ולמשרד".

פרצה בקרית משה (צילום: אודי)


אודי, בנו של דייר נוסף ברחוב השושנה שביתו נפרץ, מציין כי "אלינו פרצו בסוף שבוע בתחילת חודש ינואר. אבי עשה את השבת אצל אחותי. בצאת השבת, כשהחזרתי אותו הביתה, גילינו לתדהמתנו שהבית נעול מבפנים ושאנחנו לא יכולים להיכנס. הזמנו את המשטרה ולאחר שהשוטרים פרצו את הדלת, הם סיפרו לנו שהבית נפרץ. הפורצים נכנסו דרך המרפסת, פתחו את מנעול הסורגים, וגנבו לאבי את כל הכסף שהיה לו בבית ואת כל התכשיטים של אמא שלי ז"ל".

יש לציין כי ל"כל העיר" הגיעו תלונות של תושבים נוספים אשר ביתם נפרץ בשלושת החודשים האחרונים. אצל מרביתם הפריצות התרחשו בערבי שבת, ובאותו אופן – כניסה דרך המרפסת, נעילת דלת הבית מבפנים וגניבת כסף ותכשיטים.

אודי, בנו של התושב שביתו נפרץ, מציין כי "באותו היום שפרצו לבית של אבי, פרצו גם לבית של השכן שמעליו. בנוסף, לפי מה ששמענו בשכונה – באותה שבת נפרצו עוד שלושה בתים, במרחק קצר מאיתנו".


פרצה בקרית משה (צילום: פרטי)

פרצה בקרית משה (צילום: פרטי)


הדייר מקרית משה טוען בשיחה עם "כל העיר" כי "באותה השבת שפרצו לבית שלי, פרצו לעוד ארבעה בתים באזור. אחת הדירות ממש בבניין המקביל. ההרגשה של התושבים בשכונה היא שהמשטרה לא עושה מספיק כדי לפתור את מכת הפריצות הזו. במשטרה אמרו לנו שיגבירו את האבטחה באזור, אך אנחנו לא מרגישים יותר נוכחות משטרתית בשכונה".

"כל העיר" פנה לדוברות משטרת ירושלים על מנת לברר כיצד פועלת המשטרה לבלום את גל הפריצות בשכונה, והאם מדובר באותה כנופיית פורצים. מתשובת המשטרה עולה כי בעקבות מקרי הפריצות נעצרו מספר חשודים: "במסגרת המאבק הנחוש והמתמשך של משטרת ישראל בעבירות התפרצויות לבתים, היא מבצעת פעילות גלויה וסמויה במטרה להגיע לחשודים ולהרחיקם מהציבור", כך מציינים השבוע במשטרת ירושלים. "נציין כי במהלך הפעילות היזומה שעורכת המשטרה באזור כנגד גורמי פשיעה, נעצרו בתקופה האחרונה מספר חשודים המעורבים על פי החשד בהתפרצויות לבתים באזור ובמסגרת חקירתם ומעצרם הם הובאו בפני בית המשפט. נדגיש, כי בניגוד לנטען בכתבה, על פי הנתונים שבידינו, מדובר במקרי התפרצות בודדים שדווחו למשטרה, שבגינם נפתחה חקירה ומבוצעות פעולות שונות ומגוונות לאיתור המעורבים. משטרת ישראל תמשיך למקד אכיפה נחושה כנגד תופעות המשפיעות באופן ישיר על האזרח הנורמטיבי ושמירה על רכושו".


רחוב אהל שלמה 23 מקור ברוך (צילום: מיכאל ניזרי)

רחוב אהל שלמה 23 מקור ברוך (צילום: מיכאל ניזרי)

ארמון הנציב: בור ביוב פתוח

תושב בארמון הנציב התלונן במייל האדום של "כל העיר" כי כבר למעלה מחודשיים ברחוב אלכסנדר רובוביץ', ישנו בור ביוב פתוח, שדרכו זורם ביוב החוצה. לדברי התושב, הוא ודיירים נוספים פנו לעיריית ירושלים כבר כמה פעמים, אך המפגע לא מטופל.

"כל העיר" פנה השבוע לדוברות עיריית ירושלים, שהשיבה כי עוד באותו יום ש"כל העיר" פנה אליה "נשלחו למקום צוותי עירייה".

כביש בגין (צילום: מיכאל כרמי)

כביש בגין (צילום: מיכאל כרמי)

כביש בגין: סחף וחצץ

פנייה נוספת שהגיעה למייל האדום של "כל העיר" עסקה במפגעים בכביש בגין. בעקבות פגעי מזג האוויר הגיע סחף לעורק התחבורה הראשי של ירושלים – כביש בגין. הסחף לא פונה זה מספר ימים – רק ביום שני בצהריים החלו עובדי העירייה לפעול לפינוי המפגע. "בעקבות פגעי מזג האוויר ועבודות במקום נוצר סחף שבעקבותיו נחסם נתיב אחד על כביש 9 לכיוון גולדה מאיר/בגין דרום", ציינו השבוע במשטרת ירושלים, "בעקבות כך נוצרו עומסי תנועה. למקום הוזמנו צוותים לטפל בסחף. שוטרים כיוונו את התנועה במקום".

יחד עם זאת תושב שפנה השבוע למייל האדום של "כל העיר" מספר כי כבר למעלה משמונה חודשים ישנו חצץ ביציאה ממנהרת בגין מצפון לכיוון דרום – מחלף קרית משה. לדברי התושב, המפגע מסכן בעיקר את הנהגים הדו גלגליים. "פניתי עשרות פעמים לעירייה", כותב התושב, "ובכל פעם שנציג עונה הוא אמר 'כן אנחנו מכירים את הבעיה שם'. מדובר בסיכון עצום לרוכבי האופנועים ואשמח אם תעזרו בנושא".

לאחר פניית "כל העיר" העירייה מסרה שבוע כי "המשטרה מאשרת לעבוד שם רק בלילה, בגלל שקר בלילה אז האספלט לא מתקשה ואז הוא מתפורר. נפנה שוב למשטרה בבקשה לשנות את שעות העבודה".

מצוקת חניה קוסטה ריקה

מצוקת חניה קוסטה ריקה

עיר גנים: מצוקת חניה

תושבים שמתגוררים ברחוב קוסטה ריקה בשכונת עיר גנים התלוננו השבוע במייל האדום של "כל העיר" על מצוקת חניה קשה. לדברי התושבים, דיירים שמתגוררים בפרויקט הבנייה החדש 'אחוזת טליה' – להם יש מקומות חניה פרטיים, תופסים מקומות חניה של דיירים המתגוררים מעבר לרחוב. ככל הנראה מדובר בדיירים שמחזיקים בשני כלי רכב ומעלה.

"כל העיר" פנה עם הנושא לעירייה — מבדיקה שנערכה באגף החניה עולה כי הנושא ייבדק עם פניית הדיירים. "פרויקט טליה בשכונת קוסטה ריקה תוכנן עם חניות פרטיות", מציינים השבוע בעיריית ירושלים. "לעירייה לא ידוע על מצוקת חניה במקום וכמו כן, לא התקבלה שום פניה מהתושבים. באם התושבים יפנו לעירייה בבקשה לטיפול בנושא, הנושא ייבדק על-ידי הגורמים המקצועיים בעירייה".

רחוב אלישר

רחוב אלישר

מרכז העיר: אשפה מפוזרת ברחוב

תושב שפנה למייל האדום של "כל העיר" השבוע הצביע על הזנחה במרכז העיר. ברחוב יצחק אלישר נראתה פסולת על הרצפה, שככל הנראה התעופפה ברוח בתחילת השבוע.

הטיפול: לאחר פניית "כל העיר" – יום למחרת בבוקר נשלחו צוותי ניקיון ופינו את האשפה. בעיריית ירושלים ציינו כי "בראשון בערב היה מזג האוויר סוער והאשפה כנראה התעופפה. הרחוב נוקה על הבוקר".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר