כביש בגין, רחוב שכם, גן השעשועים בהר חומה (צילומים: פרטי, אורן בן-חקון)
כביש בגין, רחוב שכם, גן השעשועים בהר חומה (צילומים: פרטי, אורן בן-חקון)

המייל האדום של "כל העיר": הפניות שטופלו השבוע

שורה של תלונות על כבישים משובשים ברחבי ירושלים, סימוני כביש דהויים בבגין והיעדר הצללות בגני שעשועים בארמון הנציב ובהר חומה. הנה הטיפול בחלק מהפניות שהגיעו השבוע למייל האדום של "כל העיר" - [email protected]

פורסם בתאריך: 13.4.19 19:28

אל המייל האדום של "כל העיר" – [email protected] הגיעו השבוע פניות רבות – לא מעט פניות עסקו בנושא שמטריד ירושלמים וירושלמיות רבות – הבורות והסדקים בכבישים המשובשים והמדרכות השבורות ברחבי ירושלים. כפי שפורסם לראשונה באתר "כל העיר" – העירייה הקצתה סכום של 150 מיליון שקלים עבור עבודות לריבוד כבישים ברחבי ירושלים(ראו עמ' 44), העבודות צפויות להימשך לאורך השנה. לצד זאת, תושבים רבים התעניינו האם העבודות צפויות לצאת לדרך גם ברחובות שבהם הם מתגוררים או נוסעים מדי יום.



  • תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר" [email protected]

תושבת כותבת ל"כל העיר": "אשמח שיבואו לבדוק כבישים שממש מסכנים חיי אדם ברחוב צונדק 18 ברמות כמו כן, המדרכות – אני נפלתי ושברתי את יד שמאל".

פנייה נוספת התייחסה ל"רחוב ישראל זרחי ברמות – הכביש משובש לגמרי. אולי הגיע הזמן לרבד אותו?", כך כותבת התושבת.

פונה אחר כותב על ציר בר אילן, ומציין כי "לאחר הצומת הציר משובש כולו – בורות וסדקים לשני הכיוונים. הרכב מתנדנד שם אפילו בנסיעה איטית. לעבור שם זה כמו לונה פארק – הרס לרכבים שלנו וטלטלות אין סופיות".

תושבת אחרת מבקשת לבדוק האם רחובות בארמון ייכנסו לתוכנית העבודה השנתית של עיריית ירושלים לריבוד כבישים. "רחובות רב חובל ואנוסי משהד במצב זוועתי עקב בנייה מאסיבית וקליטת תושבים חדשים ב-5 השנים האחרונות ברחוב אבנר גרשון. פסי האטה רבים ולא עומדים בתקן ויש בהם סדקים ובורות קטנים", כך היא מציינת. תושב אחר בארמון הנציב שואל לגבי ביצוע עבודות שדרוג ברחובות שלמה בן יוסף, משה ברזאני ואלכסנדר רובוביץ, "זה פשוט אפליה מקפחים את השכונות החלשות", כך הוא כותב.

פונה נוסף ביקש לבדוק האם "הגשר בין פסגת זאב למטה הארצי כלול בתוכנית העירונית לריבוד כבישים בעיר?".

בנוסף, תושב בירושלים כותב על כביש מאוד משובש ברחוב ירמיהו. "נעשו שם תיקונים אך זה ממש לא עוזר. השיבושים הם על כל רחוב ירמיהו מצומת שמגר עד לצומת בר אילן המפורסם, נסיעה על כביש זה ממש מטרידה ומפחידה במיוחד לרוכבי אופנועים", כך הוא מתאר.

אופן הטיפול: "כל העיר" בדק בעיריית ירושלים האם העבודות לריבוד כבישים יבוצעו ברחובות המצוינים מעלה.

רחובות צונדק, רמות. בעירייה מציינים כי "במסגרת תוכניות העבודה של שנת 2019, רחוב צונדק עתיד לעבור עבודות ריבוד וקרצוף עוד השנה על ידי אגף תוש"יה בתאום עם מחלקת אחזקת כבישים ומדרכות".

רחוב צונדק (צילום: פרטי)

רחוב ישראל זרחי, רמות. העירייה: "ריבוד הכבישים ברחוב ישראל זרחי ייבחן בתכנית העבודה לשנת 2020".

רחובות רב חובל, אנוסי משהד, אבנר גרשון, שלמה בן יוסף, משה ברזאני ואלכסנדר רובוביץ', ארמון הנציב. העירייה: "ברחוב אנוסי משהד יבוצעו עבודות שדרוג בשנה הנוכחית. רחובות רב חובל ואבנר גרשון ייבחנו בתוכנית העבודה לשנת 2020. פסי האטה נבנים לאחר אישור מהנדס מוסמך ויתוקנו בהתאם. בנוסף, רחובות שלמה בן יוסף, משה ברזאני ואלכסנדר רובוביץ' ייבחנו בתכנית העבודה לשנת 2020 על ידי הגורמים המקצועיים".

הגשר בין פסגת זאב למטה הארצי. העירייה: "בימים הקרובים יתוקן הכביש על ידי מחלקת אחזקת כבישים ומדרכות. באשר לסימון המסלולים בצומת הגבעה הצרפתית לכיוון פסגת זאב כולל גשר עוזי נרקיס – יבוצעו הסימונים עד סוף חודש יוני".

ציר בר אילן. העירייה: "רחוב שמואל הנביא עתיד לעבור עבודות שדרוג. כמו גם כביש יחזקאל שמגיע לרחוב בר אילן , וכן הצומת עצמו ישודרג במהלך השנה".

רחוב ירמיהו: ישנה תוכנית עבודה הכולל שדרוג של המדרכות והכבישים. "עלות התחלת הפרויקט הינה 30 מיליון שקלים. הפרויקט האמור נעשה על ידי חברת מוריה".


כביש 9: המפגע טופל בחלקו

לפני שבועיים פרסם "כל העיר" על פנייה שהתקבלה מתושב על כך שבכביש 9 ישנם בורות, שנוצרו מפגעי מזג האוויר, ואלו מסכניפ את הנסיעה של הנהגים. העירייה מסרה ל"כל העיר" כי במקום צפויות להתבצע עבודות עוד באותו יום ש"כל העיר" פנה לעירייה. הנהג שפנה למייל האדום טוען השבוע כי העבודות בוצעו בחלקן: "לפני כשבועיים וחצי כתבתי לכם על הבורות בכביש 1 בכניסה וביציאה ממנהרת הארזים. עניתם שהעירייה הודיעה שהעבודות יבוצעו עוד באותו היום". לפי הפונה: "ביצעו חלק מהעבודה, אבל לא הכל".

כביש 9 (צילום: Zivya)

כביש 9 (צילום: Zivya)

אופן הטיפול: "כל העיר" בדק מול העירייה את הנושא. בעירייה מדגישים כי "עבודות בכביש 9 מבוצעות בימים אלו על ידי מחלקת אחזקת כבישים ומדרכות".


בגין צפון: סימוני כביש דהויים

נהגת בירושלים כותבת למייל האדום של "כל העיר" על סימוני כביש דהויים בכביש בגין צפון: "אני נוסעת המון על כביש בגין צפון, אחרי היציאה מהמנהרה לכיוון מעלה אדומים, קטע הכביש כל כך מסוכן – במיוחד בלילה. המסלולים מחוקים אפשר לומר לגמרי!".

כביש בגין (צילום: אורן בן-חקון)

כביש בגין (צילום: אורן בן-חקון)

אופן הטיפול: "כל העיר" פנה לעירייה, שם התבצע בירור מול מחלקת בטיחות בדרכים, האמונה על סימוני כביש בירושלים. בעירייה מציינים כי "מחלקת בטיחות בדרכים באגף שפ"ע החלו לבצע חידוש סימון כביש בגין ויסיימו בשאיפה לקראת החג או עד סוף החג".


גבעת שאול: מעבר חציה דהוי

"ברחוב בית הדפוס 13 – ליד סופר רמי לוי, במתן רמזור מהבהב להולכי רגל – אין צבע של מעבר חציה", כך כותב תושב למייל האדום של "כל העיר". "בעבר התרעתי על העניין, וקיבלתי תשובה שיש פסי האטה, אבל המכוניות והאוטובוסים לא מתייחסים. אשמח אם מעבר החציה יהיה צבוע".

אופן הטיפול: "כל העיר" פנה למחלקה להסדרי תנועה בעיריית ירושלים, שם נמסר כי "בעקבות פניות רבות של תושבים בדבר בקשה למעבר חציה במקום, הוכנה במחלקה להסדרי תנועה ולאחר סיורים רבים והתייעצות עם הגורמים הרלוונטיים, תכנית לאזור חציה במקום. מדובר באזור חציה שאינו מתומרר ע"י פסים (תמרור 811), בנוסף, בהתקרבות לאזור החציה תוכננו שני פסי האטה וזאת ע"מ להגביר את הבטיחות בזמן החציה. הפתרון של אזור חציה ולא מעבר חציה רגל מתבקש ע"פ ההנחיות מאחר והמקום אינו מתאים לסימון מעבר חציה מתומרר ועצם אי סימון המעבר יגרום לחוצים לחצות במשנה זהירות. להגברת הבטיחות תוכננו גם תמרורים מהבהבים מעל אזור החציה".


רוממה: בקשה לסימון מעבר חציה

פונה נוסף מתלונן על מחסור בסימון מעבר חציה ברחוב ברנדייס בשכונת רוממה. "רציתי להתלונן על חוסר במעבר חצייה, ברחוב ברנדייס ישנו מעבר חצייה רק בסוף הרחוב – מול סופר שערי רווחה החדש. בתחילת הרחוב ובאמצעו אין כלל מעבר חצייה. יש לטפל בזה בהקדם לפני שמישהו יידרס, חס וחלילה".

אופן הטיפול: "כל העיר" פנה לעיריית ירושלים, ומבדיקה שנערכה עולה כי ברחוב ישנם שני מעברי חציה וכי לא ניתן מבחינה בטיחותית לסמן מעבר חציה נוסף ברחוב. העירייה: "ברחוב ברנדייס ישנם 2 מעברי חצייה, אחד בתחילתו ואחד בסופו. באשר לבקשה למעבר חציה באמצע הרחוב, אציין כי מעבר חצייה הינו מקום המתוכנן, מסומן ומיועד לשמש לחציית הכביש ע"י הולכי הרגל בצורה בטיחותית ביותר. נהוג לסמן מעברי חציה בקרבת צמתים. אדגיש כי מעבר החציה מקנה להולך הרגל הרגשת בטיחות, לעתים מדומה. מעבר חציה המסומן במקום שאינו ראוי לכך, עלול להגדיל את הסיכונים משום האשליה שהוא מקנה להולכי הרגל. על פי הנחיות משרד התחבורה, אין לסמן מעברי חציה במקומות בהם התנאים יכשילו את בטיחות החציה. לאחר בדיקה בשטח של מהנדסי התנועה עולה כי לא ניתן להוסיף מעברי חציה בטיחותיים באמצע הקטע שלא בצומת".


מזרח העיר: בקשה להוספת מעגל תנועה

תושבת שפנתה למייל האדום של "כל העיר" מתלוננת על סיכון בכביש ברחוב שכם, ומבקשת להוסיף בכביש מעגל תנועה. "אני עובדת במזרח ירושלים ונתקלת מידי יום בסיכון – בכניסתי מרח' שכם לכיוון עותמן בן עפאן. המקומיים טסים שם ואם אינך נדחף תוך סיכון תמידי אין לך סיכוי להמשיך בדרכך. היה מאד פשוט להוסיף להסתעפות זו מעגל תנועה".

רחוב שכם (צילום: פרטי)

רחוב שכם (צילום: פרטי)

אופן הטיפול: "כל העיר" פנה לעיריית ירושלים שמסרה כי נערכה בדיקה על ידי מהנדסי התנועה, אולם התנאים הפיזיים בכביש אינם מאפשרים לבצע מעגל תנועה. "מבדיקה שנערכה על ידי מהנדסי התנועה עולה כי התנאים הפיזיים בצומת אינם מאפשרים לבצע מעגל תנועה על פי הנחיות משרד התחבורה. נציין כי הצומת הוסדר לפני מספר שנים ויש לפעול בהתאם לתמרור במקום, לתקנות התעבורה ולתנאי הדרך", כך נמסר מהעירייה.


פסגת זאב: רחוב ללא גישה לנכים

"שלום, סבא שלי נכה סעודי שמתגורר ברחוב חיים תורן בפסגת זאב", כותב תושב למייל האדום של "כל העיר", "כשאנחנו מוציאים אותו מהבית עם כיסא הגלגלים, אין גישה על המדרכה בהרבה מקומות וצריך לרדת עם הכיסא לכביש כדי לעבור את הרחוב. נשמח אם תראו מה אפשר לעשות עם הנושא הזה".

אופן הטיפול: בעקבות פניית "כל העיר" לעירייה – מנהלת מחלקת נגישות בעירייה קבעה פגישה עם הפונה. העירייה: "נוצר קשר עם הפונה ונקבעה עימו פגישה על ידי מנהלת מחלקת הנגישות גב' רות חטבי ביום רביעי בשעה 9:00 ועד השעה 10.00". "כל העיר" ימשיך לעקוב האם יבוצעו פעולות להנגשת הרחוב עבור התושב.


ארמון הנציב והר חומה: היעדר הצללות בגני שעשועים

השבוע התקבלו במייל האדום של "כל העיר" שתי פניות בנוגע להיעדר הצללות בגני שעשועים בעיר. אחת מתייחסת לגן שעשועים בארמון הנציב – בפינת הרחובות גרשון אבנר ואליהו חכים. תלונה נוספת נוגעת לגן שעשועים ברחוב חיים מרינוב בהר חומה.

גן השעשועים בארמון הנציב (צילום: פרטי)

גן השעשועים בארמון הנציב (צילום: פרטי)

תושב כותב: "התקנת צלונים בפארק שעשועים בארמון הנציב בין הרחובות גרשון אבנר ואליהו חכים. אני פונה אליכם לאחר שפנינו למספר גורמים בעירייה על מנת להביא להתקנת הצלונים (שנמצאים במכבסה לטענתם למעלה מחצי שנה) אך כל פניותינו עלו בתוהו. המצב הוא שבימי שמש ואפילו לא החמים לא ניתן לצאת עם הילדים לפארק. נשמח מאוד אם תוכלו להביא לכך שהצלונים יותקנו בהקדם ועוד לפני ימי השמש החמים".

גן השעשועים בהר חומה (צילום: פרטי)

גן השעשועים בהר חומה (צילום: פרטי)

תושבת נוספת מציינת: "גן שעשועים ברחוב חיים מרינוב 11 בהר חומה – הגן קיים מזה כ-12 שנים אך לא קיימת פינת הצללה ולא הקטנה ביותר – לא באזור המשחקים ולא באזור הישיבה. גם ההורים וגם הילדים ממש סובלים כשיש שמש, ובעצם הגן הזה עומד כמו פיל לבן כי אי אפשר להשתמש בו".

כזכור, כפי שפורסם ב"כל העיר" לפני חודש – עד סוף שנת 2019 תתקין עיריית ירושלים כ-40 הצללות נוספות בגני שעשועים ברחבי ירושלים. עלות הפרויקט: כ-3.4 מיליון שקלים.

אופן הטיפול: "כל העיר" פנה לעיריית ירושלים על מנת לבדוק האם בגני השעשועים שנמסרו בפניות התושבים יותקנו אמצעי הצללה.

לגבי הגן בהר חומה, מבדיקה עולה כי הגן לא מופיע בתוכנית העבודה העירונית להצללות גני שעשועים: "גן זה אינו מופיע בתכנית ההצללות בגנים הקיימים לשנה זו", נמסר מהעירייה. בעקבות פניית "כל העיר" הצורך בחשיבות הצללת הגן יעלה לקראת תוכנית העבודה לשנה הבאה, "נעלה את הצורך להצללה לגן זה לקראת הכנת תכנית העבודה לשנת 2020".

לגבי הגן בארמון הנציב, בעירייה מציינים כי "ההצללה נמצאת בתפירה", ומבטיחים כי "לאחר חג הפסח ההצללה תתוקן חזרה בשטח".


גילה: שירותים לא תקינים בסניף מאוחדת

תושב כותב ל"כל העיר" בתלונה על כך שהשירותים בסניף קופת חולים מאוחדת בגילה אינם תקינים: "קופת חולים מאוחדת שכונת גילה רחוב צבייה ויצחק – אין שירותים סתימה גם בבנים גם בבנות. אך לסגל יש שירותים משלו. עם מפתח משלו".

אופן הטיפול: "כל העיר" פנה למשרד יחסי הציבור טל רבינא, שמטפל בפניות התקשורת הקשורות לקופת חולים מאוחדת. במשרד מציינים כי "לצערנו אכן חלק מחדרי השירותים בסניף גילה לא תקינים מזה מספר ימים בשל תקלה משמעותית המחייבת טיפול של חברת הגיחון, חברת המים והביוב של ירושלים. הנהלת מאוחדת דאגה לקהל המבקרים במרפאה לשירותים חליפיים. אנו מצרים על אי הנוחות הזמנית ופועלים לקידום הטיפול בתקווה שהתקלה תתוקן בהקדם".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר