העבודות בכיכר דניה (צילום: פרטי)
העבודות בכיכר דניה (צילום: פרטי)

הסוחרים בכיכר דניה בבית הכרם זועמים: "העבודות של העירייה מתנהלות בקצב של צב; פוגעים לנו בפרנסה"

העבודות לשדרוג כיכר דניה, שהחלו בחודש נובמבר האחרון, מעוררות את זעמם של הסוחרים שטוענים כי "על כל יום שעובדים כאן, יש לפחות יום אחד שלא עובדים; העירייה מתעלמת מאיתנו". עיריית ירושלים בתגובה: "עד סוף חודש מאי העבודה תושלם"

פורסם בתאריך: 8.4.19 17:29

הסוחרים בכיכר דניה זועמים. לטענתם, העבודות לשדרוג הכיכר, שהחלו לפני כחמישה חודשים, נמשכות הרבה יותר מדי זמן, כשאחת הסיבות המרכזיות, כך לטענת הסוחרים, היא שהן לא מתבצעות באופן רציף.

בשיחה עם "כל העיר" היום, שני, טוען בכעס אחד הסוחרים במרכז המסחרי שמעל הכיכר כי "העבודות של העירייה מתנהלות בקצב של צב. נגרם לנו עוול, פוגעים לנו בפרנסה בצורה אנושה ואיש לא פוצה פה. העבודות החלו בחודש נובמבר – מאז עברו כמעט חמישה חודשים מלאים – ואנו לא רואים את הסוף. את מה שנעשה מאז שהתחילו פה את העבודות – שזה לשטח את הכיכר – אפשר היה לעשות בתוך חודש".


  • תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר" [email protected]

עוד מוסיף אותו הסוחר: "העירייה מתעלמת מאיתנו ומתעלמת לחלוטין מהמחדל הגדול הזה ואין לנו, הסוחרים, מושג למה. על כל יום שעובדים יש לפחות יום אחד שלא עובדים. מי אחראי למריחת הזמן הזו? זה פשוט לא הגיוני. העבודה הזו היתה צריכה להסתיים כבר מזמן".



סוחר נוסף מציין כי "זה לא רק העבודות והעובדה שחסמו לנו את הכניסה הראשית למרכז המסחרי – לקחו פה לפחות 15 מקומות חניה, שביל המעבר להולכי רגל, שהוא דרך הסופר שממוקם ממול, לא מספיק ומה שקורה זה שאנשים פשוט נמנעים מלהגיע אלינו. במהלך שעות הערב הכביש ברחוב בית הכרם מהווה סכנה של ממש. יש רכבים שחונים בסמוך לגדר של העבודות בניגוד לחוק והדבר יוצר בלגן אחד שלם. לא ברור מדוע העבודות הללו נמשכות כל כך הרבה זמן, זה פשוט נורא ואיום".

העבודות בכיכר דניה (צילום: פרטי)

העבודות לשדרוג הכיכר החלו, כאמור, בחודש נובמבר 2018. הן כוללות את שדרוג התשתיות, ריצוף מחדש של הכיכר והפיכתה למזמינה ולנעימה יותר עבור התושבים. כמו כן, במסגרת העבודות תיבנה במה לאירועים ויוצב ריהוט רחוב חדש. עלות הפרויקט, כפי שכבר פורסם ב"כל העיר", כ-2,000,000 שקלים. יצוין כי בטרם החלו העבודות נאמר לסוחרים כי הצפי לסיומן הוא חודש יוני השנה, אך כפי שכבר נטען – בשלב זה נדמה שהעבודות לא מתנהלות בקצב הרצוי.

כזכור, כפי שפורסם ב"כל העיר", כחודש לאחר תחילת העבודות בכיכר הן הופסקו לתקופה של שבוע. הסיבה: העירייה והקבלן המבצע שכחו לתת את דעתם לעצים לשימור שישנם בכיכר. העבודות אמנם התחדשו כשבוע לאחר מכן, אבל כבר אז התעורר זעמם של הסוחרים, שטענו ועודנם טוענים כי העבודות במקום מתבצעות באופן לא רציף, מה שמוביל לפגיעה כלכלית קשה מאוד בקרבם. "הסבירו לנו שאת העצים האלה אסור לעקור או להזיז ללא אישור של אגרונום ועל כן העבודות נפסקו", תיאר אז אחד הסוחרים בשיחה עם "כל העיר". "זה פשוט לא מובן מדוע העירייה לא לקחה בחשבון את הנושא הזה ולא נתנה לו פתרון כבר בשלבי התכנון".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "בעקבות בעיה באיכות הריצוף שסופק הביצוע נדחה. אתמול חזרו לעבוד במקום. עד ערב פסח מלאכת הריצוף תסתיים, ועד סוף חודש מאי העבודה כולה תושלם".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר