בניין עיריית ירושלים בכיכר ספרא (צילום: שלומי כהן)
בניין עיריית ירושלים בכיכר ספרא (צילום: שלומי כהן)

ההסלמה הביטחונית בדרום: עיריית ירושלים קיימה הערכת מצב

על פי הנחיות פיקוד העורף והמשטרה - ירושלים פועלת בשגרה מלאה; הבוקר, ראשון, התקיימה בעיריית ירושלים הערכת מצב ביטחונית בהשתתפות ראש העיר וגורמי הביטחון וההצלה בעיר: "ערוכים ומוכנים לכל תרחיש"

פורסם בתאריך: 5.5.19 14:52

בהמשך להסלמה הביטחונית בדרום ובשפלה: הבוקר, בשעה 7:30, נערכה בעיריית ירושלים ישיבת הערכת מצב ביטחונית במסגרתה ראש העיר משה ליאון הנחה את הגורמים המקצועיים בעירייה, בהם ראש אגף הביטחון, לחדד את הנהלים, ולוודא כשירות של כל מה שצריך לשעת אמת.

בעיריית ירושלים מדגישים כי נכון לשעה זו הם עובדים לפי הנחיות פיקוד העורף לפעול תחת שגרה מלאה. יחד עם זאת, גורמים בכירים בעירייה מציינים כי עיריית ירושלים ערוכה ומוכנה לכל תרחיש. כלל הגורמים, בהם משטרת ירושלים, פיקוד העורף וכוחות ההצלה, מסונכרנים ויודעים מה עליהם לעשות בשעת הצורך.



  • תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר" [email protected]

בנוסף, מבדיקה שנערכה בחודש האחרון נמצא כי כלל המקלטים בירושלים נמצאים במצב תקין, וזאת במידה ויצטרכו להשמישם. "אנו ערוכים ומוכנים לכל תרחיש", מציינים בעירייה ומוסיפים: "כלל הכוחות מוכנים במידה והנחיות פיקוד העורף בירושלים ישתנו".

"ראש העיר והנהלת העירייה עוקבים מקרוב ובתשומת לב בהתפתחויות", נמסר מהעירייה. "ראש העיר ירושלים הציע סיוע לערי הדרום ותושביה, כולל אירוח משפחות בעיר ביום העצמאות".

ראש העיר משה ליאון :'אני מבקש לחזק את תושבי הדרום בעת רגישה זו. העיר ירושלים מתכוננת לכל מתאר, מוודא את כשירותם של כל המערכים התומכים, ועומדת לצד תושבי הדרום בכל הנדרש עד השבת השקט על כנו, ובכלל זה אירוח בבירתנו".



בינתיים, הערבות ההדדית והסולידריות הירושלמית מתחילה לעבוד. כך למשל, במינהל קהילתי פסגת זאב הוציאו קריאה לתושבי השכונה להזמין לביתם את תושבי הדרום. "היי תושבים יקרים", נכתב בפנייה של המינהל, "אחינו בדרום עוברים ימים לא פשוטים. אם יש משפחות שרוצות לארח, תייגו עצמכם או שלחו פרטים".

בנוסף, במלון בית אביטל, שפועל ברחוב יפו, שיגרו הזמנה פומבית: "תושבי הדרום ואזורי הפגיעות – בואו לירושלים למלון בית אביטל, לאכול שקשוקה טובה וארוחת בוקר בכייף".

כמו כן, גם מוסדות התרבות החלו מזמינים את תושבי הדרום להתארח בימים הקשים. מוזיאון ארצות המקרא פותח את שעריו בחינם עבור תושבי הדרום החל מהיום, ראשון (5.5) ועד ליום שבת (11.5).

ערבות הדדית וסולידריות ניתן למצוא גם במועצה המקומית מבשרת ציון. ראש המועצה יורם שמעון: "מבשרת ציון נערכת לקליטת משפחות מדרום הארץ. הבוקר הנחתי את הגורמים הרלוונטיים במועצה, להיערך לארגון וקליטת משפחות מדרום הארץ אצל משפחות ממבשרת ציון".

גם במוזיאון מגדל דוד מזמינים את תושבי הדרום והשפלה להתארח וליהנות מהאטרקציות וכל זאת ללא עלות. הבוקר, במהלך סיור שערך במוזיאון ראש העיר משה ליאון ביחד עם מנהלת מגדל דוד אילת ליבר, הם פגשו את משפחת איבגי מאשקלון.

בית הדיור המוגן מגדלי הים התיכון פותח גם הוא את דלתו וקורא לבני הגיל השלישי מקרב תושבי הדרום להגיע לירושלים ולהתארח בשלל פעילויות התרבות והספורט שמוצעות במקום והכל ללא תשלום. (טלפון לבירורים – 0723311924).

כפי שפורסם ב"כל העיר", לפני שלושה חודשים ערך פיקוד העורף תרגיל נרחב בירושלים ויישובי הסביבה, בהם גבעון החדשה, גבעת זאב, מעלה אדומים, קידר, רמת רחל. בפיקוד העורף רעננו אז את ההנחיות עבור התושבים הירושלמיים, לפיהם  – זמן כניסה למרחב המוגן, הינו דקה וחצי. לפי ההנחיות יש להיכנס למרחב המוגן ולשהות בו במשך 10 דקות. כמו כן, לפי הוראות פיקוד העורף: דיירי הקומה העליונה המתגוררים בבניין מעל שלוש קומות במבנה ללא ממ"ד, ממ"ק או מקלט פנימי ירדו שתי קומות; דיירי הקומה העליונה המתגוררים בבניין בן שלוש קומות במבנה ללא ממ"ד, ממ"ק או מקלט פנימי ירדו קומה אחת; אזרחים נדרשים לא להימצא ברחבת כניסת בניינים, מכוון שקיים סיכון לרסיסים והדף כתוצאה מנפילת טילים בסמוך לבניינים. אם לא ניתנה הנחיה אחרת – לאחר 10 דקות ניתן לצאת מהמיגון.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר