מדורות ל"ג בעומר בירושלים (צילום: אמיל סלמן)
מדורות ל"ג בעומר בירושלים (צילום: אמיל סלמן)

ל"ג בעומר בשיא השרב: הנחיות הכבאות בירושלים

בעקבות מזג האוויר הקיצוני הכבאות אוסרת להדליק מדורות בשטחי יער או בשטחים הקרובים לשיחים; בעיריית ירושלים קוראים לתושבים לאחד מדורות; במבשרת ציון חל איסור מוחלט על הדלקת מדורות, הפקחים יחלקו קנסות

פורסם בתאריך: 22.5.19 07:44

 

לקראת ערב ל"ג עומר בעקבות מזג האוויר השרבי בירושלים נציב כבאות והצלה רב טפסר דדי שמחי הוציא צו שאוסר על הדלקת מדורות בשטחים מיוערים או בשטחים הקרובים לשיחים ולמקורות העלולים להתחמם ולעלות באש, מהחשש שהאש תתפשט והמדורה עלולה להוביל לשריפת ענק. בכבאות והצלה מדגישים כי חל איסור על הבערת אש בשטחים פתוחים. בעירייה קוראים לתושבים לאחד מדורות.

כחלק מהיערכות העירונית, הוכשרו שטחים מיוחדים להקמת מדורות ברחבי ירושלים. יש לוודא בסיום האירועים את כיבויים המלא של המדורות ולא להשאירם ללא פיקוח.

בנוסף, מבקשים בעירייה להישמע להוראות הפקחים, לוחמי האש וכלל גורמי הביטחון הפזורים בשטח ומבקשים שלא לתת לילדים ובני נוער להדליק לבד מדורות ולסייע להם להציב בסמוך למדורות אמצעים לכיבוי שריפות כגון: מטפים ודליי מים. אם בקרבת מקום ישנם ברזים, לחבר אליהם צינור ובסיום ההדלקה לכבות את הגחלים.



ההוראות המיוחדות של כבאות והצלה לקראת ערב ל"ג בעומר בירושלים:

חל איסור מוחלט להדליק מדורות בשטחי יער וחורש, גם במידה והוקצה לכך שטח ייעודי בתוך יער.

ניתן להדליק מדורה בתוך גומה, אבל, כאמור, לא בשטח יער או חורש.

מדורה שאינה בתוך גומה, המרחק בין המדורה ליער יעלה על 500 מטר.

המרחק בין מדורה למתקני גז ודלק יעלה על 60 מטרים.

המרחק בין מדורה לקווי החשמל והטלפון יעלה על 20 מטרים.

המרחק בין מדורה למבנה יעלה על 60 מטרים

המרחק בין מדורה למדורה אחרת יעלה על 8 מטרים.

גודל בסיס מדורה לא יעלה על 3 מטרים.

גובה מערום חומרי הבעירה המשמשים למדורה לא יעלה על 1.5 מטרים מגובה הקרקע.

כמו כן, גורמי החירום וההצלה ממליצים "לשבת במרחק ביטחון מהמדורות ובמידה ואוחזת אש בבגדים, יש לשכב מיד על הקרקע ולהתגלגל מספר פעמים. אם ישנה שמיכה/מגבת גדולה/בגד, יש לעטוף את הנפגע – ובכך להקטין את הנזקים".

ראש העיר, משה ליאון מוסיף ואומר: "ל"ג בעומר הוא חג שמח מאוד, אולםהוא  דורש מכולנו יתר תשומת לב לבטיחות ולכיבוי המדורות. אנא הקפידו על הכללים למענכם ולמען קרוביכם וחבריכם, כדי שכולנו נהנה מהחג ונשוב לביתנו בשלום. עשינו כל מאמץ כדי להכשיר שטחי מדורות עבורכם, לפרסם כללי בטיחות ואנשינו פרוסים במערך מתוגבר בשטח למענכם. ל"ג בעומר שמח".


כבאית (צילום: אריק אבולוף, כבאות והצלה ירושלים)

(צילום: אריק אבולוף, כבאות והצלה ירושלים)



בזמן שבירושלים ניתן להדליק מדורות בשטחים המיועדים לכך – במבשרת ציון הוציאה המועצה הנחיה ברורה שאוסרת על הדלקת מדורות. "עקב מזג האוויר השרבי-קיצוני בימים הקרובים, קיימה המועצה התייעצות עם הגורמים הרלוונטיים, בהם, משרד החינוך, משטרת ישראל, כבאות והצלה, שלאחריה הוחלט על איסור הדלקת מדורות בכל רחבי היישוב, גם במקומות שפורסם שהמועצה הכשירה לצורך כך בימים האחרונים, וזאת משיקולי בטיחות ומתוך רצון לשמור על שלומם של התושבים ובמיוחד הילדים. על אף שהדבר עלול לפגוע במצב הרוח של ילדינו, אני סבור כי הדבר הכרחי על מנת לשמור על חיי אדם והבריאות של כולנו".

כמו כן, במועצת מבשרת ציון מזהירים כי תושבים שידליקו מדורות בניגוד לאיסור ייקנסו: "בהתאם להנחיית היועצת המשפטית של המועצה, ובכפוף לחוק העזר העירוני, הבערת מדורות במקום שאינו מאושר, אסורה על פי החוק. הבערת מדורה כאמור, תגרור קנס כספי בסכום של 475 שקלים".





בכבאות והצלה ציינו השבוע כי במהלך שנות עבודתם הם נחשפו ליותר ויותר מקרים קשים של כוויות שהגיעו לחדרי המיון כתוצאה מחוסר זהירות ושימוש בחומרים דליקים, הבערת מנגלים שלא על פי הכללים, משחקי קפיצה מעל המדורות, השלכת תרסיסים לאש ועוד. גורמי הכיבוי ממליצים במקרים בהם אוחזת אש בבגדים, יש לשכב מייד על הקרקע ולהתגלגל מספר פעמים, אם ישנה שמיכה/מגבת גדולה/או בגד יש לעטוף את הנפגע. וממליצים לשבת במרחק ביטחון ממקור האש. לכל אירוע חירום יש להזעיק את שירותי הכבאות וההצלה – 102. 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר