דוד מס ז"ל (צילום: מתוך פייסבוק)
דוד מס ז"ל (צילום: מתוך פייסבוק)

קורבן הרצח בקטמונים: דוד מס ז"ל, מוותיקי עובדי רשות השידור לשעבר

מס ז"ל, נרצח על פי החשד על ידי אחיו, מרדכי מוגזמוף, על רקע סכסוך בנושא רכוש משפחתי. אליהוא בן-און, שדר הרדיו הוותיק ל"כל העיר", שעבד עם מס ז"ל ברשות השידור: "אחד האנשים המקסימים והיקרים שהכרתי. אני מזועזע"

פורסם בתאריך: 22.5.19 15:00

דוד מס ז"ל, בן 67, הוא קורבן הרצח שאירע אתמול, שלישי (21.5) ברחוב בר יוחאי שבשכונת קטמונים. על פי חשד המשטרה, הרוצח הוא אחיו הצעיר של מס ז"ל, מרדכי מוגזמוף. מעצרו של מוגזמוף הוארך השבוע עד ליום רביעי הקרוב, 29.5. מס הותיר אחריו אישה, רבקה, 2 בנות ונכדים ונכדות.



מס ז"ל, שהתגורר בשכונת רמות, הינו גמלאי של רדיו קול ישראל ברשות השידור, שם הוא עבד במשך כ-40 שנה. רבים מעובדי רשות השידור, כיום תאגיד השידור 'כאן', הכירו את מס וקיבלו בתדהמה את הידיעה על הירצחו.

אחד מחבריו, שדר הרדיו הוותיק אליהוא בן-און, מספר בשיחה עם "כל העיר" על ההיכרות עם מס ז"ל: "דוד זכרונו לברכה היה אחד האנשים המקסימים והיקרים שהכרתי במערכת ההנדסאים של הרדיו בקול ישראל. אני מזועזע. עבדנו ביחד במשך 40 שנה, הוא עבד במחלקת הבדק – והיה אחראי על תיקון ותחזוקה של האולפנים והמיקרופונים. הוא תמיד היה עם חיוך על פניו, מעולם לא אמר שום דבר רע על אף אחד או פגע במישהו. פשוט חמד של בחור. הידיעה על הרצח הדהימה אותי. הוא האחרון שהייתי מעלה על דעתי שיירצח כך. אני לא מכיר את המשפחה ואת האח, אבל דוד היה אדם נורמטיבי, אחראי, לא אחד שהיית מעלה על דעתך שיהיה מעורב באירוע אלים. הידיעה זעזעה אותו ואני מבקש למסור תנחומים לאשתו וילדיו".


אליהוא בן און (צילום: מתוך פייסבוק)

אליהוא בן און (צילום: מתוך פייסבוק)



יואל מך, חברו הקרוב של מס ז"ל מרשות השידור, מוסיף: "עבדנו ברשות השידור ביחד למעלה מ-35 שנה, ופרשנו ביחד עם פירוק רשות השידור. מאוד קשה לי לדבר לדבר על דוד בלשון עבר. היינו חברים טובים מאוד. הוא היה נעים הליכות, בעל מידות טובות, אחד שאהב לעזור לכולם. הוא טיפל בהמון תחומים טכנים ואין עובד ברשות השידור שלא הכיר אותו. לאחר הפרישה היינו נפגשים עם עוד גמלאים מרשות השידור ומדברים על החיים".
מך מוסיף כי "התחושות של כל החברים קשות. מדובר בהלם של ממש. אי אפשר להכיל דבר כזה ולא ניתן להתמודד עם הבשורה הזאת".


יואל מך, חברו הקרוב של דוד מס ז"ל (צילום: פרטי)

יואל מך, חברו הקרוב של דוד מס ז"ל (צילום: פרטי)


הוא סיפר על העניין המשפחתי ומאבק הירושה?
"ידענו שאמא שלו נפטרה לפני כמה חודשים וכבר, בשבעה על האמא ראינו שמתגלעת מחלוקת. אבל דוד עצמו לא דיבר איתנו על הפרטים. ובכל מקרה, מי בכלל מאמין שזה הגיע לתוצאה שכזו? דוד היה איש כל כך שקט ורגוע, צנוע ועדין. תמיד נהג לעזור ולסייע. אף פעם לא ראיתי אצלו סממנים של רוגז ועצבים. זה פשוט אירוע בלתי נתפס".

כידוע, כפי שפורסם באתר "כל העיר", ביום שלישי בצהריים הוזעקו כוחות הצלה ומשטרה לרחוב בר יוחאי בירושלים בשל דיווח על אירוע דקירה. כוחות ההצלה שהגיעו למקום נאלצו לקבוע את מותו של דוד מס ז"ל, ואילו בלשי המשטרה עצרו את מגזימוף בחשד לביצוע הרצח. יש לציין כי את השיחה למוקד המשטרה ביצעה אחות של השניים, ששהתה ביחד איתם בדירה. בדיון על הארכת המעצר הבוקר, רביעי (22.5) ציינה משטרת ירושלים כי על גופת הנרצח – דוד מס ז"ל, היו לא פחות מ-24 דקירות סכין. נציג המשטרה הוסיף וציין בפני בית המשפט כי הרקע הוא סכסוך בין האחים על סכומי כסף גדולים ומאבק על הירושה המשפחתית.


זירת הרצח ברחוב בר יוחאי, קטמונים (צילום: דוברות המשטרה)

זירת הרצח ברחוב בר יוחאי, קטמונים (צילום: דוברות המשטרה)


השכנים ברחוב בר יוחאי מספרים על סכסוך ארוך, שנמשך כבר מספר שנים והחריף לאחר מות אם המשפחה לפני מספר חודשים. בשיחה עם "כל העיר" מספרת ת', דיירת ברחוב בר יוחאי שהכירה את המשפחה: "לפני מספר חודשים האמא נפטרה ומיד בתום השבעה היו הרבה מריבות וסכסוכים בין האחים על מה שאני הבנתי כסכוך על הירושה ועל הרכוש המשפחתי. היו בחודשים האחרונים הרבה מאוד צעקות, הרבה מאוד מריבות. ממש לא מזמן אחד האחים תלה שלט שהדירה להשכרה, ואז הסכסוך הלך והחריף כי האחים האחרים רצו למכור ולחלק בין כולם את הרכוש".

ת' מוסיפה ומספרת כי "לא אחת הגיעו המריבות בין האחים לקללות ולהרמת ידיים. היה נראה כי בכל שבוע שעובר הסכסוך רק מחריף ויש הסלמה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. חן

    רשות השידור מנסים לגנוב כסף !!! שולחים חיוב תשלום אגרת טלוויזיה גם אם לא היה לו טלוויזיה

  2. יוסי שמיע

    רק היום נודע לי על המקרה הזה כי תקופה ארוכה גרתי בניו יורק..אני הכרתי את דוד כאשר עבדתי טכנאי ברשות השידור ויש לציין שהוא היה איש נעים הליכות ואיש שקט ואהב לעזור לכל העובדים..חבל מאוד שכך קרה ..תהיה מנוחתו עדן..

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר