מרכז העיר (צילום: סיוון גיל)
מרכז העיר (צילום: סיוון גיל)

עבר אישור: 72 יחידות דיור להשכרה לטווח ארוך יוקמו במרכז ירושלים

על פי התוכנית, שאושרה בוועדת הכספים בעיריית ירושלים, שכר הדירה של 40 יחידות דיור יהיה מפוקח, ואילו יתר הדירות יושכרו בשוק החופשי. עוד כוללת התוכנית: שטחי מסחר, משרדים וחניון ברחוב מזי"א אהרון

פורסם בתאריך: 25.5.19 19:10

ועדת הכספים של העירייה אישרה פרויקט מגורים חדש שכל הדירות בו מיועדות להשכרה לטווח ארוך. בפרויקט, שממוקם ברחוב מזי"א במרכז העיר ואף קרוי על שם הרחוב, יוקמו 72 יחידות דיור – כולן כאמור בהשכרה לטווח ארוך, חלקן בשכר דירה מפוקח וחלקן בשוק החופשי.

לאחר האישור בוועדת הכספים, יועלה הפרויקט לאישור מועצת העירייה, ולאחר מכן יחלו הליכי האישורים בוועדות התכנון השונות. בעיריית ירושלים מציינים כי הצפי לאכלוס הפרויקט הינו 2022. הפרויקט יכלול מלבד יחידות הדיור גם שטחי מסחר, משרדים וחניונים במחירים מפוקחים.



עוד מציינים בעירייה כי "במסגרת תכניתו של ראש העיר להשארת הצעירים בירושלים, מוצאת העירייה פתרונות יצירתיים ומקדמת דיור בר השגה לצעירים. מועצת העיר צפויה לאשר את הפרויקט, שכולל 72 יחידות דיור להשכרה לתקופת חכירה של 49 שנה + אופציה ל- 49 שנים נוספות.



ראש העיר משה ליאון: "ירושלים בראשותי שמה לה למטרה לייצר פתרונות מגורים ברי השגה עבור הזוגות הצעירים, וכך אעשה. פרויקט בית מזי"א ימשיך את חיזוק מרכז העיר והמשך התנופה התעסוקתית והתרבותית שמאפיינת אותו בשנים האחרונות. פרויקט זה מצטרף לפרויקטים נוספים שנבנים בעיר ושעוד יבנו".


ראש העיר משה ליאון (צילום: שלומי כהן)

ראש העיר משה ליאון (צילום: שלומי כהן)


ל"כל העיר" נדוע כי על פי התוכנית, יחידות הדיור בבניין שיוקם תיועדנה למטרת השכרה ארוכת טווח למגורים למשך תקופה שלא תפחת מ-20 שנה ברציפות. עוד נודע כי 40 יחידות דיור יהיו קטנות, בשטח של עד 45 מ"ר ושכר הדירה עליהן יהיה מפוקח. שטח הדירות הנוספות, 32 במספר, יהיה 100-75 מ"ר והן יושכרו בשוק החופשי. יחד עם זאת, בעירייה מדגישים כי דמי הניהול של דירות המגורים יהיו מפוקחים ומופחתים.

הפרויקט כולל, כאמור, לא רק יחידות דיור אלא גם בניית מוסדות ציבור בשטח של 735 מ"ר, שטחי מסחר בהיקף של 160,1 מ"ר ושטחי משרדים בהיקף של 810,2 מ"ר. בנוסף, יכלול הפרויקט חניון תת קרקעי בן שישה מפלסים ובו 267 מקומות חניה 72 לדיירי המתחם, 25 לטובת מבנה הציבור ו-170 מקומות חניה לטובת הציבור הרחב.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר