זריקה, חיסון נגד החצבת (צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE)
(צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE)

החצבת בירושלים: משרד הבריאות מדווח – חשיפה לחצבת באוטובוס לירושלים

עוד מקרה של חשיפה לחצבת בירושלים: משרד הבריאות הודיע על חשש להידבקות בחצבת ביום רביעי שעבר, 29.5.19, בקו 960 של אגד שיצא מחיפה לירושלים

פורסם בתאריך: 3.6.19 12:28

עוד מקרה של חשיפה לחצבת בירושלים: משרד הבריאות מדווח על חשיפה לחצבת בתחבורה הציבורית. לפי הדיווח ביום רביעי, 29.5.19, בקו 960 של אגד שיצא מהתחנה המרכזית בחיפה לירושלים בשעה 12:20 עלה נוסע שנחשף לחצבת.

כמו כן, משרד הבריאות הודיע על חשיפה לחצבת באותו יום במטרונית קו 3 שיצאה ב- 11:20 מז'בוטינסקי בקרית ים לתחנת לב המפרץ בחיפה.



לפני כחודש, כפי שפורסם ב"כל העיר" נרשם מקרה של חשיפה לחצבת בקו אוטובוס מירושלים לחיפה. מדובר באוטובוס קו 960 שיצא ב-25.4.19 בשעה 14:25 מירושלים לחיפה.

במשרד הבריאות מדגישים כי "נוסעים שנסעו באוטובוס זה אשר נולדו משנת 1957 ואילך ואינם מחוסנים בשתי מנות נגד חצבת מוזמנים לפנות בהקדם ללשכת הבריאות המחוזית בירושלים או לכל לשכה הקרובה למקום מגוריהם או למוקד משרד הבריאות בטלפון *5400 על מנת לברר את הצורך בקבלת חיסון".



ירושלים היא שיאנית מקרי החשיפה לחצבת בארץ. לפי נתוני משרד הבריאות שפורסמו לפני שבועיים וחצי בירושלים ישנם 1,403 חולי חצבת. מדובר במספר נדבקים גבוה מאוד, כאשר הנתון הארצי עומד על 4,115 בני אדם שנדבקו בחצבת. אחרי ירושלים – בית שמש עם מספר נדבקים שעומד על 420; צפת – 276; בבית"ר עילית נדבקו 230 בני אדם; בבני ברק – 210; טבריה – 173; ובמודיעין עילית – 137. לעומת זאת בתל אביב מספר הנדבקים בחצבת עומד על 109 בני אדם. בשאר הערים בארץ מדובר בנתונים נמוכים משמעותית.

במשרד הבריאות מדגישים כי החצבת היא מחלה ויראלית מדבקת מאוד, שעלולה להסתבך ולעתים גם לסכן חיים. הסיכון לסיבוכים עולה אצל ילדים מתחת לגיל 5 ואצל מבוגרים מעל גיל 20. חולי החצבת מקבלים תפרחת על העור, שמתפשטת אל הפנים, הגוף והגפיים. המחלה גורמת לחום גבוה, לשיעול, לנזלת ולגירוי בעיניים. הדרך היחידה להתגונן מפניה היא באמצעות החיסון.

בחודש נובמבר בשנה שעברה נפטרה תינוקת בת שנה וחצי מחצבת, לאחר שככל הנראה נדבקה מהוריה במחלה. מדובר היה במקרה המוות הראשון ב-15 השנים האחרונות כתוצאה מחצבת. בעקבות ריבוי מקרי החשיפה קרא משרד הבריאות להורים לחסן את ילדיהם, אולם נראה שיש לא מעט הורים שבוחרים לא לחסן את ילדיהם.

רק לפני כחודש וחצי, כפי שפורסם ב"כל העיר" נרשמה חשיפה לחצבת באולם אירועים בבית וגן. כידוע, אין זו הפעם הראשונה שבה נחשפים נוסעי אוטובוס לחולה בחצבת; בחודש פברואר נחשפו נוסעי אוטובוס אגד בקו 966 שיצא בשעות הצהריים מקצרין לירושלים לחולה בחצבת שעלה לאוטובוס בשעה 13:30 ביישוב נוב שברמת הגולן; בתחילת חודש דצמבר נחשפו נוסעי קו אוטובוס 952 של חברת אגד שיצא ממגדל העמק לירושלים נחשפו לחולה חצבת. גם במקרה הזה התבקשו הנוסעים להגיע ללשכות הבריאות ולהתחסן.

משרד הבריאות מבקש מהמבקרים ששהו במקומות הנ"ל, וסובלים מחום ואחד או יותר מסימנים הבאים: שיעול, נזלת, דלקת עיניים, פריחה, להימנע מלהגיע למקומות ציבוריים (עבודה, בתי תפילה, קניונים, מסעדות, תחבורה ציבורית), לאירועים רבי משתתפים או לכל מסגרת ציבורית נוספת, על מנת למנוע הדבקה של סביבתם. מי שסובל מתסמינים ונזקק לבדיקה רפואית, נא לפנות למרפאה או לכל מוסד רפואי אחר בתיאום מראש או לחילופין, להודיע מידית לצוות בהגעה למוסד הרפואי. יש לציין כי הופעת הסימנים היא תוך 21 ימים מיום החשיפה.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אור

    צריך לצעוק את הדברים האלו ברדיו ובטלויזיה. לא כולם מגיעים לקרוא באינטרנט

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר