ירון צדקיהו (צילום: נדב-בן אוד)
ירון צדקיהו (צילום: נדב-בן אוד)

ירון צדקיהו: "בגלל הכתבה ב'כל העיר' החלטתי להתפטר מהוועד"

לאחר הכתבה אתמול, ראשון, ב"כל העיר" - ירון צדקיהו החליט להתפטר מתפקידו בוועד הסוחרים הזמני של השוק: "נפגעתי מהדברים שנאמרו, קודם כל הבריאות"

פורסם בתאריך: 3.6.19 16:12

ירון צדקיהו סיפר לפני שעה קלה, בשיחה עם "כל העיר", כי הוא מתפטר מתפקידו כחבר בוועד הזמני של סוחרי השוק. "אחרי שקראתי את הכתבה ב'כל העיר' ואחרי שראיתי את כל הדברים שכתבו עלי בוואטסאפ של השוק, החלטתי להתפטר מהוועד", כך אומר צדקיהו בשיחה, ומדגיש: "זה פשוט הדרדר לרמה אישית. לא ציפיתי שיתקפו אותי ככה, נשברתי. אני רץ לפה ורץ לשם, אני יושב עם העירייה ועם חברת עדן ופתאום אני מגיע בראשון בבוקר – רואה את הכתבה ב'כל העיר', שומע מה מדברים עלי מאחורי הגב שלי ואני שואל את עצמי – למה אני צריך את זה?".

הטלטלה בהנהגת הסוחרים בשוק מחנה יהודה החלה כשבשבוע שעבר צדקיהו, סוחר ותיק בשוק מחנה יהודה, יחד עם חבר נוסף בוועד הזמני שמעון דרויש, העלה מספר דרישות שיובילו לשינוי משמעותי של תמהיל העסקים ושל הפעילות בשוק, כך פורסם ל"כל העיר". בין השאר ביקש צדקיהו להגביל פתיחת ברים נוספים על ידי חקיקה ופיקוח וליצור מערכת אכיפה לחיי הלילה בשוק, "מתפתחות תופעות חברתיות קשות של פשע, סמים, כייסות וכו'", כך נכתב בנייר עמדה שיצא על ידי ועד הסוחרים הזמני.


סצנת הבילויים בלילה בשוק מחנה יהודה (למצולמים ולמקומות אין קשר לנכתב בידיעה) (צילום: אוליבייה פיטוסי)

סצנת הבילויים בלילה בשוק מחנה יהודה (למצולמים ולמקומות אין קשר לנכתב בידיעה) (צילום: אוליבייה פיטוסי)


בתגובה, אתמול, ראשון, יצאו ב"כל העיר" בעלי ברים בשוק נגד המהלך של צדקיהו. "שנים צדקיהו מחפש איך לסגור אותנו", טען ואמר בין השאר בעל בר ל"כל העיר". "העירייה חייבת לערוך בחירות כדי שהוועד ייצג את הסוחרים ולא יהיה איזה מקורב שלא נבחר על ידי הכלל".

אחרי הכתבה, ולטענת צדקיהו לאחר הדברים הפוגעניים שנכתבו עליו בקבוצות הוואטסאפ בשוק, בתו פזית צדקיהו לחצה עליו לעזוב את התפקיד על מנת לשמור על בריאותו.



נפגעת מהדברים שנאמרו?

"כן, נפגעתי מהדברים שנאמרו, זה פוגע. אני אשקר אם אני אגיד שלא נפגעתי. זה הזיז לי. אני לא מאלה שאומרים ש'הכלבים נובחים והשיירה עוברת'. אנשים בכתבה מדברים בעילום שם ואחר כך הם באים ומחבקים אותי? שיבואו וידברו. השיח הפך להיות נמוך. יש לי בבית מתח, זה לא שווה את זה, קודם כל הבריאות. הבת שלי ואשתי רוצות שאני אוציא את האנרגיות שלי על הבית ועל העסק. לכן אני החלטתי שלאור הלחצים בבית, של הילדים ושל האישה, לעזוב את התפקיד. זה פוגע גם בעסק שלי ופוגע גם בבית. אף אחד לא מעריך את זה. עשיתי הכל בהתנדבות, אני לא מקבל מזה שכר. אף אחד לא כפה עלי לתרום ולעשות למען השוק", מבהיר צדקיהו ומספר: "אכפת לי מהשוק, זה הבית שלי, אבל לפעמים צריך לדעת לוותר ולעשות לביתי. היום אני יכול להגיד שהרכבת ירדה מהפסים, וקשה לעצור את הרכבת הזו – ואני מדבר על ההתנהלות של השוק ושל חיי הלילה, על חוסר הניקיון, על האלימות שיש כאן. אני אשאיר את העבודה לאנשים טובים אחרים, אולי פחות טובים, אולי יותר טובים".



צדקיהו, מאבני היסוד של השוק הירושלמי, שהחליט כאמור לזוז הצידה מתפקידו, מאוכזב מההתנהלות של הגורמים השונים בשוק. "חשבתי שיהיו שיתופי פעולה רחבים יותר עם הגורמים בשוק", הוא מציין, "גם כאלה שכביכול היו איתי – הרגשתי שהשאירו אותי לבד במערכה, וזה בסדר – גם עם זה אני יודע להתמודד. הייתי כמו שהייתי כל החיים – פעיל, אכפתי והיום אני מוריד פרופיל. היום נראה איך אחרים ינהלו את זה ויעבדו מול העירייה. חשוב לי להדגיש שאף פעם זה לא היה משהו אישי, הכל היה מתוך אכפתיות. אני ניסיתי להיות קצת הנורה האדומה המהבהבת בכל מה שקורה כאן, אז שרפו את הנורה. אין לי כבר כוח. אין לי כוח כי זה משפיע לי על הבית, זה משפיע לי על העסק. איך אמרה לי אשתי: 'הבריאות שלך קצת יותר חשובה מכל שקורה בשוק'".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. אביבית תורגמן

    ירון צדקיהו היקר אשתך צודקת הבריאות קודם להכל.
    ואנשים הם כפויי טובה.
    חייה את חייך כאילו אין מחר תדאג לסביבה הפרטית שלך

  2. זה התפקיד של העירייה

    לתכנן ולהגדיר.
    אבל זאת התוצאה של עוד מחדל שהשאיר אחריו ברקת לפני שברח מהעיר,דווקא מתאים לו לברוח לליכוד,שם מביאים הרס בקנה מידה ארצי,ישתלב מצויין שם.
    כאשר לא מתכננים מוקדי בילוי והשוק הוא לא כזה,השוק הוא שוק הסטורי וחשוב,שישמרו אותו
    כמו בכל עיר גדולה בעולם שמשמרים מקומות כאלו,
    אין בירושלים עוד שוק,.
    זאת התוצאה של העדר תכנון מכלתחילה,צריך להגדיר לכל העיר מוקדי מסחר בילוי,שוק,וכו'
    אבל נתנו למצב שהשוק הפך למתחם בילוי,חבל שכך,לפני מספר שנים קראתי שבתל אביב העירייה,מגבילה את פתיחת מקומות הבלוי בשוק הכרמל בכדי לשמר אותו כשוק.עשו בחכמה.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר