אביתר לארי (צילומים: מתוך עמוד הפייסבוק,א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)
אביתר לארי (צילומים: מתוך עמוד הפייסבוק,א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)

פרטי האישום הקשים: הממונה הפך לעבריין מין

נגד סמנכ"ל תיאטרון האינקובטור אביתר לארי הוגש כתב אישום בגין ביצוע עבירות מין בצעירים, שאותם הוא איתר באינסטגרם ובפייסבוק. לפי כתב האישום לארי גרם להם להצטלם ולבצע בעצמם מעשים מגונים. האבסורד - לארי שימש כממונה על מניעת הטרדות מיניות בתיאטרון, שפועל בתוך בית מזי"א. סנגורו עו"ד הבר: "כתב האישום מנופח מעבר לכל פרופורציה"

פורסם בתאריך: 9.6.19 19:58

ימים לא קלים עוברים על חברי קבוצת תיאטרון האינקובטור הירושלמי, שפועל כמו קבוצות תיאטרון אחרות בעיר בבית מזי"א. כתב האישום החמור שהוגש לפני שבועיים נגד סמנכ"ל התיאטרון אביתר לארי, הממונה מטעם האינקובטור על יישום האמנה למניעת הטרדות מיניות, בגין ביצוע שורת עבירות מין בצעירים בגילאי 24-17 הכניסה להלם את חברי האינקובטור. "כל העיר" פנה השבוע לחלק מחברי התיאטרון, אך אלו סירבו לדבר בנושא.



פנייה נעשתה גם למנכ"ל תיאטרון האינקובטור אריק עשת, שגם הוא סירב לדבר על הפרשה ועל לארי, ומסר את אותה התגובה שהוציא לאחר הגשת כתב האישום: "נודע לנו על החשדות והאישום מתוך אתרי החדשות באינטרנט, כמו לשאר הציבור. העבירות לכאורה נעשו מחוץ לתחום תיאטרון האינקובטור וללא כל קשר לעבודתו המנהלית בתיאטרון. תיאטרון האינקובטור מוקיע כל הטרדה מינית ועבירות מיניות".



חברי תיאטרון האינקובטור, כך נודע ל"כל העיר" מאנשים שלהם ממשק אליהם, נמצאים בהלם מוחלט מכתב האישום. "רואים על הפנים שלהם את התדהמה", נמסר ל"כל העיר". "הם מסרבים לדבר על הפרשה אך בהחלט אפשר לומר שהם בהלם מכל זה".

לארי, תושב ירושלים בן 32, נמצא מאז פרסום הפרשה במעצר, כשהפרקליטות אף ביקשה לעצור אותו עד תום ההליכים. סנגורו, עורך הדין חי הבר, אומר השבוע ל"כל העיר": "אנו עדיין לומדים את חומר הראיות, אך כבר במבט ראשון ניתן להתרשם כי מדובר בכתב אישום מנופח מעבר לכל פרופורציה".

אביתר לארי (צילום: מתוך עמוד הפייסבוק)

אביתר לארי (צילום: מתוך עמוד הפייסבוק)

כתב האישום הוגש לבית המשפט המחוזי בתל אביב לפני שבועיים – ב-24.5.19. מכתב האישום שהוגש על ידי מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה עולה כי לארי מואשם בעשרות מקרים של גרימת מעשה מגונה בהסכמה שהושגה במרמה ב-17 צעירים שונים. עוד מייחס כתב האישום ללארי: ניסיון לגרימת מעשה מגונה בהסכמה ב-10 צעירים נוספים. כמו כן, בכתב האישום מצוין כי "בתקופה הרלוונטית לכתב האישום, ניסה הנאשם ליצור קשר עם כ-17 קטינים ובגירים נוספים, אולם הצעירים אליהם פנה לא השיבו לפניותיו".

על פי כתב האישום, את העבירות ביצע לארי דרך הרשתות החברתיות, תוך שהוא מתחזה לבחורה צעירה: "הנאשם פתח חשבונות פיקטיביים בפייסבוק, אינסטגרם וסקייפ, וכן באתרי היכרויות וביישומונים נוספים, הנחזים להיות של בחורה צעירה בשם דינה או דניאל, במטרה ליצור קשר עם קטינים ובגירים, ולפתותם במרמה להתכתב עמו ובהמשך להצטלם עבורו בעירום מלא או חלקי ולבצע בעצמם מעשי סדום ומעשים מגונים".

בהמשך כתב האישום מצוין כי "17 מתלוננים שלחו לנאשם תמונות מיניות, וכן קיימו עם הנאשם שיחות וידאו בסקייפ במהלכן צילמו עצמם מבצעים בגופם מעשים מיניים, לבקשתו של הנאשם. במהלך שיחות הווידאו, הנאשם לא הפעיל את מצלמת המחשב שלו, כך שהמתלוננים נראו לעיניו, אך הוא לא נראה לעיניהם".

עוד נכתב בכתב האישום: "במספר רב של הזדמנויות, השתמש הנאשם בחשבונות הפיקטיביים, ופנה באמצעותם ל-27 קטינים ובגירים תוך שהתייצג בפניהם בכזב כנערה בשם "דינה". הנאשם שלח למתלוננים תמונות ששמר במחשבו, וכן תמונות מיניות לגביהן יצר מצג שווא כי "דינה" היא המופיעה בהן".

כתב האישום מפרט עשרות התכתבויות ברשתות החברתיות וכן שיחות וידאו באמצעות הסקייפ, בהן לארי מתחזה לצעירה בשם 'דינה' ומבקש מהצעירים לצלם את עצמם מאוננים ובחלק מהמקרים אף דורש מהם להחדיר אצבעות לפי הטבעת, תוך שהוא מתרה בהם שאם לא יעשו כן הוא יסיים איתם את הקשר. בין היתר, כך על פי כתב האישום, כתב לארי לאחד המתלוננים: "אם אתה לא מחרמן אותי עכשיו אנחנו גמרנו", "שתוק ותחרמן אותי".

בכתב האישום מפורטות אותן שיחות עם תיאורים פורנוגרפיים. במקרים רבים, כך על פי כתב האישום, שלח לארי לצעירים תמונות של בחורות עירומות תוך שהוא נותן מצג שווא כאילו מדובר באותה 'דינה' שמשוחחת איתם, וזאת על מנת לקבל את אמונם ולגרום להם לבצע בהם את המעשים המגונים.

במחלקת הסייבר בפרקליטות מחוז תל אביב, כך על פי כתב האישום, מייחסים ללארי 26 אישומים שונים, שבהם ביצע את העבירות הבאות: גרימת מעשה סדום בהסכמה שהושגה במרמה; ניסיון לגרימת מעשה סדום בהסכמה שהושגה במרמה; גרימת מעשה מגונה בהסכמה שהושגה במרמה; ניסיון לגרימת מעשה מגונה בהסכמה שהושגה במרמה; מידע כוזב.

בתגובה לכתב האישום אומר עורך דינו של לארי, חי הבר: "צריך להבין כי מבחינה משפטית, גם אם לצורך הדוגמא בלבד נקבל לחלוטין את כל טענות הפרקליטות, הרי והעבירה הפלילית היחידה שעולה נוגעת אך ורק למסירת פרטים כוזבים. כל יתר המעשים הנטענים בכתב האישום לכשעצמם אינם מהווים עבירה פלילית".

עורך דין הבר מוסיף: "יצוין כי תיק זה אינו שונה מתיקים פלילים אחרים, שבהם המעשים המיוחסים בכתב האישום נעשו ברשת האינטרנט, וכפי שבעבר הצלחתי לשחרר את הנאשמים גם במקרה זה אני סבור שזו צריכה להיות התוצאה. כידוע כל אדם הינו חף מפשע עד אשר הוחלט אחרת, לצערי בחרה הפרקליטות "להדביק" למרשי אישום בעל גוון של עבירות מין, אבל אין לי ספק כי התיק הזה יגמר באופן שונה לחלוטין".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. ציבי

    אסור לדבר על זה, יש להעלים מעשים אסורים ועבירות שנעשים עי אמנים ואנשי תיאטרון, הם מיוחסים ואסור לגעת בהם, הדוגמה הידועה היא משה איבגי שאהוב עי הברנזה

  2. עןבדת סוציאילית

    היום הכל פרוץ ופתוח כולל מצעד הג…דמשפיע על הנוער שהכל מותר .
    הדבר חמור.זו פגיעה בנפש של הקורבן
    לכל חייו

  3. מכיר

    הבעיה שהפרקליטות יכולה להמציא לביים וליחס אישומים הזויים לכל מטרה בעיניהם ולהטעות שופטים כדרכם משך שנים והשופטים נוטים להאמין למימסד העוצמתי הזה החורץ גורלות בקלות בילתי ניסבלת
    השאלה הגורלית איך שופטים יכולים לאמת את הטענות אם אכן הם אמיתיות ויוצאות מהנייד והפייסבוק והווצאפ של הנאשם
    על אחת כמה וכמה אישומים שאין להם ידיים ורגליים

  4. דני דין

    אני מכיר לצערי את הנאשם .. מדובר בבנאדם מניפולטיבי וחולה מין שיש לסרס אותו כימית. וכמובן שהוא צריך לשבת מאוחרי סורג ובריח למשך שנים רבות..

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר