מתקני האכלת חתולי רחוב בנוה יעקב, חתולי רחוב (צילומים: מצלמות אבטחה השומרים נוה יעקב, אליהו הרשקוביץ)
מתקני האכלת חתולי רחוב בנוה יעקב, חתולי רחוב (צילומים: מצלמות אבטחה השומרים נוה יעקב, אליהו הרשקוביץ)

התוכנית העירונית להאכלת חתולי רחוב מתרחבת: עוד 100 תחנות האכלה יוצבו ברחבי ירושלים

לאור הצלחת הפיילוט בארמון הנציב ובעקבות התקנת פחים מוטמנים בשכונות נוספות, החליטה עיריית ירושלים להציב 100 פינות האכלה נוספות לחתולי הרחוב. הפריסה המלאה בפנים

פורסם בתאריך: 9.7.19 18:45

בשורה לאוהבי החיות ולמאכילי החתולים בירושלים: התוכנית העירונית להאכלת חתולי רחוב מתרחבת – עיריית ירושלים החלה בהצבת 100 תחנות האכלה נוספות בפריסה רחבה בשכונות העיר.

כזכור, כפי שפורסם בעבר ב"כל העיר", הפיילוט של מתקני האכלות החתולים החל בשכונת ארמון הנציב, וכעת בעיריית ירושלים מרחיבים את התוכנית. ל"כל העיר" נודע כי במסגרת ההרחבה הוצבו 8 מתקני האכלה בשכונת נוה יעקב, ובימים הקרובים יוצבו 12 מתקנים בפסגת זאב, 19 מתקני האכלה בשכונת רמות, 20 מתקנים בהר נוף, 10 בשכונת גילה ומתקנים נוספים יוצבו במרכז העיר, בגבעה הצרפתית ובתלפיות מזרח.



  •  תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]

"לאחר התקנת הפחים המוטמנים התעוררה בעיית אוכל לחתולי הרחוב אשר הפכו לחלק מרכזי מחיי שכונות ירושלים", מסבירים בעיריית ירושלים את ההחלטה להרחיב את התוכנית. "חתולי הרחוב, שהינם חיות מחמד לרבים מתושבי העיר, הינם גם מדבירים אקולוגיים הטורפים מכרסמים ונחשים. במסגרת פרויקט הפחים המוטמנים ברחבי העיר, הגיעו פניות רבות לראש העיר מצד ארגוני צער בעלי חיים, פעילים ותושבים על מצוקת החתולים. ראש העיר נענה לבקשות והנחה את הגורמים המקצועיים להתקין 100 פינות האכלה חדשות המצטרפות לפינות שהותקנו כפיילוט בשכונת ארמון הנציב".



על הצבת מתקני ההאכלה אמון מינהל התפעול בעירייה, שהיה זה שביצע את הפיילוט המוצלח בארמון הנציב וכעת יתקין פינות האכלה בלוקיישנים נוספים ברחבי העיר. יש לציין כי הצבת פינות האכלה נעשית בתיאום עם גורמי המקצוע תוך שיתוף הציבור ושמירה על הניקיון ומניעת יצירת מפגעים.


מתקני האכלת חתולי רחוב בנוה יעקב (צילום: מצלמות אבטחה השומרים נוה יעקב)

מתקני האכלת חתולי רחוב בנוה יעקב (צילום: מצלמות אבטחה השומרים נוה יעקב)


מהשירות הווטרנרי העירוני נמסר כי "השירות מברך על הפרויקט ועל הדאגה לחתולי הרחוב, וקורא לציבור המאכילים להאכיל את החתולים רק על פי ההנחיות המופיעות על מתקני ההאכלה, תוך שמירה על ניקיון המתקנים והמרחב הציבורי. השירות הווטרינרי ימשיך לעקר חתולי רחוב בדגש על שכונות בהם מוצבים פחים מוטמנים וסביב פינות ההאכלה, למניעת התרבות החתולים ואיזון מרחב המחייה".



על היוזמה להצבת מתקני ההאכלה, כפי שכבר פורסם ב"כל העיר", אחראי מחזיק תיק השירות הווטרינרי חבר המועצה יהודה בן יוסף אשר רתם לטובת הנושא את ראש העיר ליאון. לאור הרחבת התוכנית לשכונות נוספות בעיר מציין ראש העיר ליאון כי "אנחנו מצווים לצער בעלי חיים, ואין דבר יותר נכון מאשר להרחיב את פינות ההאכלה לבעלי החיים, שמקורות המזון שלהם הצטמצמו בעקבות הטמנת פחי האשפה. אנחנו נשמור על מרחב המחייה של בעלי החיים ועל עיר נקייה יחד".

הצבת מתקני ההאכלה הנוספים בעיר כבר החלה, כשבשכונת נוה יעקב נרשם סיפוק מהמהלך. אחד מתושבי השכונה מציין השבוע בשיחה עם "כל העיר" כי "מאז שהחליפו את פחי אשפה למוטמנים, הימצאותם של החתולים בשכונה התמעטה. במקביל, אירעו כמה וכמה מקרים שנמצאו נחשים בתוך בתים, ואנחנו בטוחים שהצבת מתקני ההאכלה תסייע בעקיפין למיגור תופעת הנחשים וזאת בשל חזרת החתולים לשכונה. אני רואה באור חיובי את החלטת העירייה להציב מתקני האכלה בנוה יעקב. זה נותן מענה לחתולי הרחוב וגם מסדיר את תופעת מאכילי החתולים שעושים זאת בכל פינה ובכל חצר בניין. כעת, כשיש מתקנים, הנושא מסודר יותר ויש מקומות ייעודיים וכולם שבעי רצון".

כידוע, כפי שפורסם לפני כחצי שנה ב"כל העיר", במתווה העירוני להאכלת חתולי הרחוב הושקעו כ-100,000 שקלים, אך כעת – לאור הרחבת התוכנית והצבת עשרות מתקני האכלה נוספים, צפויים העירייה והשירות הווטרינרי להגדיל את התקציב.

תגובות

6 תגובות
6 תגובות
  1. שלומי

    אני לא מבין איך העירייה יכולה להחליט על דבר כזה כשיש אנשים שחתולים מתילים עליהם אימה, האם נותנים כאן עוד סיבה לעזוב את העיר?

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    10 פינות בשכונה כמו גילה או נווה יעקב? זה רציני? בישביל שזה יתן מענה לחתולי רחוב, הפינה צריכה להיות ליד כול פח. בנוסף, מה יעזור מתקן ללא אוכל, מי ימלא אותו?

  3. פלפטין

    אין לעירייה דברים יותר טובים לבזבז עליהם כסף ??
    כל הזמן מוצאים שטויות להוציא עליהם כסף. חלאס לשתף פעולה עם כל ארגוני מחבקי עצים האלה

  4. ד"ר אור קומאי

    חתולים הם ציידי ציפורים מיומנים. במספר איים החתולים הכחידו מיני ציפורים, והורגים מיליארדי חתולים וזוחלים בכל שנה ברחבי העולם. נוכחותם אינה מדבירה עכברים וחולדות, לעומת זאת, משום שיש להם שפע מזון מאשפה ומחסה בבתים ובביוב וקצב רבייתם גבוה מאוד (מתבגרים מהר וממליטים גורים רבים בכל שגר). חתולים גם לא יכולים לפגוע בנחש ארסי בוגר כמו צפע. הצפעים בכל מקרה מגיעים לישובים בשל נוכחות החולדות, שמגיעות בגלל נגישות האשפה.
    הטמנת הפחים הייתה הצעד הנכון. האכלת החתולים היא עידוד טורף פעיל ומיומן, שיצר הציד שלו מדרבן אותו לצוד ככל יכולתו, אפילו כשהוא לא רעב (בטבע טורפים לא יודעים מתי יזדמן להם טרף ולכן צדים כשיש הזדמנות באופן בלתי תלוי בתיאבון). האשפה הזמינה גורמת לאוכלוסיית חתולים גדולה מדי, על חשבון הציפורים והלטאות.

  5. בבון עם פפיון

    ל- דר קומאי – לידיעתך, ריח טרי של חתול מרחיק מכרסמים. אנא תקדיש מזמנך לערוץ המדע

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר