מעלה אדומים (צילום: עיריית מעלה אדומים)
מעלה אדומים (צילום: עיריית מעלה אדומים)

מעלה אדומים: כ-95 אחוז מהתושבים הוותיקים גאים להתגורר בעיר

כ-70 אחוז מהם מרגישים בטוחים. התוצאות - במסגרת סקר שהוצג בישיבת 'עיר ללא אלימות'

פורסם בתאריך: 8.1.18 15:03

בשבוע שעבר התקיימה במעלה אדומים ישיבה של ועדת אקלים עירונית, במסגרת תוכנית 'עיר ללא אלימות', לסיכום שנת 2017. בישיבה הוצגו הפעילויות השוטפות שנעשו במסגרת התוכנית לאורך השנה, אך את עיקר העניין תפס סקר מיוחד שנערך בקרב תושבי העיר הוותיקים לקראת הישיבה – סקר שתוצאותיו הוצגו למשתתפים.

על פי הסקר, רוב תושבי העיר הוותיקים מרגישים בטוחים בה – בין אם בחוץ או בביתם. 69 אחוזים מהם ענו כי הם מרגישים בטוחים "במידה רבה מאוד" במרחב הציבורי הפתוח; 72 אחוזים מהם מרגישים בטוחים ללכת בחשכה באזור מגוריהם – גם כן במידה רבה מאוד; 79 אחוזים השיבו כי הם מרגישים בטוחים מאוד בביתם; ו-80 אחוזים מרגישים בטוחים מאוד במרכזים המסחריים בעיר.

רוב המרואיינים סברו שאין אלימות בעיר או שהיא קיימת במידה מועטה. 25 אחוז מהנשאלים ציינו כי ישנה אלימות בעיר, אך עם זאת רובם המכריע לא נתקל באלימות כלפיהם.

 

עוד עולה מהסקר כי כ-95 אחוזים מהתושבים הוותיקים גאים לגור במעלה אדומים. 68 אחוזים קבעו כי הצגת תיאטרון היא הפעילות המועדפת עליהם, ו-78 אחוזים דיווחו כי הם נוהגים לבלות בקניון. 59 אחוזים מבצעים פעילות ספורטיבית קבועה כלשהי.

הסקר נערך בקרב 304 תושבים בגילי 65+ – 55 אחוזים נשים ו-45 אחוזים גברים.

סגן ומ"מ ראש העיר, גיא יפרח: "נתוני הסקר משמחים וטובים, ומצביעים על כך שהאזרחים הוותיקים שלנו משתלבים היטב בחיי הקהילה, מעורבים, שותפים, תורמים ומתנדבים. הם גאים לגור במעלה אדומים ומגלים פטריוטיות מעוררת גאווה".

תוכנית 'עיר ללא אלימות' היא תוכנית לאומית המיושמת ברשויות המקומיות השונות ברחבי הארץ. היא כוללת פעילויות בכמה וכמה מישורים, במטרה להפחית ולצמצם משמעותית את מקרי האלימות ביישובים. במעלה אדומים היא כוללת פעילויות כמו 'ציפורי לילה', סיירת הורים, מפגש בין קהילות במרכז 'כלי שיר', אירוע אזרחים ותיקים ואירועים סביב יום המאבק באלימות נגד נשים. כמו כן, במסגרת התוכנית הוארו מגרשים בעיר בשעות הלילה, ומקומות שונים ברחבי מעלה אדומים רושתו במצלמות.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר