רצים (צילומים: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE, פרטי)
הכי כיף לרוץ בחורף (צילומים: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE, פרטי)

רותי המאמנת: 5 טיפים מנצחים לריצה בחורף הירושלמי

הדרך הבטוחה לצאת מדכדוך החורף עוברת במסלול הריצה הכי קרוב לבית

פורסם בתאריך: 30.10.17 16:36

חושך בחוץ וטיפות מים זולגות על החלון בבית. העצים נעים במעין ריקוד מטורף, כאילו עוד רגע השורשים שלהם יוצאים מהמקום. איזור הנוחות נראה עכשיו לגמרי מתחת לפוך עם שוקו חם במצב מאוזן על הספה בצירוף סרט טוב. הדבר האחרון שאתם יכולים לחשוב עליו הוא לצאת החוצה, להתאמן, לקפוא מקור וחס וחלילה גם להירטב.

רצים (צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)

(צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)

אני אוהבת ריצות חורף. יש משהו חי בעולם כשכל העלים ירוקים ורעננים והאויר הקר והנקי עובר בנשימה ומחייה כל חלק בגופי. עם זאת, כפי שמסתגלים לריצות בשמש הקופחת של הקיץ הישראלי, כך גם צריך להסתגל לקור ולגשם חודר העצמות בירושלים. היתרונות המרכזיים באימונים בתנאי מזג אוויר קרים הם שהגוף מתאושש הרבה יותר טוב ואפשר לצאת לאימון כמעט בכל שעה ביום מבלי להסתכן במכת חום.



גם אתם תוכלו להנות מריצות חורף קלסיות אם תעקבו אחר הטיפים הבאים:

רצים (צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)

(צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)

שכבות זה כל העניין – לפעמים נראה שממש, אבל ממש קר, אך באמצע הריצה אתם מוצאים את עצמכם מזיעים כאילו אמצע אוגוסט עכשיו, עם סווטשירט חם ובקושי מסוגלים לזוז. אז מה עושים? לבשו מספר שכבות בהתאם לקור ותקלפו מעצמכם כל פעם שכבה. לפעמים תתפלאו אפילו למצוא את עצמכם מגיעים לחולצה הקצרה למטה הרבה יותר מהר ממה שחשבתם. כשגשום בחוץ לבשו מעיל גשם קל וכובע עם מצחייה.

כפפות ומגן ראש – לפעמים כל מה שאתם צריכים בשביל להרגיש טוב במזג אוויר כזה הוא כפפות ומגן ראש (כובע או סרט שמגן על האוזניים). לא תאמינו איזה הבדל ענק התוספות הקטנות האלה יכולות לעשות. יש חלופות זולות ויש ציוד ריצה מקצועי שקצת יעלה לכם, אך לא יגרום לכם לתחושת כבדות או הזעת יתר.

 

 

חימום אקטיבי לפני היציאה מתיחות אקטיביות (סיבובי ידיים, אגן ברכיים וקרסול), מכרעים, קפיצות שונות, הרמות ברכיים במקום ועוד פתרונות יצירתיים – אלו יעזרו לכם לצאת כשטמפרטורת הגוף כבר קצת יותר גבוהה. הקור יראה לכם הרבה פחות נורא ממה שהוא.

החליפו בגדים והתלבשו חם ישר אחרי האימון – הטעות הקשה ביותר שאתם יכולים לעשות אחרי אימון בקור ובגשם הוא להישאר עם ביגוד קצר או עם ביגוד רטוב. משם הדרך להתקררות, הצטננות וכל המתלווה לכך היא קצרה. דאגו שתמיד יהיה לכם ביגוד יבש וחם מוכן להחלפה כשתסיימו.

 



רצים (צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)

(צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)


 

קצת בטיחות – דאגו ללבוש ביגוד עם מחזירי אור, תכננו את המסלול מראש ודאגו שאין במסלול שלכם הצפות, היזהרו מפניות חזקות על משטחים חלקים ואל תצאו בזמן סופות ברקים.

ריצות בחורף יכולות להיות מעוררות הרבה יותר מכוס קפה, ויעזרו לכם לצאת מנמנום ודכדוך החורף שגורם לכם להישאר בבית. מצב הרוח ישתפר פלאים ותרגישו עם עצמכם הרבה יותר טוב.

חורף נעים וכמובן פעיל!

 

רותי זינדל-אוכמן,

מאמנת ריצה מקצועית בירושלים והסביבה,

בעלת תואר ראשון בחינוך גופני מוינגייט,

רצה ואמא לשלושה מתוקים.

רותי זינדל-אוכמן (צילום: פרטי)

רותי זינדל-אוכמן (צילום: פרטי)

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר