רותי זינדל-אוכמן (צילום: פרטי)
רותי זינדל-אוכמן (צילום: פרטי)

רותי המאמנת: אל תהרגו אותי – אני טבעונית

התרחקנו מאוד מהטבע ומהמזון הבסיסי והנקי שלנו - שכחנו לכבד יצורים חיים אחרים

פורסם בתאריך: 23.10.17 18:23

ממייק טייסון המתאגרף ועד קארל לואיס האתלט האדיר, שזכה בעשר מדליות אולימפיות – אפשר לומר בבירור שטבעונות היא אפשרית לספורטאים וספורטאיות, ואף עבור אנשים מהשורה. בשנים האחרונות הפכה הטבעונות לנפוצה יותר, מוכרת והכי חשוב מוערכת. אם פעם חשבו שאין אפשרות להתמודד עם עומס אימונים ותחרויות ללא חלבון מהחי, היום יש כבר דעות שונות ששוברות את השאלה הנצחית שכל טבעוני נתקל בה – "מאיפה אתה מקבל את החלבון שלך?".

אז איך אני הפכתי לטבעונית?

בשנת 2001, הרבה לפני גל הטבעונות בארץ, קראתי את הספר "Fit for life", שכתבו מארלין והארווי דיאמנוד, ששינה לי את כל התפיסה שלי על תזונה. במילים אחרות השתכנעתי שמזון מן החי הוא בכלל לא אופציה בלקסיקון שלי. כך, בגיל 20 מצאתי את עצמי בבסיס צבאי מתרגלת טבעונות פר אקסלנס. עברו להם שנים רבות ומאז כל שלב בחיי שהיה נראה מאתגר שאהיה בו טבעונית צלחתי – טיול אחרי צבא, הריונות, אימונים למרתון ועוד.

(צילום: אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)

(צילום: אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)



אני מודה שהיו לי מספר משברים בדרכי הטבעונית אך בכל פעם שחזרתי לאכול תזונה מערבית, העמוסה במזון מן החי, הרגשתי איך הגוף שלי נחלש ומרגיש הרבה פחות חד וחזק.

בעשור האחרון, ההגמוניה של חברות החלב והבשר התערערה ומחקרים מדעיים, שאינם מונעי אינטרסים על ידי תעשיית המזון מן החי, מראים הוכחות מדעיות חותכות למה בעצם כדאי לנו להתבסס על תזונה צמחית. התזונה הטבעונית עוזרת בצמצום ומניעת השמנה, מחלות לב וכלי דם, אפילו סוגי סרטן מסוימים ועוד.

יש עוד שיקולים משמעותיים מלבד הערך האגואיסטי הבריאותי למה להיות טבעוני, ערך מוסרי וערך הסביבתי שעליו לא ארחיב כאן. עבור הראשון, אפשר להרחיב עד מחר כיצד תעשיית המזון מן החי מתעללת בבעלי חיים – רק חשבו מה עובר על המזון שלכם לפני שהוא מגיע לצלחת. ולא! לא רק מדובר על בעל החיים שצריך למות עבורכם, מדובר גם על חיות שמספקות לכם למשל חלב וביצים. לחיות האלה יש מערכת עצבית והם סובלים בכאב רב. בעלי החיים הללו לא מסוגלים לספק את כמויות המזון הנדרשות ולכן מוזרקים להם הורמונים רבים ואף אנטיביוטיקה. כל אלה כמובן גם מגיעים למזון שלכם.

אפרוחים קטנים שאין בהם צורך נגרסים בעודם חיים, תרנגולות מחושמלות בלולים, הפרה מוכנסת בכוח אגרסיבי להריון, ואחר כך נאלצת להיפרד בברוטליות מהעגל שלה לאחר ההמלטה.

נכון, לא נעים לשמוע ואל תהרגו אותי. אף פעם לא הייתי מהמטיפות ואני מכבדת קרניבורים למיניהם, אבל, וזה אבל גדול, האמת צריכה להיכתב – אם אתם קונים מזון מן החי אתם שותפים לדבר הנוראי הזה. בפעם הבאה שתקנו שניצל לילדים שלכם ותראו את התרנגולת מחייכת על האריזה חשבו פעמיים.

 



אני בטוחה ששמעתם כבר עשרות הטפות על הנושא ומדי פעם אתם נחשפים למאמר או סרטון שמראה את המציאות המרה דרך עיניהם של בעלי החיים. הרבה פעמים אתם כועסים שבכלל טרחו לחשוף אתכם לדבר הזה. השאלה שאתם צריכים לשאול את עצמכם היא – האם לא הייתם נתונים לשטיפות מוח של תעשיית המזון מן החי כל השנים האלה, שגרמו לכם לחשוב שהכל בסדר? אני לא שופטת, לא כועסת ובטח לא רוצה לאכול לכם את הראש. כל מה שאני מבקשת שתחשבו ותהרהרו על מה שחשבתם שנכון עד היום.

הרבה פעמים אמרו לי – "את מאוד קיצונית". ואני אומרת זמנים קיצוניים דורשים אמצעים קיצוניים. התרחקנו מאוד מהטבע ומהמזון הבסיסי והנקי שלנו, שכחנו לכבד יצורים חיים אחרים ובעצם שכחנו מה עובר על המזון עד שהוא מגיע לצלחת שלנו.

רותי זינדל-אוכמן,

מאמנת ריצה מקצועית בירושלים והסביבה,

בעלת תואר ראשון בחינוך גופני מוינגייט,

רצה ואמא לשלושה מתוקים.

 

רותי זינדל-אוכמן (צילום: פרטי)

רותי זינדל-אוכמן (צילום: פרטי)

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר