נבי סמואל (צילומים: דורון ניסים, Tamarah)
נבי סמואל (צילומים: דורון ניסים, Tamarah)

חווית טבע חורפית בפארק נבי סמואל

רשות הטבע מזמינה את המשפחות הירושלמיות לגן הלאומי, שנמצא בצפון העיר, וליהנות מנופים מרהיבים ועתיקות מרשימות

פורסם בתאריך: 15.1.18 11:03

חורף, קר וגשום, ואצל המשפחות הירושלמיות (אבל לא רק) עולה השאלה האם לצאת לטייל או להישאר בבית? כדי לסייע לכם בהתלבטות הזו ממליצה רשות הטבע והגנים על חוויית טבע חורפית, עם הנאה מנוף קצת שונה ומעתיקות מרשימות.

נבי סמואל (צילום: דורון ניסים)

נבי סמואל (צילום: דורון ניסים)

בימי רביעי וחמישי במהלך החודש הקרוב קהילת מתנדבי נבי סמואל של רשות הטבע והגנים מזמינה אתכם לסיור ללא תשלום באתר. פארק נבי סמואל הוא שילוב מרתק של אתר עתיקות, מעיין הררי ובוסתנים. בלב האתר ניצב מבנה גדול מהתקופה הצלבנית ובו קבר שמואל הנביא, המקום הנישא הוא נקודת תצפית מן המרהיבות בישראל.

הפארק שוכן ליד שכונת רמות אלון בצפון ירושלים ומזמן סיור בגן לאומי שמואל הנביא (נבי סמואל) בעקבות אמונות ומסורות, כובשים וסיפורי קרבות.

את הסיור מתחילים בביקור בקברו של הנביא שמואל, שנמצא במערה חצובה בסלע, דרך מעיין חנה הנובע מתוך מערה ולצדו בוסתן עצי תות, זית ותאנה, שם ישנם גם שולחנות פיקניק. בסלעים שמעל המערה התגלו פתחי מערות קבורה מימי בית ראשון. לאחר מכן ממשיכים לאתר החפירות הארכיאולוגיות ולמחצבה הקדומה שבה גם אורוות עתיקות, במקום גם מתקני תעשייה קדומים: שרידי גת ביזנטית, ולידה שרידי תנור ששימש בתקופה הממלוכית להתכת מתכות, וכן שרידי כבשן צריפה של קרמיקה – תעשייה שהתפתחה כאן בתקופה הביזנטית ונמשכה גם בתקופה הערבית הקדומה. בקיצור, סיור שמציע שילוב בין היסטוריה, מסורת יהודית ונופים מקסימים.

גן לאומי נבי סמואל (צילום: Tamarah)

גן לאומי נבי סמואל (צילום: Tamarah)

בילוי נעים.

גן לאומי נבי סמואל. ד'-ה' בחודש ינואר. הסיור ייצא בשעה 14:30.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר