עו"ד ריקי אופק אבן צור (צילום: גליה פלד)
עו"ד ריקי אופק אבן צור (צילום: גליה פלד)

החלטתם להתגרש? אל תעשו זאת בחופש הגדול

אחרי שנים של זוגיות ומשפחה, החלטתם לפרק את החבילה. עו"ד ריקי אופק אבן צור, מומחית לדיני משפחה, מסבירה איך לעשות זאת נכון ואיך לסייע לילדים לצלוח את התקופה הלא פשוטה

פורסם בתאריך: 26.7.23 19:46

הקיץ והחופש הגדול יכולים להיות, מצד אחד, תקופה מהנה הכוללת בילויים משפחתיים, נסיעות לחו"ל ובעיקר הרבה זמן איכות ביחד. מצד שני, הימים האלה, שבהם משפחות נמצאות שעות רבות ביחד, מביאים איתם לא פעם ויכוחים ועימותים, לעיתים עד כדי משבר עמוק, ואיתו ההבנה שהזוגיות הסתיימה.

עו"ד ריקי אופק אבן צור,  מומחית לדיני משפחה, מקרקעין ופירוק חברות, מסבירה איך אפשר לצלוח את המהמורות, למרות הקשיים, ובעיקר איך לסייע לילדים בתקופה הלא פשוטה.

"חשוב לזכור", אומרת עו"ד אופק אבן צור, "שההחלטה להתגרש היא החלטה של ההורים. כמו שהחליטו להתחתן ולהוליד ילדים, כך הם מחליטים לסיים את הקשר הזוגי. לכן, הבעיה הכי קשה בתיקי גירושים קשורה לעובדה שהילדים, שמעולם לא היו שותפים להחלטת ההורים להיפרד, תופסים צד ותומכים בהורה שיותר סובל, כי כך הם רוצים לקבל נקודות זכות ולהראות נאמנות. אסור לשכוח שיש תקופות, בהן הילדים מחוברים יותר לאימא, ויש תקופות בהן הם מחוברים יותר לאבא, וחשוב להבין שכל שינוי בשגרת החיים של הילדים הוא מכה אנושה עבורם ופגיעה באגו, בביטחון שלהם ובהסתכלות שלהם לטווח הארוך, והם תוהים איך הם יחיו בעתיד במסגרת זוגית ואיזה הורים הם יהיו".

אז איך עושים זאת נכון?

"קודם כל, אם החלטתם להתגרש, אתם לא חייבים לשתף את הילדים בכל הפרטים. לפני השיחה עם הילדים, אני ממליצה להיוועץ עם איש מקצוע. אנחנו מוציאים לאורך השנה כל כך הרבה כסף על בילויים, טיפוח, בגדים וכו', אז לא נוציא כסף על איש מקצוע? חשוב להיפגש עם איש מקצוע, שיסביר וייתן לכם כלים איך לדבר עם הילדים – לא לרמוז רמזים או לתת מידע חלקי ולחשוב שלא קרה כלום והילדים בסדר, כי הם לא בסדר, וצריך לדעת איך לעשות את השיחה בצורה נכונה".

ואם ההחלטה להתגרש מתקבלת בתקופת הקיץ?

"נסו להתאפק ולא לדווח על כך לילדים בתקופת הקיץ והחופש הגדול, אלא אם כן מדובר במצב בלתי נסבל, שבו לא ניתן להמשיך לחיות ביחד, אפילו לא רגע אחד, כמו מצבים של אלימות פיזית או אלימות מילולית שדורשים פרידה מיידית.  צריך להבין שבתקופת הקיץ בתי המשפט נמצאים בפגרה ולכן לא ניתן להגיש בקשות. מה שכן ניתן ורצוי לעשות זה לבחור עורך דין מומחה בגירושים ולהתייעץ איתו. עורך הדין יכין את התיק, כך שמיד בתום פגרת הקיץ, הכל יהיה מוכן וניתן יהיה להתחיל בתהליך. מובן שזה קשה להתאפק, וברגע שמחליטים לפרק את הזוגיות, רוצים לעשות זאת באופן מיידי, אבל אם תקבעו תאריך יעד, זה יהיה מעט יותר קל, כי אפשר לספור את הימים עד לתחילת התהליך.

 

 

"אם המצב מאפשר, לא חייבים לעזוב את הבית במהלך הקיץ ועדיף לעשות זאת בתחילת שנת הלימודים, כאשר הילדים נפגשים יותר עם חברים ויכולים לדבר איתם. בנוסף, בכל מוסד חינוכי יש כיום פסיכולוג או יועץ שיכול לסייע לילדים, וכמובן שיש את המחנכת שפוגשת אותם מדי יום, וזו מערכת תומכת ועוטפת, שיכולה לסייע לילדים לעבור את התקופה הלא פשוטה. לעומת זאת, בחופש הגדול הילדים יכולים ללכת לאיבוד. אנחנו מגדלים דור שחי במדיה ובטלפונים הסלולריים, המידע שהם צורכים לא תמיד מובן להם ואין להם את המערכת התומכת שיש להם בתקופת הלימודים".

עו"ד אופק אבן צור מוסיפה, כי הילדים מחכים לאורך כל השנה לחופש הגדול, כדי לנוח ולבלות, ופרידה של ההורים, מעבר לשתי דירות וחלוקת ימי השהות עלולים לגרום להם נזקים. "אבא או אימא עוברים דירה. הם מדברים האחד על השני ליד הילדים, ובכל פרידה תמיד יש את הצד היוזם ואת הצד המקבל, ויש לקחת בחשבון שהצד המקבל הוא בדרך כלל חלש יותר, ואז באופן טבעי, הילדים הופכים להיות ההורים של ההורים שלהם. העצה שלי – חייתם ביחד כמה שנים, נסו להחזיק מעמד עוד קצת, כי האחריות היא תמיד שלנו, ההורים".

עו"ד אופק אבן צור, נשואה ואם לשני ילדים, בעלת תואר ראשון במשפטים L.L.B מאוניברסיטת חיפה ותואר שני במשפטים מהאוניברסיטה העברית בירושלים; סיימה קורס הכשרת דירקטורים במכון מגיד, ושימשה בעבר באת כוחו של היועץ המשפטי לממשלה במשרד המשפטים באגף האפוטרופוס הכללי והכונס הרשמי לענייני משפחה. כמו כן, היא חברה בארגון הבינלאומיWorld Jurist Association, מה שמאפשר לה להתמודד עם תיקים שמשרדים אחרים אינם יכולים לקבל. משרדה של אופק אבן צור מעניק שירות וייעוץ משפטי בנושאי ירושות, צוואות, גירושים, חלוקת רכוש ועוד.


משרד עורכי הדין אופק אבן צור

השלוחה בירושלים רחוב דיסקין 9א', מגדל וולפסון | השלוחה בתל אביב רחוב הארבעה (מגדל המוזיאון)  טלפון 02-5770095נייד 052-5399374

לאתר משרד עוה"ד אופק אבן צור >>> לפייסבוק >>> 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר