עו"ד רחלי אייבס (צילום: פרטי)
עו"ד רחלי אייבס (צילום: פרטי)

גישור. זה כל הסיפור

עוה״ד והמגשרת רחלי אייבס, המנהלת את אחד ממשרדי הבוטיק המובילים בירושלים, העוסקים בדיני המשפחה, ממליצה לזוגות המחליטים להתגרש לא לעשות שום צעד לפני שמקבלים ייעוץ מעו"ד המתמחה בתחום דיני המשפחה, אשר יוכל לנתח כמכלול את טובת הצדדים ולא פחות חשוב – את טובת ילדיהם. "בני זוג", היא אומרת, "מתגרשים רק האחד מהשני, אבל הם נשארים לנצח ההורים של הילדים שלהם"

פורסם בתאריך: 26.7.23 20:56

חופשת הקיץ שחלה בימים הכי חמים של השנה והשהות הרציפה עם הילדים בבית יכולות ליצור אווירה טעונה ולהוביל לוויכוחים וחיכוכים. לפיכך, פירוק המסגרת המשפחתית לאחר הקיץ ותקופת החגים היא תופעה שמוכרת היטב לעורכי הדין, העוסקים בתחום המשפחה, אליהם פונים זוגות רבים שהחליטו לפרק את החבילה.

שוחחנו על כך עם עוה"ד והמגשרת רחלי אייבס, העומדת בראש משרד בוטיק העוסק בדיני המשפחה, אשר מוסמכת גם לערוך ייפוי כוח מתמשך, והיא הסבירה לנו איך לעשות זאת נכון ואיך להימנע מטעויות בדרך.

"הדבר הראשון שאני תמיד אומרת כשפונים אליי הוא שהדרך האופטימלית לעשות את הדברים היא באמצעות גישור. הפנייה לגישור לא חייבת להיות באמצעות יחידות הסיוע, אלא ניתן לעשות זאת גם באופן פרטי ובדרך שתביא להגעה להסכמות. מאחר שמדובר בעניינים קריטיים אשר ישפיעו על העתיד של כל אחד מבני המשפחה, חובה לעשות את התהליך בליווי עורך דין. ההמלצה שלי – לפני שמדברים עם הצד השני ועושים צעד, שכל אחד מהצדדים יפנה לעורך דין מטעמו ויקבל יעוץ פרטני, כדי להבין מהן זכויותיו. ככל שמדובר בעורך דין אשר שם לנגד עיניו את טובת הילדים והצדדים, בחלק גדול מהמקרים ניתן להגיע להסכמות, אשר לאחר מכן יינתן להן תוקף משפטי, ובכך יתייתרו ההליכים המשפטיים".

עו"ד אייבס מדגישה, שחובה להתייעץ אך ורק עם עורך דין העוסק בדיני המשפחה, ולא בתחומים נוספים. עו"ד אייבס: "פנו רק לעורך דין שקיבלתם עליו המלצות, כזה שתוכלו ללמוד ממנו איך לעשות נכון את הדברים, על מה לשים את הדגש, ובעיקר – החשוב מכל – כזה אשר ימליץ לכם להשאיר את הילדים מחוץ למשוואה, לא לערב אותם בסכסוך, ואפילו לא בהחלטה שלכם להתגרש".

ואיך ניתן לעשות זאת נכון?

"ההמלצה שלי היא שגם כשכבר מחליטים ללכת לגישור, להתייעץ לפני כן עם אנשי מקצוע: פסיכולוג, יועץ או עובדת סוציאלית, מאחר שהילדים תמיד מרגישים שמשהו קורה ברקע. איש המקצוע יסביר להורים כיצד לתווך את התהליך לילדים, על מנת שהם ייפגעו כמה שפחות; איך לעשות את הפרידה באופן שבו הסביבה הטבעית של הילדים תישמר; להשתדל שהם יישארו באותן המסגרות החינוכיות ובמידת האפשר גם באותו הבית. חשוב מאוד שהילדים יהיו בקשר עם שני ההורים ויקיימו עם שניהם זמני שהות משמעותיים, כך שהם לא ירגישו שהם מתנתקים מאחד מהוריהם בגלל הגירושים (הדברים נכונים כאשר מדובר בשני הורים מיטיבים). לכן, חשוב ליישם את הדברים בליווי איש מקצוע. כחלק ממעטפת השירותים שאני מעניקה ללקוחות שלי, אני מפנה אותם לאנשי מקצוע מהשורה הראשונה. אם הפרידה היא בהסכמה, זה מצוין, ואם לא ויוצאים למלחמת 'אין ברירה', אז גם במסגרת המלחמה, אני רוצה שהם יקבלו את ההנחיה הנכונה. שיסבירו להם איך נכון להתנהג עם הילדים. ישנם מקרים בהם הילדים מושפעים מההורה החזק או לחילופין מההורה החלש, והם מרגישים שהם צריכים להגן עליו, וזה רע בשני המקרים. לכן, ההתייעצות חשובה, על מנת לאזן את הילדים ולמנוע מצב שבו הם יפתחו נטייה לצד אחד".

 

 

מתי נכון להתחיל את הליך הגירושים?

"כשמרגישים צורך להיפרד. אמנם, בקיץ בתי המשפט בפגרה, אבל זה לא אומר שלא ניתן להתחיל בתהליך. המשמעות של הפגרה היא שאין דיונים והמועדים לא נספרים, אבל כן ניתן להוציא צווי הגנה, אפשר לבקש זמני שהות זמניים, מזונות זמניים וכדומה. עם זאת, אני סבורה שלא צריך לקום ולעזוב את הבית ללא הכנה ושצריך לעשות זאת בצורה שקולה ומדודה. לפרידה בתקופת החופש הגדול, יש גם לעיתים יתרונות, מאחר שאין מסגרות, ואם יש צורך להוציא את הילדים מהמסגרת הקיימת ולהעביר אותם לאחרת, לא עושים זאת במהלך שנת הלימודים".

לבסוף, עו"ד אייבס מבקשת להדגיש: "חייבים לשאוף לתקשורת טובה עם הצד השני. צריך להבין שבני זוג מתגרשים רק האחד מהשני, אבל הם עדיין נשארים ההורים של הילדים שלהם והם נדרשים לשתף פעולה ביניהם בחיי היומיום במסגרות החינוך והבריאות לפחות עד שהילדים מגיעים לגיל 18, ובדרך כלל הרבה לאחר מכן".

עו"ד רחלי אייבס, בעלת תואר ראשון במשפטים, עבדה כטרום מתמחה והתמחתה במשרדו של עוה"ד שחר בן נאים. בשנת 2016, לאחר מספר שנים בהן עבדה כשכירה, החליטה לצאת לדרך עצמאית ופתחה את משרדה. מאז ועד היום טיפלה במאות לקוחות מרוצים בתחום דיני המשפחה, בנוסף לכל אלה, עו"ד אייבס מוסמכת לעריכת ייפוי כוח מתמשך ומתמחה בעריכת צוואות, בפירוק חברות וייצוג עובדים אגב פירוק החברה. מלבד היותה מגשרת מוסמכת, בשנת 2022, הוסמכה עו"ד אייבס גם כבוררת, ומשרדה עורך גישורים ובוררויות בתיקי גירושים מורכבים ומסובכים.


למשרדה של עוה"ד אייבס שני סניפים:

הסניף הירושלמי רחוב האומן 25 טלפון 02-5028005/6/7 נייד 050-9682664הסניף התל אביבי "מגדל המוזיאון", רחוב ברקוביץ 4, קומה 6 (מול בית המשפט) | פייסבוק: רחלי אייבס, משרד עורכי דין | דוא"ל: [email protected]

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר