מצעד הגאווה, אדיר שוורץ (מימין), אריה קינג (צילומים: מולי גולדברג, שרון גבאי, שגיב כהן)
מצעד הגאווה, אדיר שוורץ (מימין), אריה קינג (צילומים: מולי גולדברג, שרון גבאי, שגיב כהן)

דעה | אריה – מזמין אותך לצעוד איתנו, עד שלא נצטרך מצעד בירושלים

סגן ראש העיר אדיר שוורץ עונה לקולגה אריה קינג ומסביר: "בלי מצעד גאווה בירושלים, אין חילונים בירושלים, אין מסורתיים בירושלים, ובעתיד הנראה לעין גם אין ציונות דתית (שאגב, צועדת בהמוניה במצעד), בירושלים" | טור דעה

פורסם בתאריך: 27.5.24 13:15

קראתי את דבריו הקשים לעיכול של סגן ראש העיר אריה קינג בנוגע למצעד הגאווה, ולא יכולתי להישאר אדיש.

את תשובתי אני מחלק לשני חלקים, במישור המשפטי ובמישור הערכי:

אריה, גם כשאומרים משהו מאוד בנחרצות זה לא הופך אותו לנכון. העירייה מחוייבת לתלות את דגלי הגאווה לקראת המצעד בכל שנה לפי פסיקת בג"צ, וכך נוודא שתעשה גם השנה, ומוטב מוקדם ממאוחר. בשנת 2024 הזכויות של הקהילה הגאה בירושלים אינן שוות והיא צריכה להיאבק על מקומה. אנחנו נמשיך לפעול למען זאת לצד שותפים אחרים במועצת העיר, שנשבעה רק זה עתה לייצג את כלל העיר.

הקהילה הגאה בירושלים בוודאי שאיננה מקבלת זכויות יתר. כידוע לך, הנושא מבורר בימים אלה בבית משפט, ואני צופה בזהירות שבית המשפט יחייב את העירייה שוב להגדיל את התמיכה לבית הפתוח. חבל שכדי לקבל את מה שמגיע לה על פי חוק, הקהילה נאלצת לפנות שוב ושוב לבתי המשפט.



 

 

ביחס למישור הערכי. אריה, לדבריך, גם אתה שותף לאמונה שחייבים לפעול למען עתידה הציוני של העיר ירושלים. יש לי בשורה בעבורך: בלי מצעד גאווה בירושלים, אין עתיד ציוני בירושלים. כי בלי מצעד גאווה בירושלים, אין חילונים בירושלים, אין מסורתיים בירושלים, ובעתיד הנראה לעין גם אין ציונות דתית (שאגב, צועדת בהמוניה במצעד), בירושלים. כל עוד יכולתו של כל אחד ויכולתה של כל אחת לפרוח בעיר לא מובטחת, והיא לא מובטחת, יש ערך במצעד הגאווה. דווקא כאן. בעצם, רק כאן – המצעד בתל אביב הוא מסיבה טובה אולי, ויש לו ערך הסברתי, תיירותי וכלכלי, אבל הוא הרבה פחות חשוב מהמצעד הירושלמי.

שמחתי שלפחות השנה חסכת את דברי הבלע ביחס לאופיו של המצעד שחבר מרעיך מקפידים לכנותו "תועבה". אכן, המצעד הירושלמי נושא אופי אחר, הפגנתי-מחאתי, והשנה אחת כמה וכמה. אין שום מניעה לקיים מצעד כזה, לא השנה ולא בכל שנה אחרת.

לסיום, מזמין אותך לצעוד איתי ועם חבריי וחברותיי בהתעוררות השנה. בוא, נניח ביחד זר במקום הרצחה של שירה בנקי ז"ל. אולי זה ייתן תקווה לכמה אנשים בתקופה הקשה הזאת. ואם לא השנה, בשנה הבאה, ובזו שאחריה, ובזו שאחריה, עד שבע"ה כבר לא יהיה צריך מצעד.

 

תגובות

7 תגובות
7 תגובות
  1. אין עוד מלבדו

    כתושבת העיר אני מסורתית שומרת שבת וכך גידלתי את ילדיי אני אומרת לא צריך להיות מצעד גאווה בירושלים!! ירושלים היא עיר שמייצגת את כל 3 הדתות יהודים מוסלמים ונוצרים שמתנגדים לתועבה הזאת..
    לכו לתל אביב אשדוד רמת השרון לאאאא בירושלים!!!

  2. מלך ההומופובים

    לא נראה לי שאתה מפחיד את אריה קינג בכך שאתה אומר שחילונים ודתיים מתונים יעזבו את העיר. חלומו הרטוב הוא שהעיר תהיה מורכבת רק מקיצוניים משיחיים שיקימו את בית המקדש, ישרפו את השכונות הערביות ויעלו עם עזים לשחיטה בהר הבית. בענייני להט"ב דעתו זהה לחמאס והוא ישמח לזרוק להט"בים מגגות בניינים. עד כדי כך הלהטבים מעסיקים אותו שבערך חצי ממודעה שלו לבחירות היתה הבטחות שיפגע בלהטבים. מקסים שהזמנת אותו למצעד אבל אם יהיה בין הצועדים הייתי בודק טוב טוב בכיסיו שלא הביא סכין.

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    "כתושבת העיר אני מסורתית שומרת שבת וכך גידלתי את ילדיי אני אומרת לא צריך להיות מצעד גאווה בירושלים!! ירושלים היא עיר שמייצגת את כל 3 הדתות יהודים מוסלמים ונוצרים שמתנגדים לתועבה הזאת..
    לכו לתל אביב אשדוד רמת השרון לאאאא בירושלים!!!"
    ואם נלך, מי ישלם ארנונה?

  4. דניאל

    לא הסברת באמת מדוע בית המשפט העליון קבע שדווקא דגלי גאווה צריכים להתלות. האם אתה סותר או להפך מאמת את חוסר השוויון עליו הצביע קינג?

  5. יוסי מירושלים

    יש לך טעות אחת. אריה קינג איננו הציונות הדתית, אלא מעוצמה יהודית. כלומר כהניסט. במילה אחרת, פאשיסט.
    אז אל תצפה ממנו ליותר מדי. בוודאי לא להבנה והכלה.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר