בית הכרם (צילום: Hovav)
בית הכרם (צילום: Hovav)

עתודת הבנייה האחרונה בבית הכרם: תוכנית להקמת שני מגדלי מגורים בגובה 14 קומות

השכונה הירוקה משנה את פניה: התוכנית בבית הכרם כוללת הקמת שני מגדלים בגובה 14 קומות, בהם 100 דירות וחניון ציבורי עם 50 מקומות חניה - מדובר בעתודת הקרקע האחרונה לפיתוח בשכונה

פורסם בתאריך: 16.10.19 11:34

הוועדה המחוזית ירושלים החליטה לקדם תוכנית להקמת מתחם מגורים על עתודת הבנייה האחרונה בשכונת בית הכרם בירושלים – במסגרת התוכנית יוקמו שני מבני מגורים בגובה 14 קומות, בהם 100 יחידות דיור, שטח ציבורי וחניון ציבורי.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת" 

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ירושלים, בראשות עו"ד עמיר שקד, החליטה להפקיד את התוכנית להקמת מתחם המגורים שייבנה על עתודת הקרקע האחרונה לפיתוח בשכונת בית הכרם.

תושבי בית הכרם נאבקים, כידוע, בקידום תוכנית המתאר הגדולה – 16000, לבנייה מסיבית של אלפי יחידות דיור בשכונה מתוך החשש כי התוכנית תוביל לקריסת התשתיות ולעומסי תחבורה חריגים בשכונה. כמו כן, התושבים חוששים כי התוכנית לא מתייחסת כראוי לעצים הרבים בשכונה והם חוששים כי אלו ייכרתו.

בין תוכניות הבנייה בשכונה – פרויקט פינוי-בינוי ענק ברחוב הארזים, כפי שפורסם ב"כל העיר", במסגרתו ייבנו 401 יחידות דיור. לצד תוכנית המתאר צפויים לקום בפאתי השכונה פרויקטי נדל"ן נוספים, ביניהם פארק ההייטק הגדול בגבעת רם ותוכנית לקירוי כביש בגין, שגם בה מתוכננות להיבנות מאות יחידות דיור.


מתחם הארזים בבית הכרם (הדמיה: פרוס אדריכלים)

מתחם הארזים בבית הכרם (הדמיה: פרוס אדריכלים)


התוכנית החדשה, שנערכה על ידי אדריכלית איילה רונאל ומוגשת על ידי רשות מקרקעי ישראל, מתפרסת על שטח של כ-4.1 דונם, וממוקמת בין הרחובות רחל המשוררת ואיש שלום, בשטח בו היתה ממוקמת תחנת חשמל. "מדובר בתוכנית התואמת את תוכנית המתאר לשכונת בית הכרם, המקודמת כיום על ידי הוועדה המחוזית, המייעדת את השטח שהתפנה לטובת מגורים ושטח ציבורי פתוח עם חניון ציבורי תת-קרקעי", מציינים בוועדה המחוזית.

עוד ציינו בוועדה כי "בפני הוועדה הוצגו חלופות בינוי אשר הציגו נפחי בניה שונים על גבי שטח התכנית. הוועדה בהחלטתה תמכה בחלופה בה הוצגו שני בניינים בני 14 קומות אשר מאפשרים את ניצול הקרקע באופן יעיל תוך השארת שטח ציבורי פתוח רחב, נגיש ומיטבי הפונה כלפי פנים השכונה עם מעבר ציבורי המקשר בין שטח התוכנית אל מתחם הארזים הסמוך. עוד קבעה הוועדה כי במסגרת התוכנית יוקם חניון ציבורי ובו 50 מקומות חניה בתת-הקרקע וכן תבוצע הרחבה של הדרך, וזאת על מנת להקל על עומסי התנועה והחניה הקיימים באזור".

מתכננת מחוז ירושלים במינהל התכנון, שירה תלמי-באבאי ציינה כי "התוכנית מציעה הקמת מתחם מגורים ראוי ואטרקטיבי בחטיבת קרקע אחרונה הפנויה מבינוי בשכונת בית הכרם, תוך שיפור המרחב הציבורי ויצירת שטח ציבורי פתוח משמעותי לטובת תושבי השכונה".



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. הולילנד2

    בהדמיה 7 בניינים. חלקם בני 20 קומות. זה לא בדיוק 100 יחידות דיור. לפחות כפול מזה. לא נראה שמתוכנן כביש גישה לבניינים (הרי כל מי שמכיר את רחוב הארזים הקטן לא מצפה שעוד מאות כלי רכב יכנסו בו מדי יום.
    בדיוק ממול לארזים הולכים לפנות את פי גלילות ולבנות שם עוד שכונה חרדית שתתחבר להר נוף. לא רואים בתוכנית שום עדות לכך.
    יש איזו ועדה מפקחת או שעוד מעטפות כספים ממשיכות לעבור בין קבלני ירושלים לעסקני העיריה?

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר