פארק ההייטק בגבעת רם (הדמיה: משרד אדריכלות סקורקא)
פארק ההייטק בגבעת רם (הדמיה: משרד אדריכלות סקורקא)

מכרז הענק בגבעת רם: חברת גב-ים תקים פארק הייטק בהשקעה של 1.4 מיליארד שקלים

חברת "גב-ים" זכתה במכרז הענק להקמת פארק ההייטק, העסקים והתעשייה בגבעת רם - "הוג'יטק", שיתפרס על שטח של כ-270 אלף מ"ר; הצפי לאכלוס הפארק - בשנת 2023 ובו יעבדו למעלה מ-5,000 עובדים

פורסם בתאריך: 1.10.19 20:10

פארק ההייטק, התעשייה והעסקים שיקום בתוך קמפוס גבעת רם באוניברסיטה העברית ייבנה על ידי חברת גב-ים, שזכתה במכרז הענק. מדובר בהיקף השקעה כוללת של 1.4 מיליארד שקלים.

כפי שפורסם ב"כל העיר", לפני כחצי שנה האוניברסיטה העברית והרשות לפיתוח ירושלים (הרל"י) פרסמו את המכרז להקמת הפארק. 


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת" 

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


הפארק המתוכנן צפוי לכלול כ-270 אלף מ"ר, אשר יוקם על עתודת קרקע בת 30 דונם, בבעלותה של האוניברסיטה העברית ירושלים. המכרז הינו לעסקת קומבינציה, במסגרתה תקים גב-ים את הפארק, תשווק את שטחיו להשכרה ותנהל את הפארק לתקופה של 49 שנים עם אופציה ל-49 שנים נוספות. הפארק יוקם בשני שלבים, כאשר בשלב הראשון יוקמו 3 בניינים בשטח כולל של כ-127 אלף מ"ר ובשלב השני ייבנה מגדל אחד נוסף בהיקף כולל של כ-140 אלף מ"ר .

חלק חברת גב-ים בהכנסות הצפויות נאמד בכ-113 מיליון שקלים בשנה, לאחר השלמת כלל הפרויקט ואכלוסו במלואו בשנת 2023. הקמת הפארק צפויה לפתוח למעלה מ-5,000 מקומות עבודה חדשים.


אבי יעקובוביץ, מנכ"ל גב-ים (צילום: סיוון פרג)

אבי יעקובוביץ, מנכ"ל גב-ים (צילום: סיוון פרג)


אבי יעקובוביץ, מנכ"ל גב-ים, מציין כי "הקמת פארק ההייטק בירושלים הינו שילוב של שני תחומים בהם מתמחה גב-ים – הקמה של פארקי הייטק והפעלתם, כדוגמת פארק מתם בחיפה, פארק גב-ים נגב בבאר שבע, פארק גב-ים הרצליה ומרכז גב-ים הרצליה, פארק גב-ים רחובות, לצד שיתוף פעולה עם האקדמיה – פארק גב-ים נגב, בשיתוף אוניברסיטת בן-גוריון; ופארק גב-ים רחובות, בשיתוף מכון ויצמן. זכייה זו ממשיכה לבסס את המוניטין של גב-ים כחברת הנדל"ן המניב המובילה בארץ. אנו גאים ומודים להנהלת האוניברסיטה העברית על האמון, ואין לי ספק כי הפארק אשר יוקם בירושלים יעניק לחברות הצעירות והפעילות בעיר אפשרות להיות חלק מפארק חדיש אשר יהווה אבן שואבת לחברות מובילות ויחבר בין העשייה האקדמית לתעשיית ההייטק והתעשיות המתקדמות".


פארק ההייטק בגבעת רם (הדמיה: משרד אדריכלות סקורקא)

פארק ההייטק בגבעת רם (הדמיה: משרד אדריכלות סקורקא)


רותם רביבי, מנכ"ל חברת נכסי האוניברסיטה העברית, שניהלה את המכרז מסרה: "'הוג'יטק' הינו פרויקט ייחודי וראשון מסוגו בישראל שיאפשר שילוביות וממשק ישיר בין המחקר שבקמפוס ספרא לבין החברות שבפארק. אחד מיתרונותיו המרכזיים של הפארק יהיה האקו סיסטם הייחודי שישנו בקמפוס ספרא הכולל את השילוב בין הידע, ההון האנושי והתשתיות הפיזיות האיכותיים הקיימים בקמפוס, לרוח היזמית והיצירתיות של חברות ההיי טק והביוטכנולוגיה אשר מאפשרים ניצול מקסימלי של סביבת העבודה הקיימת בקמפוס הן לטובת החברות והן לטובת האקדמיה. אני משוכנע כי חברת גב ים יחד עם האוניברסיטה העברית והרל"י יקימו את פארק ההי טק המתקדם בישראל אשר ישנה את מפת התעסוקה בירושלים ויוסיף כ 5,000 מקומות עבודה".

ראש העיר משה ליאון: "אני מברך על זכיית גב-ים במכרז. ירושלים תהיה בתוך שלוש שנים בירת ההייטק של מדינת ישראל, בכוונתי ללוות את הליכי קידום הפארק מקרוב ולאשר לו מסלול ירוק חוצה בירוקרטיה כדי שיוקם בלוחות הזמנים הכי מהירים שאפשר".



תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר