הדמיית תוכנית מרכז הספורט בהר חומה )הדמיות באדיבות הוועדה המקומית לתכנון (
הדמיית תוכנית מרכז הספורט בהר חומה )הדמיות באדיבות הוועדה המקומית לתכנון (

הר חומה: קומפלקס ספורט ענק יוקם בשכונה

הוועדה המקומית לתכנון אישרה תוכנית להקמת מרכז ספורט עם בריכת שחייה חצי אולימפית, שההשקעה בה נאמדת בכ־40 מיליון שקל

פורסם בתאריך: 16.6.17 18:02

בשורה נהדרת לתושבי הר חומה. הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה אישרה בישיבתה האחרונה תוכנית להקמת מרכז ספורט חדשני בשכונה, אשר ישמש גם כמבנה קבע למינהל הקהילתי.

 

מרכז הספורט, כך על פי התוכנית שאושרה בוועדה, צפוי להתפרס על פני שטח של כשני דונמים. המרכז יכלול בריכת שחייה חצי אולימפית, בריכת פעוטות, חדר כושר וחדרי סטודיו, מלתחות, קפיטריה ומגרשי ספורט שונים. עלות הפרויקט נאמדת בכ־40 מיליון שקל, כשהצפי להשלמת הפרויקט הוא כשנתיים.

“זו תוכנית שאנחנו מגבשים כבר הרבה מאוד זמן”, אומר השבוע סגן וממלא מקום ראש העיר מאיר תורג’מן, מחזיק תיק התכנון ויו”ר הוועדה המקומית. “בשכונת הר חומה ישנם כיום חוסרים רבים של מבני ציבור, שהעיקריים שבהם זה מבנה למינהל הקהילתי ובריכת שחייה והתוכנית הזו באה לתת מענה לחוסרים הללו”.

הדמיית תוכנית מרכז הספורט בהר חומה )הדמיות באדיבות הוועדה המקומית לתכנון (

הדמיית תוכנית מרכז הספורט בהר חומה (הדמיות: באדיבות הוועדה המקומית לתכנון)

 

תורג’מן מוסיף ומציין כי “בשנה האחרונה אנחנו משקיעים הרבה מאוד כסף בהר חומה. ממש בקרוב צפויות להסתיים העבודות להקמת מגרש כדורגל תקני שאמור לשרת את משחקי המכבייה. בהמשך צפויות להתבצע גם עבודות להקמת מגרשי טניס וכדורסל, והתוכנית להקמת מרכז הספורט באה כדי להשלים את הפרויקטים הללו, כשהעיקר מבחינתי הוא שהמבנה הזה ישרת גם את המינהל הקהילתי של הר חומה ושתושבי השכונה ייהנו מבריכת שחייה. לאורך השנים שיפרנו את רמת החיים של תושבי השכונה ובכוונתנו להמשיך לעשות זאת. החיבור שלי לשכונות בירושלים הוא מהות תפקידי הציבורי ואמשיך לפעול לפיתוחן”.

 

שלמה גולברי, יו”ר מינהל קהילתי הר חומה, מוסיף: “שכונת הר חומה הולכת ומתפתחת ואנחנו שמחים שעיריית ירושלים פועלת לשיפור רווחת תושבי השכונה. התכנון של הפרויקט הסתיים וכעת אנחנו ממתינים לפיתוח השטח, שכן התוכנית ממוקמת על הר גדול שאת כולו צריך לפתח. אנחנו תקווה שלא יהיו עיכובים ושהתוכנית תוקם במהרה. המרכז הזה, לאחר הקמתו, יהווה את מרכז החיים בשכונה והוא צפוי לכלול גם אודיטוריום גדול לאירועים השכונתיים. אנחנו מאוד שמחים על אישור התוכנית ומקווים, כאמור, שהיא תבוצע בהקדם האפשרי”.

הדמיית תוכנית מרכז הספורט בהר חומה )הדמיות באדיבות הוועדה המקומית לתכנון (

הדמיית תוכנית מרכז הספורט בהר חומה (הדמיות: באדיבות הוועדה המקומית לתכנון)

 

יצוין כי התוכנית להקמת מרכז הספורט והבריכה השכונתית הינה חלק מתוכנית רב שנתית שמקודמת על ידי העירייה בשנתיים האחרונות, במסגרתה כבר הוקמה בריכת שחייה בשכונת רמות, כשעל פי התוכנית צפויות להיבנות בריכות גם בפסגת זאב, בגילה ובבית חנינא.

אז, לאחר אישור התוכנית הרב שנתית, נמסר מהעירייה כי “אם אין ים – נבנה בריכות. בריכות שחייה ירושלמיות קהילתיות בשכונות יהוו בסיס איכותי לפעילות פנאי לכל הגילאים בסביבה הקרובה לבית ואבן שואבת למשיכת משפחות צעירות לירושלים. הן יהיו גם עוגן כלכלי למינהלים הקהילתיים ויגדילו את מעגל השותפים בפעילות קהילתית וחברתית בשכונות. זהו מהלך נוסף שאנחנו עושים לשיפור איכות החיים של תושבי ירושלים. נמשיך לפעול על מנת לקדם פרויקטים נוספים של ספורט, תרבות ופנאי לרווחת התושבים”.

כזכור, רק לפני כחודשיים נחנך הקאנטרי החדש בשכונת ארמון הנציב, גם הוא חלק מהתוכנית הרב שנתית להקמת מרכזי ספורט ובריכות בשכונות העיר. הקאנטרי בארמון הנציב הוקם בעלות של כ־35 מיליון שקלים והוא כולל בריכה חצי אולימפית, חדר כושר, חדרי סטודיו ועוד.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר