רחוב הנורית בקרית מנחם, יוסי שכטר (צילומים: ששון תירם, שמואל אדלר)

"פרויקטים של פינוי-בינוי בעיר יכולים להימשך גם 10 שנים"

מנכ"ל ארגון בוני ירושלים והסביבה יוסי שכטר ל"כל העיר": "בהליכים של התחדשות עירונית יש אלמנטים רבים שמעכבים את הביצוע"

פורסם בתאריך: 6.6.17 10:45

ארגון בוני ירושלים והסביבה קיים באחרונה ישיבת הנהלה מיוחדת לציון יובל לאיחוד ירושלים בכותל המערבי ובמסעדת "בין הקשתות". בין המשתתפים היו חברי הנהלת הארגון ובנות זוגם, ראש העיר ניר ברקת, סגן ומ"מ ראש העיר, מחזיק תיק תכנון ובנייה, מאיר תורג'מן, מנכ"ל העירייה אמנון מרחב, נשיא התאחדות בוני הארץ רוני בריק, מנכ"ל התאחדות בוני הארץ אליאב בן שמעון ואורחים נוספים.

במהלך הישיבה העניקה הנהלת ארגון בוני ירושלים לאורחים תמונה של עבודות השיקום של רחבת הכותל המערבי לאחר שחרורו שנעשו על ידי קבלנים ירושלמים לפני 50 שנה.

 

ישיבת הנהלת ארגון בוני ירושלים והסביבה בכותל (צילום: ארנון בוסאני)

ישיבת הנהלת ארגון בוני ירושלים והסביבה בכותל (צילום: ארנון בוסאני)

 

בשיחה עם "כל העיר", מספר מנכ"ל הארגון יוסי שכטר על ההחלטה לקיים את הישיבה המיוחדת: "ערכנו את ישיבת ההנהלה בכותל בשביל לציין את הקשר שלנו למקום. באנו לציין את פעילותינו לפני 50 שנה למען איחוד ירושלים ואני חושב שהיה אירוע מאוד מרשים. המקום העיד על העבר שלנו, היינו בסמוך למקום שבו התחילו קבלני ירושלים לפעול למען איחוד ירושלים ברחבת הכותל".

מהם היעדים של ארגון בוני ירושלים לקדנציה הנוכחית?

"המטרה שלנו היא קודם כל לקדם את האינטרסים של הקבלנים. ירושלים ידועה כעיר עם מחסור בקרקעות, לכן אנחנו נפעל במשנה מרץ על מנת שהרשויות תקצנה קרקעות לבנייה בירושלים, ויש בעיר מקומות שאפשר לשחרר קרקעות: רכס לבן, בגבעת המטוס ובהר חומה. בנוסף, קבלני הביצוע והתשתיות הם קבלנים חשובים ביותר, ואם לא הם לא ייבנה שום דבר ולכן אנחנו שואפים שתהיה להם את היכולות לזכות במכרזים בירושלים. אנחנו נפעל כמה שיותר שקבלני ירושלים יהיו אלה שיבצעו את העבודה כי הם זכאים לכך".

 

***

"זה יהיה פרויקט מהיר, תוך שנתיים-שלוש בניין מובילאיי יעמוד" 

קרית היובל עולה לגובה: מגדלי מגורים עם 500 יחידות דיור 

מרכז העיר: הקמת מעונות חדשים לסטודנטים בישורת האחרונה 

 

***

יוסי שכטר, מנכ"ל ארגון בוני ירושלים והסביבה (צילום: שמואל אדלר)

יוסי שכטר, מנכ"ל ארגון בוני ירושלים והסביבה (צילום: שמואל אדלר)

שכטר מוסיף ומתייחס גם לנושא החם בענף הבנייה – התחדשות עירונית – ואומר: "זה נושא מאוד חשוב ולא רק מהנקודה של תוספת יחידות דיור אלא גם בשל העובדה שבניינים רבים בעיר נבנו בשנות ה־50 וה־60. הבעיה העיקרית של ההתחדשות העירונית היא משך הזמן שלוקח לבנות. בהליכים של פינוי-בינוי והתחדשות עירונית יש אלמנטים רבים שמעכבים את הביצוע. ישנם הדיירים ויש את ההתמודדות מול הרשות, כל הדברים האלה מעכבים, ולפעמים פרויקטים של פינוי-בינוי בעיר יכולים להימשך גם 10 שנים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר