מעונות בצלאל בבית אגרון הישן (צילומים: באדיבות עיריית ירושלים, שפיר הנדסה)
מעונות בצלאל בבית אגרון הישן (צילומים: באדיבות עיריית ירושלים, שפיר הנדסה)

מרכז העיר: 80 אחוז מיחידות הלינה במעונות 'בצלאל' כבר הושכרו

כשלושה שבועות בלבד לאחר פתיחת השיווק, התפוסה במעונות שבבית אגרון הישן כבר כמעט מלאה. ראש העיר ברקת: "מעונות הסטודנטים הם רק חלק ממהלכים רבים לפיתוח מרכז העיר"

פורסם בתאריך: 14.9.17 11:04

תפוסה כמעט מלאה במעונות 'בצלאל', מעונות הסטודנטים החדשים בבית אגרון שבמרכז העיר: מחברת 'שפיר הנדסה', אשר בנתה את המעונות ותהיה אמונה על הפעלתם, נמסר כי למעלה מ־320 יחידות לינה (מיטות) כבר הושכרו בבניין, מתוך 410 בסך הכול. כל יחידת לינה כוללת מיטה, ארון ושולחן כתיבה.

עוד מציינים בחברה כי גם חלק משטחי המסחר בפרויקט כבר הושכרו, וכי בתחילת 2018 צפויים להתחיל לפעול מתחמי המזון בפרויקט, לרווחת הסטודנטים הגרים במעונות ותושבי האזור.


מעונות בצלאל בבית אגרון הישן (צילום: באדיבות עיריית ירושלים)

מעונות בצלאל בבית אגרון הישן (צילום: באדיבות עיריית ירושלים)


במעונות שבבית אגרון 177 דירות בסך הכל, שבהן כאמור 410 מיטות, כששכר הדירה החודשי עומד על 1,250 שקל ליחידת לינה (לא כולל חשמל, מים וארנונה). במקום גם מתחם מסחרי המשתרע על פני 1,500 מ"ר המיועד לאכלס מועדון, פאב או חדר כושר.

פרויקט מעונות "בצלאל" ממוקם, כאמור, בבית אגרון הישן, ברחוב הלל במרכז העיר, והוא כולל שני בניינים – האחד בן שש קומות והשני בן שבע קומות. בבנייני המעונות מוצעים לסטודנטים שני סוגי דירות: דירת חדר לזוגות ודירות שניים ושלושה חדרים, שמתאימות לשותפים.


מעונות בצלאל בבית אגרון הישן (צילום: שפיר הנדסה)

מעונות בצלאל בבית אגרון הישן (צילום: שפיר הנדסה)


מעונות הסטודנטים נבנו על ידי 'שפיר הנדסה' במתווה B.O.T, עבור העירייה, בעלות מוערכת של כ־50 מיליון שקלים. במסגרת בניית המעונות תחזיק חברת 'שפיר הנדסה' בנכס ב־25 השנים הקרובות, ובסיומן הוא ישוב לחזקת העירייה.

מהעירייה נמסר כי כחלק מהמהלך להחייאת מרכז העיר ולמשיכת צעירים אל האזור, יזם ראש העיר ניר ברקת את פרויקט מעונות הסטודנטים בסמיכות לשכונת נחלת שבעה, לטובת חיזוק העסקים ומרכזי הבילוי ולמען הישארותם של הסטודנטים בירושלים בתום לימודיהם. תוכנית ההקמה גם משתלבת עם מעברה הצפוי של האקדמיה בצלאל בשנים הקרובות למרכז העיר – מהלך שכבר קיבל את אישורה של הוועדה המקומית לתכנון ובנייה – ועם התוכניות להקמת מבנה מוזיאון הסובלנות, שיכלול רחבה ציבורית עם אמפי קטן, אולמות מוזיאון, חדרי לימוד, קפיטריה ואולם רב תכליתי. המוזיאון מוקם על ידי מרכז שמעון ויזנטל, באמצעות משרד יגאל לוי אדריכלים.


מעונות בצלאל בבית אגרון הישן (צילום: באדיבות עיריית ירושלים)

הדמיית מעונות בצלאל בבית אגרון הישן (הדמיה: באדיבות עיריית ירושלים)


ראש העיר ברקת: "אנחנו פועלים רבות על מנת לחזק את הצעירים בירושלים, מתוך אמונה כי הם 100 אחוז מעתידה של העיר ומתוך הבנת חשיבותה של איכות חיים ראויה לסטודנטים בעיר, אשר תורמת להצלחתם. בשנים האחרונות חלה צמיחה במרכז העיר, ומעונות הסטודנטים הם רק חלק ממהלכים רבים לפיתוח מרכז העיר כמו חידוש רחוב יפו, קמפוס 'בצלאל' שנבנה בימים אלה במגרש הרוסים, בית מזי"א שהוקם לקבוצת התיאטרון הירושלמית וקמפוס ירושלים לאומנויות, שיהווה בית לחמישה בתי ספר לאומנויות בעיר. כל אלה יחד ימשיכו לחזק את מרכז העיר ולהפוך אותו למקום הנגיש, היפה והתוסס בארץ".

יוסי צלניק, מנהל הנכסים בחברת שפיר הנדסה, מוסיף: "פרויקט מעונות הסטודנטים מאפשר הזדמנות חד פעמית לגור בדירה בלב העיר וליהנות מנגישות מלאה לשאר השירותים בעיר. הצעירים שיגורו במעונות ייהנו ממבנים ברמה הגבוהה ביותר שיעניקו להם איכות חיים גבוהה במחירים נגישים ונוחים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר