מלון וולדורף אסטוריה, מלון ענבל, מלון לאונרדו אין, מלון קראון פלזה (צילומים: יחצ, אורן בן־חקון, מגד גוזני)
מלון וולדורף אסטוריה, מלון ענבל, מלון לאונרדו אין, מלון קראון פלזה (צילומים: יחצ, אורן בן־חקון, מגד גוזני)

מחזקים את התיירות בירושלים: תוספת של כ-4,400 חדרי אירוח

בסיור מלונות משותף שערכו שר התיירות יריב לוין וראש העיר ניר ברקת הם הבטיחו כי עד שנת 2021 יתווספו לעיר אלפי חדרי אירוח

פורסם בתאריך: 29.10.17 12:44

שר התיירות, יריב לוין, הגיע השבוע לירושלים כדי לבקר, להתרשם ולראות מקרוב את התפתחות ענף התיירות בעיר. השר סייר עם ראש העיר ניר ברקת במספר מלונות בירושלים שנפתחו בשנה האחרונה, בהם מלון לאונרדו סיטי של קבוצת פאתל, וילה בראון של הבעלים ויזם המלונאות ליאון אבגד, שני מלונות מרשת IBIS הבינלאומית (IBIS במרכז העיר ו-IBIS סטייל ברחוב בן יהודה) הנמצאים בבעלות משפחת דהוקי ומלון היוקרה של רשת ישרוטל 'אוריינט ירושלים’ שנפתח זה מכבר, ושבהקמתו הושקעו כחצי מיליארד שקלים. בסך הכול התווספו לענף התיירות המקומי מתחילת 2017 כאלף חדרי מלון חדשים.

הסיור המשותף של שר התיירות ושל ראש העיר כלל גם מפגשים עם יזמי מלונאות שונים, בהם אלו אשר עומדים מאחורי מגמת הפתיחה של עוד ועוד בתי מלון בבירה, וכן טקס קצר לקביעת מזוזה במלון לאונרדו סיטי, בברכת הרב הראשי של ירושלים, הרב שלמה עמאר.

המגמה החשובה מגיעה כשנה לאחר תקופה ביטחונית מורכבת, שבמהלכה היה חשש לפגיעה משמעותית בתיירות בירושלים. החלטה יזומה של כל הגורמים המעורבים בפיתוח התיירות בעיר הביאה לעידוד פתיחתם של בתי מלון חדשים ולשינוי הכיוון בתחום זה.

 

השר לוין אמר במהלך הסיור: "ענף התיירות הוא אחד ממנועי הצמיחה הכלכליים החשובים ביותר. כל מיליון תיירים שמגיעים לישראל מכניסים לקופת המדינה 5.5 מיליארד שקלים, מייצרים עשרות אלפי מקומות עבודה בכל הארץ ומשמשים כשגרירי ההסברה הטובים ביותר שלנו. אנחנו נראה בקרוב בישראל את התייר השלושה מיליון השנה, ונסכם את השנה, על פי ההערכות, בכ־3.4 מיליון תיירים".

יריב לוין וניר ברקת בסיור המלונות שערכו השבוע (צילום: נועם מושקוביץ)

יריב לוין וניר ברקת בסיור המלונות שערכו השבוע (צילום: נועם מושקוביץ)

באשר לתיירות בעיר, ציין השר לוין כי הצפי הוא לעלייה של למעלה מ־40 אחוז במספר חדרי הלינה בבירה בשנים הקרובות, הודות למסלול הירוק המוצע למלונאים בשיתוף העירייה. לדברי לוין, "עד 2021 יתווספו עוד 4,349 חדרי לינה בעיר, בהשקעה של 2.6 מיליארד שקלים".

ראש העיר ברקת מציין כי "ירושלים עוברת מהפכה תיירותית ותרבותית בדרך אל היעד שהצבנו – עשרה מיליון תיירים בשנה. עשרה מלונות חדשים ואלפי חדרים חדשים, תפוסה מלאה ועלייה מאסיבית בכמות התיירים הם הוכחה לכך שהאסטרטגיה שלנו עובדת. התיירות מביאה עמה פיתוח כלכלי רב, יוצרת מקומות תעסוקה רבים והכנסה לעסקים, ומצעידה את ירושלים לעתיד מבטיח כלכלית".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. י

    קודם שיפנו או ימצאו שימוש למלונות הנטושים בעיר
    יש אחד מתחת לאף של ברקת מול חומות העיר

  2. אילן ברקאי

    איפה בדיוק ייסעו התיירים, אין גישה לאתרי תיירות, לא בהר הזתים , לא בשער האשפות,ולא באתרי תיירות רבים בעיר, מחלקת התיירות בעירית ירושלים לא עושה דבר לתיקון המצב,
    ולברקת לא אכפת!!!!

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר