שייח חאמד בן חליפה ומשה חוגג, ולדימיר איביץ' (צילומים: האתר הרשמי של בית"ר ירושלים, שרון בוקוב)
שייח חאמד בן חליפה ומשה חוגג, ולדימיר איביץ' (צילומים: האתר הרשמי של בית"ר ירושלים, שרון בוקוב)

דעה | קפיצה קדימה? אם בית"ר רוצה להצהיר כוונות – איביץ' צריך להיות המאמן הבא

כדי שנבין באמת את גודל עסקת חוגג-בן חליפה ולא נחשוב שמדובר בעוד בדיחה לא מוצלחת על חשבונה של בית"ר – יש להחתים מאמן בכיר כמו ולדימיר איביץ'

פורסם בתאריך: 5.1.21 16:57

בימים האחרונים אנחנו עדים לקשיים שיש בעסקת השייח מדובאי חאמד בן חליפה ובעלי בית"ר הנוכחי משה חוגג, כך שהתוכניות הגדולות שלהם עדיין מעוכבות. הספקות לגבי תזרים המזומנים של השייח וכל מה שמסביב לזה, גורמים לאי שקט במועדון ובעיקר לצמיחה האפשרית כפי שהם היו רוצים לראות אותה, מה שיכול לעכב במעט את ההכנות לקראת ההמשך ובעיקר לקראת חלון העברות של ינואר.

למרות זאת, אני אופטימי ומאמין שימצאו את הפתרון ההולם וזאת מבלי להיכנס יותר מדי לנבכי הבירוקרטיה המסובכת, אבל הגיוני שירצו לראות מהיכן מקור הכסף של איש העסקים מדובאי. כך או כך, בהנחה שהכל יעבור בשלום, גם אם לא חלק לגמרי – חוגג, אלי אוחנה ושותפו העתידי כבר צריכים להסתכל קדימה אל עבר זהות המאמן הבא.



אין לי ספק, כדי שהתוכנית הגרנדיוזיות של השניים תצא לפועל הם צריכים לפעול לכך שהמאמן הבא של בית"ר יהיה מאמן זר ולא ישראלי.

אין לי חלילה משהו נגד המאמנים שלנו, אבל אני גם לא רואה מאמנים בכירים על הפרק שיכולים לקחת בעתיד את בית"ר למחוזות שאליה היא רוצה להגיע, כשמאמן זר צריך להיות השאיפה העיקרית. לא סתם אחד שיהיה ממדינה אחרת, אלא מאמן עם רזומה שכבר ראה ופגש פרוייקטים שאפתניים כמו זה שבית"ר מתכננת.

כדי לתת תוקף להצהרת הכוונות, בכל זאת, לא בכל יום מגיע שייח מדובאי להיות אחד מהבעלים של בית"ר – יש לתת הצהרה שמתחילה במינוי המאמן הבא של בית"ר על הקווים, שיבהיר לכולם מה הן הכוונות האמתיות של חוגג ושותפו.

ואם בהצהרת כוונות עסקינן, אין לי ספק שמי שצריך להיות על הקווים בבית"ר, במידה והכסף הגדול אכן מגיע הוא ולדימיר איביץ'. הוא קר רוח, שקדן, מקצוען ויודע היטב מה זה מערכת לחוצה ומלאת ציפיות. היתרון הגדול אצלו שהוא מכיר היטב את הליגה הישראלית בכלל ואת בית"ר באופן ספציפי כיריבה לצמרת בשנה שעברה שבה אימן את מכבי ת"א. הוא יודע מה זה המנטליות הישראלית ובאיזה נקודות צריך לגעת כדי להזיז פה דברים ומה חסר לקבוצה כמו בית"ר כדי לעשות את הקפיצה המשמעותית שלה.

זה לא שאין עוד מאמנים, אבל איביץ' נכון לעכשיו פנוי ובית"ר תקבל מאמן שמתאים לה מכל הבחינות: הצהרתית, מקצועית, תדמיתית  – מאמן שלא צריך להתאקלם בכדורגל הישראלי. התכונות שמביא איתו המאמן הסרבי חסרות לבית"ר כדי שתוכל להסתכל בלבן של העיניים לשתי הגדולות של הכדורגל הישראלי – מכבי ת"א ומכבי חיפה. ביחד עם איביץ' ובעזרת הרוח הגבית הכלכלית שיספק השייח מדובאי, בית"ר צריכה בעתיד להיות רמה אחת מעל הליגה ולהביא הישגים יפים למועדון ואוהדיה.

נכון שכרגע נדמה שההישג הכי גדול שלה בעונה הקרובה יהיה פלייאוף עליון, אבל בונים לטווח רחוק ולא קרוב. אם לא ימונה בהמשך לבית"ר מאמן בעל פיגורה – אפשר לקפל הכל וחבל על כל רעשי הרקע המיותרים שהיו סביב העסקה ויהיה אפשר להוריד בחזרה ציפיות.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת11"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר