אלי אוחנה, עומר אצילי (צילומים: שרון בוקוב, ניר קידר)
אלי אוחנה, עומר אצילי (צילומים: שרון בוקוב, ניר קידר)

דעה | הברירה הטבעית: הבחירה של אצילי בחיפה הגיונית

פעם כל כדורגלן ישראלי בכיר רצה לשחק עבור בית"ר. כיום, המצב השתנה ובית"ר זקוקה לסדר מקצועי וניהולי - כלומר, לתת לאלי אוחנה להיות מקבל ההחלטות העיקרי

פורסם בתאריך: 12.1.21 21:05

הבחירה של עומר אצילי במכבי חיפה על פני בית"ר היא לא מפתיעה במיוחד. אומנם בבית וגן מאוד רצו שהקשר הגולה שעשה חיל בעבר בבית"ר יחזור "הביתה" וילבש את מדיה בחזרה המתוקשרת שלו לארץ, אבל אפשר להבין שאצילי מעדיף את מכבי חיפה הממוקמת ראשונה ועם סיכויים טובים לאליפות.

למרות זאת, אני חושב שהסיבה המרכזית לבחירה של אצילי בחיפה היא בראש ובראש בטחון כלכלי.

בימים אלה בבית"ר יש חוסר וודאות כלכלית ולשחקן ברמתו של אצילי יש את האפשרות לבחור בין שתי קבוצות המציעות לו שכר מכובד, אך אצל הצהובים שחורים העננה סביב אישורו של שייח' חאמד בן חליפה לא עושה טוב לתדמית וכדורגלנים הבכירים חוששים מבית"ר. אני מעריך שאם השייח היה מאושר בהתאחדות לכדורגל כבעלים נוסף ללא בעיות מיוחדת, לאצילי הייתה התלבטות קשה יותר. כיוון שלא כך המצב – מדובר בהחלטה הגיונית מצידו של הקשר שמבקש גם ככה מקום שקט יותר,  אך בית"ר היא קבוצה "רועשת" יותר תקשורתית וזה בוודאי היה שיקול נוסף להעדיף את הירוקים.


עדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מכבי חיפה נמצאת בטופ של הכדורגל הישראלי מקצועית, ניהולית וכלכלית כבר 30 שנה מאז לקח אותה יעקב שחר. זה עומד לזכות הקבוצה מהכרמל ומקל על ההחלטה עבור הליגיונרים החוזרים לארץ ומבקשים מועדון כדורגל בכיר. באותה נשימה אפשר להוסיף את מכבי ת"א ובית"ר נמצאת כרגע מאחורי שני המועדונים הללו ויהיה לה לא פשוט לשכנע שחקנים טובים להצטרף אליה במקום במכבי ת"א וחיפה.

כדי שבית"ר תעשה את הקפיצה לכיוונם של צמד הגדולות ותחזור לימים הגדולים ששחקנים עמדו בתור לשחק אצלה, משה  חוגג צריך לעשות סדר במועדון ובעיקר להחליט מי האחראי המקצועי בקבוצה. האם זה הוא, אלי אוחנה או שמה דראפיץ' וברדה ונדמה שיש יותר מדי מקבלי החלטות. בהקשר הזה, חוגג שהוא ללא ספק בעל כוונות מאוד טובות, עשה טעות שמיהר להיפטר מרוני לוי ויוסי בניון שהצעידו את בית"ר למקום השלישי בעונה שעברה ולאחר עזיבתם, בית"ר נראית עוד יותר רע. עם סבלנות ומקצה שיפורים בסגל בחלון העברות של ינואר, בית"ר הייתה נראית טוב יותר ובונה את עצמה לעתיד.

אבל רוני לוי ובניון כבר לא כאן ואם שואלים אותי – אלי אוחנה צריך לחזור לקדמת הבמה המקצועית. לא כמאמן, אבל כמחליט בבניית הסגל ובמדיניות וזה יהיה הכי טוב עבור הצהובים שחורים ובעיקר יפריד את חוגג מהצד המקצועי, כי הוא צריך להתעסק בצד הכלכלי-ניהולי.

קחו את ירדן שועה כדוגמא. החלוץ הוא שחקן מוכשר מאוד, צריך לתת לו בטחון והוא יפרח בבית"ר. אבל אין שום שחקן כדורגל ישראלי ששווה לשים עליו סכום עתק של 1.4 מיליון יורו או דולר. זה בכלל לא משנה. עם ניהול כלכלי נכון חוגג היה חוסך לא מעט כסף ואני מאמין ששועה היה בבית"ר בכל מקרה רק שהיה עולה פחות.

עכשיו, נשאר לבית"ר להתחזק בחלון העברות בקשר עושה משחק איכותי ובבלם ברמה גבוהה כדי לייצב את המערכת ולסיים במקום המוביל לאירופה.


  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת14"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. שלומי

    לצערי ביתר גמורה,שום דבר חיובי אין בקבוצה,לא ניהול,לא שחקנים,לא מקצועיות ולא מצב רוח,הרסתם את הקבוצה.אלי אוחנה לא עושה כלום רק מפריע ומקבל משכורת.

  2. אדם

    ואף מילה על החוסר המוסר של בחירת שני המועדונים האלה בהחתמה של אדם מחליא כמו אצילי ומיכה .

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר