דעה | לסגור פערים: הפועל יכולה להעמיד קבוצה ראויה במאבק על העיר

הבעיות בבית"ר מצד אחד וההתנהלות הראויה של הפועל מצד שני, עשויות לצמצם פערים בטווח הקצר. בטווח הארוך - לבית"ר יש יתרון בולט במאבק על ההגמוניה

פורסם בתאריך: 19.5.21 18:29

21 שנים עברו מאז הדרבי האחרון בין בית"ר להפועל שהסתיים בתיקו. היתה זו שירת הברבור של האדומים במתכונתם הקודמת ואולי תחילתה של מחיקת הפועל ההיסטורית עם "מותה" הרשמי לפני כשנה. משחקי הדרבים הסוערים אי שם במגרשי קטמון וימק"א זכורים לכל אוהד מכל צד – היו אלה משחקים מותחים, צבעוניים וסוערים שקישטו את העיר.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


רקע היסטורי קל על משחקי הדרבי: בשנות ה-60 ותחילת שנות ה-70, שלטה הפועל בעיר, אך אז הגיע הנער מממילא, אורי מלמיליאן, שסימן את העברת הבכורה בעיר לצד הצהוב.

בשנות ה-80 הפועל בעיקר נתנה "פייט" לבית"ר החזקה ומעת לעת "גנבה" איזה משחק דרבי בשביל האוהדים. בשנות ה-90 עם המעבר לאצטדיון טדי משחקי הדרבי כבר היו בשליטה אבסולוטית של בית"ר ב"תור הזהב" שלה, ואילו בהפועל הקרע החל להעמיק והקבוצה הלכה והתדרדרה ולא היוותה יריבה עירונית ראויה לבית"ר. הסטטיסטיקה בעניין הזה לא מטעה, ובית"ר ניצחה במרבית המפגשים וכך נצרבה בתודעה העליונות הבית"רית.

במהלך השנים האחרונות, כשהדרבי חדל מלהתקיים, דשדשה הפועל בליגות הנמוכות ובמאבקי אוהדים על זהות הקבוצה. המשחקים שפעם היו מותחים והיו מחכים להם כל האוהדים הירושלמים, פשוט נעלמו מהנוף ונשכחו.

חזרתה של הפועל ירושלים החדשה לליגת העל מפיחה רוח ותקווה של חזרה לימי הדרבי העליזים. העיר בהחלט היתה זקוקה לזריקת אדרנלין מסוג זה, במיוחד אחרי שנת קורונה קשה שהעלימה כליל את האווירה מהאצטדיונים (עד לאחרונה).

התחושה שלי לגבי הצד האדום בעיר בעונה הבאה טובה. הניהול האחר שקיים בהפועל מאותת לי כי  הפועל בהחלט יכולה להחזיר את המאבקים מהימים המיתולוגיים. בתוספת הקהל האדום שמתחיל אט אט לחזור ליציעי הקבוצה החדשה המתגבשת מול עינינו, יש פה צד אדום שהולך להקשות מאוד על בית"ר.

כבר העונה כמעט וחזינו במשחק דרבי במסגרת גביע המדינה. ההגרלה בשלב המתקדם לא זימנה את הדרבי המיוחל, מה גם שהפועל "נבהלה" מהאפשרות להיאבק במסגרת הגביע והעדיפה הרכב משני מול כפר שלם בדרך להדחה כדי להתמקד בליגה. אם משחק כזה אכן היה נערך – ממש לא היה מפתיע אותי אם הפועל היתה מדיחה את בית"ר. הסגל של הפועל בריא, יש בו שחקני בית מוכשרים ואם לכך יהיה אפשר לצרף זרים טובים ורכש ישראלי תורם, שי אהרון את זיו אריה יוכלו להתגאות בסגל טוב שיוכל להתמודד בצורה שוויונית עם בית"ר.

בצד הצהוב הדברים פחות בהירים. לא ברור כמה חוגג ישקיע במועדון ומהן מטרותיו האמיתיות, אבל מה שבטוח שהתקציב הצהוב לבטח יהיה גבוה משל הפועל. אך גם אם בית"ר תציב קבוצה חזקה יותר מזו של השנה, מה שכנראה לא יהיה קשה מדי, עדיין מדובר בבית"ר פגיעה. הקבוצה מבית וגן נמצאת במאבק מול אוהדיה ובעלי בית"ר שקיבל "סטירה" לאחר שעסקת בן חליפה לא יצאה לפועל, יחפש לעשות מהפכה בסגל וקשה לדעת מה ייצא מזה. כך או אחרת –  זו הזדמנות בהחלט טובה של הפועל לצמצם פערים מול הצהובים שחורים, אבל בטווח הארוך עדיין לבית"ר יש יתרון משמעותי.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת8"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר