אלי אוחנה, אוהדי בית"ר (צילומים: אורן בן חקון)
אלי אוחנה, אוהדי בית"ר (צילומים: אורן בן חקון)

דעה | נסיון אחרון: אוחנה, תאזור אומץ ותרד לקווים

יוסי מזרחי כבר לא תורם מקצועית, גל כהן לא מתאים ורק אלי אוחנה יכול אולי להושיע את בית”ר המרוסקת. וגם - לאוהדים חלק ניכר במצב, בתדמית האלימה והגזענית שהעמיקו את ההידרדרות - הפתרון טמון בשינוי תרבותי

פורסם בתאריך: 27.1.22 13:39

מקצועית זה מגיע לרמה שהקבוצה מתקשה לייצר מהלכי התקפה, להניע כדור ברוגע, לשמור על הרשת נקייה. ניהולית, הבלאגן חוגג, הקבוצה עסוקה כל היום בנושאים שלא קשורים לכדורגל, ואף אחד לא יודע מה יוליד יום.

מוראלית, השחקנים שבורים לחלוטין, אווירת נכאים השתלטה על כל פינה בבית וגן, עוד יום עובר ועוד יום עובר וכלום לא קורה. אין קצה אור באופק, והאוהדים עדיין מפגינים איפוק מפתיע ביחס למצב הקבוצה, במין תחושה מוזרה, כאילו אין את מי להאשים, אין על מי לכעוס. רבים סבורים כי הקהל הביא את בית״ר למצב בו היא נמצאת, אין ויכוח על כך שיש לו חלק מרכזי בכך.

היום בית״ר משלמת, ובריבית, על שנים של עצימת עיניים, השתקה והבלגה של מקרי אלימות וגזענות שהעמיקו את הידרדרות הקבוצה.

בשנים האחרונות דווקא חלה התעוררות מבורכת בנושא, אבל הסרטונים המבישים שרצו ברשת לאחר המשחק של בית״ר נגד הפועל תל אביב, הציפו שוב את נושא האלימות במגרשים (ומחוצה להם). דעתי לא השתנתה, הפתרון לאלימות בכדורגל הוא עדיין חינוך, הסברה ושינוי תרבותי.

אני מכיר אלפי אוהדי בית״ר, אנחנו באמת לא כאלה. אז למה זה קורה? למה עבריינים צעירים ונוער שוליים מוצאים עצמם ביציעי בית״ר? אולי זה עניין של אפקט הפיגמליון, וסטיגמה שמושכת את אותם צעירים. תשאלו את עצמכם – אם הייתם נער אלים או אבוד שמחפש מקום לפרוק כל עול, להתנהג באלימות, לקלל, לזרוק חפצים, ללכת מכות, לדקור, לאן הייתם הולכים? לקונצרט? להצגה? או אולי למשחק של בית״ר? איפה יש אקשן? שאלה רטורית כמובן.

יוסי מזרחי, האיש שנתן את הלב והגוף עבור בית״ר ירושלים, ניגש להתראיין בסיום המשחק, בעל כורחו, מיואש, כואב את מצב הקבוצה, זועק לעזרה – במונולוג נדיר בסיום ההפסד של בית״ר להפועל ת”א בטדי: ״אף אחד לא יודע מה יהיה, לא אני ולא אוחנה. הקופה ריקה לגמרי. אי אפשר להביא מישהו ב-1,000 שקלים, השחקנים מסכנים, ויותר גרוע מהקו האדום זו אי הודאות״.

לא ברור איך נקלע לסיטואציה הזו המאמן הוותיק והמוערך, אבל נדמה שבינתיים כל דקה שהוא נשאר במשרה עושה נזק לבית״ר. ולומרשת שלו. לצערי מזרחי לא יכול לעזור לבית”ר וגם גל כהן אינו מתאים, ובאין כסף בקופה, אולי אלי אוחנה צריך לרדת לקווים, ובשביל החלטה כזאת הוא יצטרך לאזור הרבה אומץ .

היה עצוב לשמוע את מזרחי מסביר לאלי גוטמן שאין אפשרות אפילו להביא לו מחליף, והתחושה היא שהמפעל ננטש ונותר ללא מנהל, כאשר הכאוס משתולל. המילים של יוסי חותכות, והמצב אכן רע.

ככה נראית אימפריה שעומדת לרדת ליגה, מדממת ומחפשת מזור לצרותיה שמישהו יגאל אותה כבר מהייסורים שתוקפים אותה בשעות קשת אלה.

ופסקה קטנה על עידן ורד. צפיתי בעידן במשחק נגד בית״ר ולא האמנתי. במבט של קילר, עם עבירה קשה על קריאף, לחימה חסרת פרופורציות. איפה היית כל השנים האלה? שמרת כוחות להפועל ת”א?

כמו ילד שגדל בבית האדום, נטול סנטימנטים, חסר כבוד. לא אהבתי.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר