אוהדי בית"ר, יוסי אבוקסיס (צילומים: אורן בן חקון)
אוהדי בית"ר, יוסי אבוקסיס (צילומים: אורן בן חקון)

דעה | הפתרון ה​יחיד: בית"ר לפירוק, אך עם אבוקסיס על הקווים

יהיה קשה להשאיר את אבוקסיס בבית"ר עם תקציב מינימום, חרם אוהדים וללא אופק. ולכן, תסריט שבו בית"ר תחל את העונה עם מינוס 12 נקודות, ללא חובות, עם אוהדים ובעיקר עם המאמן על הקווים הוא הרע במיעוטו

פורסם בתאריך: 19.5.22 13:45

לאחר פלייאוף נהדר, שבו בית"ר לא הפסידה אף משחק וצברה 17 נקודות מתוך 21 אפשריות תוך כדי כדורגל מרשים והגנה חזקה ויציבה, אפשר להגיד ללא ספק שיוסי אבוקסיס נחל הצלחה אדירה.
מעבר לכך, רואים שיש חיבור בין אבוקסיס לשחקנים, לאוהדים ובכלל למועדון. הרבה זמן שלא היה בבית וגן מאמן שנמצא כל הזמן עם אנרגיות גבוהות, אפשר היה לראות לאחר הטעות של אוראל דגני שביצע עבירה שזיכתה את קרית שמונה בפנדל בדקות הסיום את ההשתוללות שלו כלפי צוות השופטים (אגב, גם לדעתי לא היה פנדל). אי אפשר היה לפספס את התשוקה והאהבה שלו למשחק, דבר שבית"ר כה צריכה. הווינריות שלו כשחקן נמצאת גם על אבוקסיס המאמן, ואני מקווה מאוד שנהנה מזה גם בעונה הבאה.



למרבה הצער, העתיד של בית"ר נמצא בערפל בגלל איש אחד – משה חוגג. כל הגורמים שיש להם יד בדבר ויכולים לסייע להיפטר ממנו – התאחדות לכדורגל, הפרקליטות, אוהדים, משטרה – כולם צריכים להתגייס כדי שבית"ר תצא מידיו. הכל מתחיל ונגמר בו – אדון "ואהבת לרעך כמוך", שהוא המפתח להישארות של יוסי אבוקסיס ולעתידה של בית"ר. חוגג, מחזיק את בית"ר כבת ערובה, ועם כל הכבוד לבעלות שלו, בית"ר היא לא גוף פרטי, אלא קבוצה ציבורית עם מאות אלפי אוהדים ברחבי הארץ – כך שאף אחד לא יכול לפגוע במועדון היקר הזה ולעשות בו כרצונו. האוהדים צריכים להפגין ולמחות בכל דרך חוקית ולא אלימה, בלגיטימיות האפשרית כדי להבהיר לו שהוא לא רצוי. בית"ר לא צריכה בעל בית שיש נגדו חשדות פליליים כבדים. חוגג תבע אוהדים על כך שפגעו בתדמית של המותג, אבל כעת הוא זה שפוגע בתדמיתה של בית"ר. נאה דורש נאה מקיים.

גם אם בית"ר לא הולכת לפירוק, היא חייבת להשאיר את אבוקסיס בכל מחיר, כי איתו בית"ר תצליח ותלך למקומות אחרים. יחד עם זאת – יהיה קשה להשאיר את המאמן במצב הקיים גם במידה והולכים לתקציב מינימום, כי אני לא בטוח שאבוקסיס עצמו ירצה להישאר בקבוצה דלת אמצעים, שבה הכשלון ידוע מראש, בטח כשהאוהדים מתכוונים להחרים משחקים כל עוד חוגג נשאר בעל הבית.
ככל הידוע לי, הבקרה התקציבית הולכת להקשיח עמדות בנוגע לערבויות לאחר מה שקרה עם חוגג השנה, מה שאומר שבעל הבית יצטרך לעמוד בתנאים שיעמידו בבקרה התקציבית וזה לא יעבור חלק. בסופו של דבר הכל תלוי בהתאחדות ובבקרה התקציבית. אם בית"ר לא תצליח לעבור בבקרה אולי היא תלך לפירוק וזה מה שיציל את המועדון. אני קונה מצב של פירוק והתחלת העונה עם מינוס 12 נקודות, ללא חובות ועם אבוקסיס על הקווים – כך יהיה אפשרי להביא רוכשים ולקחת את הקבוצה כמו שמאיר פניג’ל והאחים שם טוב לקחו את הקבוצה מבית המשפט בתחילת שנות האלפיים. למעשה, במצב כזה בטוח שיהיה  רוכש/ים, כי בית"ר זה לא עוד מועדון. נצטרך לראות מה יקרה ב-9.6 מועד תשלומי המשכורות של חודש מאי, והאם יש למועדון יכולת לשלם.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר