אוהדי בית"ר (צילום: אורן בן חקון)
אוהדי בית"ר (צילום: אורן בן חקון)

דעה | לא בית"רים

השבוע האחרון הזכיר, לא שמישהו באמת שכח, עד כמה איומה השליטה של לה פמיליה בבית"ר | טור דעה

פורסם בתאריך: 19.4.23 23:31

השבוע האחרון הזכיר, לא שמישהו באמת שכח, עד כמה איומה ונוראית השליטה של לה פמיליה בבית"ר מקרה שקרה באמת: יום ראשון השבוע, בחנייה הצפונית של אצטדיון המושבה בפתח תקוה, סביבות השעה 19:20 – בעודם נשענים שני אוהדי בני סכנין על רכב חונה (לא שלהם) ונהנים מאוכל אסייתי אשר נקנה ברשת ג'פניקה, שבעליה הוא לא אחר מהבעלים של בית"ר ירושלים ברק אברמוב, ומשוחחים ביניהם בשפת אימם, ערבית, עברו לידם חבורת לובשי שחורים, חלק עם הכיתוב LA FAMILIA, ומזהים כי השניים מדברים ביניהם, בעוונותיהם, בערבית.

אחד מלובשי השחורים צועק לפתע, "יש כאן ערבים", ומשום מקום מגיעים בריצת אמוק למעלה מעשרה לובשי שחורים ופשוט מפרקים את שני דוברי הערבית ללא כל סיבה נראית לעין.

ולמה כל ההקדמה הזו? כדי שאף אחד לא יספר לי סיפור על מאבטח ערבי שריסס בגז מדמיע אוהדים ביציע של בית"ר ו/או היכה אותם. לא זו הסיבה להתנהגות משוללת כל ערך בית"רי אמיתי, כפי שהיא נראתה במהלך המשחק מול בני סכנין.

מה בכל זאת יש בסיפור הזה? עצב אחד גדול, בושה נוראית. משתמשים כאן בכל האלמנטים הגזעניים הנוראיים ביותר כדי להצדיק שנאה לערבים והכי גרוע, עושים זאת תחת האכסניה שלי ושל רבים כמוני, אוהדי בית"ר אמיתיים, שכל מה שמעניין אותם זה להגיע לאצטדיון ולתמוך יחד עם בני המשפחה שלנו בקבוצה האהובה שלנו, שהולכת לאבדון.

אבל מה לנו כי נלין, כשחסות ניתנת ללובשי השחורים מפיו של שר בכיר בממשלת ישראל, שאמר "יש בלה פמיליה אנשים נפלאים", כשהוא לא מבין שהרעיון של לה פמיליה מיסודו מקולל ומשוקץ ולא ניתן להצדיק דבר וחצי דבר מהפעולות היוצאות מבית מדרשם, של אנשי הארגון שהכתים את כלל האוהדים ובעיקר לקח את המועדון כבן ערובה.

יש נרטיב שנעים לספר אותו כדי לקדש התנהלות וגישה גזענית ויש את המציאות. ובמציאות בת ימנו יש לא רק את לה פמיליה, הקיצוני בזכות עצמו, אלא גם את הנגזרת שיצאה מהארגון הזו – שומרי המסורת (טרדישינל-קיפרס, בלעז) – אשר הקצינה את גישת 'המשפחה', אם בכלל ניתן עוד להקצין מלה פמיליה.

 

לא זו ואף זו, בהמשך השבוע הודיעה המשטרה על מעצרם של חמישה מבין חברי ארגון לה פמיליה, אשר נחשדים בשריפת מתחם האימונים של הפועל תל אביב על שם יעקב חודרוב. לא שמישהו נפל מהרגליים מהגילוי שמדובר בכאלה שמזוהים עם לה פמיליה, אבל הדם אוזל פעם אחר פעם כשמגיעות מילות תמיכה מצד בעלי מעמד רשמי.

יש משרד לביטחון פנים או ביטחון לאומי (שעליו אמון השר שאמר שיש אנשים נפלאים בין לובשי השחורים) – אבל ביטחון אמיתי לא קיים ביציעים בהם מצויים אוהדי בית"ר כאשר אנשי לה פמיליה, על שלל השלוחות והנגזרות, מכתיבים את הקצב ואת הטון.

הייתי נבוך לראות את בעל הבית הבית"רי מבקש בהתרפסות מהקהל "היקר" בעודו פונה בעיקר לאותם מאות שפרצו לכר הדשא כדי להראות מי באמת בעל הבית. הייתי נבוך לראות את אברמוב מתלחשש עם אחד מראשי ארגון לה פמיליה ומסמן לו להירגע ולהרגיע את השטח. רק לסבר את האוזן, זה היה אותו אחד אשר נתפס בעדשת המצלמה עובר על החוק, כשירד לכר הדשא כדי להראות אף הוא לערבים ממול (יציע אוהדי סכנין) שהוא-הוא החזק.

לא הפריע להם, לאותם פורעים, שהם פוגעים בכבוד בנות משפחת די זכרן לברכה, לאחר תצוגה מכובדת לכאורה. לא הפריע להם כלום, כי מבחינתם הכל תפאורה עלובה בהצגת היחיד של הארגון.

נכון, צריך לתפוס את אותו המאבטח ונקודתית לטפל בו משמעתית ואף פלילית, בעוון הרמת יד ושימוש בגז פלפל או מדמיע או כל דבר אחר, לא בגלל שהוא ערבי, אלא בגלל שהוא סרח עודף ואלים בתחומו. יש למצות עימו את הדין, הוא חטא לתפקידו ולשליחות שלו.

אבל בתוך כל הכאוס הקיים במדינה, מוטב שראש השב"כ, לא פחות, וגם השר לביטחון לאומי, על אף חברות מסוימת עם אנשים מהארגון האלים והגזעני הזה, "ייכנסו לאירוע" ויתחילו לטפל באמת בבעיה.

עד אז? כלום לא חשוב, כלום לא מעניין. לא תואר, לא הישג ספורטיבי ולא הכנסה מדהימה מרבבות אשר מגיעים לאצטדיון.

ומכאן לבית"ר ירושלים, שכידוע, לא פועלת מול אותם אוהדים אלימים וגזענים. תמוה בעיני קו ההגנה לכאורה של המועדון בנוגע לאירועי המושבה, תמוה בעיני שלא יצאה הודעת מועדון בעקבות מעצר החשודים בשריפת מתחם האימונים של הפועל תל אביב. אמנם לא מדובר בצביעת בטונדות בבית וגן מבית היוצר המקורי והנפלא של לה פמיליה, שהצדיק בעבר הודעת חנפנות מזעזעת, אבל היי, לא מגיע לארגון אות המתמיד? מי ששרף את הבית שלו לפני עשור, ישרוף איתו ואחריו כל חלקה מבלי להניד עפעף.

בשבוע בו אנו בין שני ימי זיכרון כה חשובים ועמוקים, לערך ההתנהלות האנושי יש משקל רב, לצערי בבית בו גדלתי (מועדון הכדורגל בית"ר ירושלים), איבדו את זה.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. אפי

    לא מסכים איתך בדעותך למעט בדעה הנחרצת והאמיצה מול לה פמליה שצריך להוציא אותו מהיציעים

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר