אוהדי בית"ר ירושלים, פריצה לכר הדשא, עצירת טקס גביע המדינה (צילום: אורן בן חקון)
הפריצה לכר הדשא בגמר הגביע (צילום: אורן בן חקון)

דעה | ענישה לא מידתית

כשהדברים אמורים בבית"ר, הענישה של בית הדין של ההתאחדות לכדורגל היא חסרת פורפורציה וכך גם הפעם ב"אירוע גמר הגביע"

פורסם בתאריך: 20.7.23 13:14

לאחר שבועיים בהם בית הדין העליון של ההתאחדות לכדורגל דן בערעורה של בית"ר ירושלים, ביום ראשון האחרון הגיעו התוצאות. כמעט מיותר לציין, שכמו בכל דבר שקשור לבית"ר – תמיד זה יהיה כרוך בעונש חסר תקדים.
הפחתת ארבע נקודות בפועל, הפחתה על תנאי של שלוש נקודות והרחקה על תנאי מגביע המדינה, שיופעלו במקרה של התפרעות אוהדים בנסיבות מחמירות או התפרצות לשדה המשחק במשחק ליגה או גביע. בתרגום חופשי שלי – הסיכוי שבית"ר תתחיל את העונה הבאה במינוס שבע נקודות יותר מסביר.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


 

הטעות של ברק אברמוב היתה שלאחר הדיון הראשון שבו בית הדין הרחיק את בית"ר מאירופה, מה שהתברר שלא בסמכותו כלל, שהוא הלך לבית המשפט המחוזי. היה אסור לו לשחק בכללי המשחק המושחתים והרקובים של ההתאחדות לכדורגל. הדבר הנדרש ביותר היה לגשת לבית משפט אזרחי ולדרוש הקפאה בדיונים על עונשה של הקבוצה, עד שיוגשו המסקנות של ועדת החקירה בעניין אחריותה של ההתאחדות לכדורגל שניהלה בפועל את אירוע גמר הגביע. רק לפני כמה ימים הגישה המשטרה את הדוח שלה בנושא היא עצמה הטילה את האחריות על מנהלי האירוע. קרי – ההתאחדות.
לא ייתכן שאלה שפרצו לכר הדשא לא משלמים את המחיר, לא ייתכן שההתאחדות לכדורגל שמענישה קבוצות על אחריות שילוחית איננה לוקחת אחריות.
הענישה הקולקטיבית וחסרת הפרופורציה של בית הדין בכל פעם כשמדובר בבית"ר חצתה כל גבול כבר מזמן. הגיע הזמן שבעלי הקבוצות, אברמוב בראשם, ידרשו בצורה חד משמעית לשנות את התקנון ולשים סוף לענישה הקולקטיבית שלא רק שלא מסייעת, אלא מחמירה את בעיית האלימות במגרשים.
כשאב בית הדין העליון של ההתאחדות לכדורגל אמנון סטרשנוב קובע שאירוע גמר הגביע שלא היה בו אלימות, חמור יותר מאירועי טרנר, בהם שחקני מכבי חיפה והפועל באר שבע הפכו את כר הדשא לשדה קרב ואף תקפו מאבטחים, אפשר להבין שישנה בעיה חמורה באבחנה בין המקרים וענישה חמורה יתר על המידה כשמדובר בבית"ר.
במעבר חד לפן המקצועי: המצב לא מעודד, כשבשבת הקרובה תעלה בית"ר לסמי עופר לקרב על תואר אלוף האלופים וחמישה ימים לאחר מכן למשחק הראשון מבין שניים נגד פאוק סלוניקי במוקדמות הקונפרנס.
לאחר החתמתו של אדי גוטליב, לבית"ר חסר בלם זר , קשר אחורי זר ושחקן כנף על המשבצת של דנילו אספרייה. העזיבה של יון ניקולאסקו היא עניין של זמן והגעה של חלוץ במקומו היא הכרחית.
הצטרפותו של דור מיכה היא שדרוג מקצועי משמעותי, והשארתו של ירדן שועה היא הכרחית. כך גם השארתו של טרזי תומא. עם כל הקסמים שעושה יוסי אבוקסיס, בלי שחקנים בעמדות שציינתי (ותוסיפו לכך את מינוס 4 הנקודות שתפתח בית"ר את העונה) – הרכש שיש לעשות הוא דחוף.
בינתיים, ביום שבת יגיעו אלפי אוהדים ללוות את הקבוצה לסמי עופר בתקווה להפתיע ולחגוג תואר שני בחודשיים. כי ככה זה בבית"ר, זה תמיד נע בין סקנדל לפסטיבל.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר