ברק אברמוב, איסמעילה סורו (צילומים: אורן בן חקון, באדיבות האתר הרשמי בית"ר ירושלים).
ברק אברמוב, איסמעילה סורו (צילומים: אורן בן חקון, באדיבות האתר הרשמי בית"ר ירושלים).

דעה | אילו לבית"ר היה מנהל מקצועי

המסקנה העיקרית מהבניה המאוחרת של בית"ר: אם למועדון היה מנהל מקצועי שלוחש על אוזנו של אברמוב, דברים היו נראים אחרת

פורסם בתאריך: 15.9.23 08:38

כבר ציינתי לא פעם שאני לא מתחבר למדיניות הרכש של ברק אברמוב. לא אוהב את ההמתנה לדקה ה-90, לא לקונספט בניית הסגל תוך כדי תנועה.
ועדיין, איכשהו, אברמוב ויוסי אבוקסיס הצליחו להעמיד סגל די סביר, כזה ששווה פלייאוף עליון ואפילו מאבק על המקום ה-4, אבל זו תקרת הזכוכית שלו, בהיעדר עומק מספק – בעיקר בהגנה.
כולם מדברים על כנף ימין, אבל הייתי רוצה לראות דווקא בלם זר ברמה גבוהה שמגיע, ומשחק ליד אורי דהן במרכז ההגנה. אני לא יכול שלא להחמיא לאופיר קריאף על פתיחת עונה נהדרת. יחד עם סורו והוצ׳קו, יש לבית״ר מרכז קישור טוב מאוד ביחס לליגה. ועדיין, יש תחושה שהסגל לא הכי מאוזן.
אני לא בטוח עוד כמה זמן יהיה לאוהדים את הסבלנות להתנהלות הזו, כי כל בר דעת מבין שקבוצה חייבת להיבנות בצורה מסודרת יותר, מוקדמת יותר, ומאוזנת יותר. בהיעדר מנהל מקצועי, פונקציה שכל קבוצה מכובדת מחזיקה, אברמוב מנהל את העניינים בצוותא עם אבוקסיס, ואלמנטים כלכליים מקבלים עדיפות על פני שיקולים מקצועיים.

אני לא מתגעגע ליוסי בניון. גם אוחנה לא היה האיש האולטימטיבי לתפקיד בעיני. אבל כן הייתי רוצה לראות אחד כמו אורי אוזן, ניר לוין או עומר בוקסנבוים משתלט על הכאוס ועושה סדר בבלאגן.
הנה כמה דברים שבטח היו קורים בקיץ אילו היה לבית"ר מנהל מקצועי: אבישי כהן היה חותם. בית״ר סחבה את המשא ומתן עם המגן, לא התפשרה, ולא עשתה מהומה כדי לשים סוף לדבר ולהחתים לחוזה ארוך טווח שחקן בית אהוב, שבגיל די מאוחר החל למצות את הפוטנציאל שלו ועל=D7 על הגל. בסופו של דבר כהן חתם במכבי תל אביב בשביל חוזה די דומה לזה שהוצע לו. בבית״ר כעסו, המהלך שלהם נכשל. מנהל מקצועי היה משכנע את אברמוב שההפרש הכספי הוא מינורי לעומת כמות המנויים שהחתמה של אבישי כהן תביא (נניח, 60 מנויים – לא כסף יפה?), התרומה שלו, הזהות והחיבור הטבעי של יושבי היציעים עם שחקן איכותי כמוהו שגדל במועדון (ואין פה הרבה כאלה), והתחרות שיכולה היתה להיות בינו לבין בן ביטון.
בנוסף, בית״ר היתה קונה את סורו לפני חודשיים. מנהל מקצועי היה דוחף לסגירת העסקה ולא משתהה עד ספטמבר. יש תחושה ששחקן כמו סורו היה יכול לעשות את ההבדל במפגשים נגד פאוק סלוניקי, והחסרון שלו – ביחד עם תומא שהגיע לא כשיר, לא מאופס ולא ממש תרם בדקות ששיחק, פגע בבית״ר אנושות.
ויש עוד- מנהל מקצועי טוב מתווה מדיניות מקצועית אחרת, מבוססת על סקאוטינג מסודר ומתוכנן, מחשבה ארוכת טווח, התנהלות מול סוכנים בארץ ובעולם ואפס קפריזות. התחושה שבכל יום נתון אתה לא יודע מה יוליד יום, בכל דקה קרנבל או פסטיבל, לא תורמת לשקט וליציבות שקבוצה כמו בית״ר צריכה.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. שלמה

    אתה תמשיך לכתוב טורי דעה , לכן אתה עיתונאי , ומי שמוציא כסף מהכיס יעשה את השיקולים שלו , בינתיים כשרואים שיפור משנה לשנה בהדרגה אין צורך בהערות שלך ,

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר